Facebook data

1
Brädavgifter tips på hur man skippar?
#4751 Brädavgifter tips på hur man skippar? 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

Max
graphgraph

Tja!

Jag ska flyga med Spanair till Spanien över nyår och vill ta med med två brädor. När jag pratade med resebyrån som jag köpte flygbiljetten av (kuoni.se) sa de att det skulle kosta 80 euro enkelresa!! Är det nån som har haft erfarenheter av spanair - finns det nån chans att man kan dyka upp till incheckningen och le och skippa avgiften? Borde jag försöka packa allt in i en stor boardbag och säga" det här är allt jag har det är väl inte så mkt" eller är det smartare att bara ha brädorna i en så liten som möjlig bag. Några förslag ?

Tack på förhand

Logga in för att svara
#4774 Svar: Brädavgifter tips på hur man skippar? 18 år, 6 månader sen Stoke: 11

Frankie
graphgraph

med största sannolikhet kommer du åka på den om det står att det kostar så mkt, du kommer nog inte komma undan, så bit i det sura äpplet lr hyr där nere

Logga in för att svara
#4782 Svar: Brädavgifter tips på hur man skippar? 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

Ragge
graphgraph

Jag läste i någon surftidning för något år sedan med tips om hur man kom undan avgiften. de 2 enda tips som jag kommer ihåg var att flirta med incheckningtjejen (fnkar faktiskt bätte än man tror) och sen ta foten under kanten av boardbagen när man väger den (hänger på att man inte tar betaltper bräda utan bara i vikt) . sen är ju alltid en bra gre att pack ner fler brädot i samma boardbag så kan man ju i alla fall minimera kostnaderna...

Logga in för att svara
#4789 Svar: Brädavgifter tips på hur man skippar? 18 år, 6 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

För att garanterat få med sig brädorna ska man igentligen föranmäla men de betyder också att du garanterat får casha up.

En chansning men som kan funka:
Dyk upp på plats utan föranmälning, det ENDA du ska checka in är boardbagen, sen har du en oiten rygga med dina andra prylar som du tar som handbagage. Om du bara har surfbdäroan å checka in och dom väger under 20kg kan de funka. Å var trevlig.
Men tror SpainAir är lite störda. Är de från Arlanda?

Lycka till..

/Lars

Logga in för att svara
#4797 Svar: Brädavgifter tips på hur man skippar? 18 år, 6 månader sen  

ejja

PÅ den internationella hemsidan, www.spainair.com kan man knappa in sitt tel nr så att dom ringer up en, jag gjorde det två gånger å pratade med två olika typer om priset??

hör och häpna $300 för enkel resa per bräda, mycket tråkigt men sant, då var jag noga med att säga vågsurf inte vindsurf...

Svaret jag fick var
- men golfbag får du ta med gratis!!!!!!!

Lycka till

erik

Logga in för att svara
#4828 Svar: Brädavgifter tips på hur man skippar? 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

Binge
graphgraph

Tjena.
Priser för att ta med sig brädan varierar otroligt mycket. Senast jag skulle hem från Gran Canaria skulle Iberia ha €340. Över 3000:- Det gick inte att komma runt så jag lämnade kvar brädan. Tyvärr bestäms priset många gånger vi incheckningen. Mitt tips är att ringa flygbolaget och att få en mail från deras huvudkontor med en prisuppgift. Det börjar bli svårt att flyga med brädor. Förra gången jag flög med Spanair tog dom inte med brädor som var längre än 2 meter enligt deras kundservice. Men det fungerade ändå bra vid incheckningen. Det ,bästa är att ringa innan och boka plats för brädan.
Binge

Logga in för att svara
#4855 Svar: Brädavgifter tips på hur man skippar? 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

Max
graphgraph

Tack för tipsen! Flörta med incheckningstjejen och att ha foten under har jag hört också, gäller då att stå stadigt så att vågen inte varierar hela tiden. Jag ska ringa och prata med de igen för at fastställa ett pris 340 euro låter helt galet det vill man inte åka på... Inte särskilt sugen att hyra. Har aldrig haft sådana här bekymmer när jag har åkt med bodyboard - en fördel med det kanske... Kan berätta sen hur det går. //

Logga in för att svara
#4969 Svar: Brädavgifter tips på hur man skippar? 18 år, 6 månader sen Stoke: 2

pikles
graphgraph

Åker du från arlanda kan du slippa betala, har sluppit 2 ggr med spanair.
Jag checkade in på en såndär automat som star alliance har, 2 väskor... gick sen med brädan till specialbagage så var det inte mer med det...

Tillbaka hem är knivigare... latinska kvinnorär hårda... och vana vid brädor...

Logga in för att svara
#4972 Svar: Brädavgifter tips på hur man skippar? 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

Burr
graphgraph

bryt av brädorna på mitten så dom inte blir så långa.. sen packar du dom som vanligt bagage och när du kommer fram går du till närmaste surfshop och ber dom att laga dom =)

Logga in för att svara
#4991 Svar: Brädavgifter tips på hur man skippar? 18 år, 6 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Om det är en incheckningskille, hur gör du då med flörtidén?

Handlar det om pengar och att behålla ens arbete funkar det nog inte hur nära ditt smail är Orlando Blooms, inte ens hos de mest lättflörtade damer.... Bästa tipsen:

1. Kom försent så att de inte hinner ta betalt alls eftersom det är så stressigt... Risken finns att de inte släpper med dig och då går du miste om en hel resa.
2. Som någon tipsade, maila så att de inte kan ta hutpriser på plats. Har de sagt 80 euros, så kan de inte ändra sig (vilket händer ofta, tyvärr).
3. Ha två brädor i en boardbag. oftast så vet inte de som checkar in hur bred och tjock en surfbräda är (oftast). De vet inte att du har två och betalar bara för en. De väger aldrig brädorna eftersom du blir direktskickad till odd loggage utan att passera gå..
4. Flörta lagom. Så lättlurade är inte alla tjejer, du kan råka ut för en äldre dam också som ser ditt flörtande som rent diskriminerande. Spela i stället på hennes son-mor känslor eller oidipuskänslor. Läs Freud så vet du vad jag snackar om.

Sist men inte misnt ha en bra resa. Själv flyger jag om två dagar till Venezuela o för att slippa allt det du oroar dig för köper jag bräda på plats.

Lev gött!

G

Logga in för att svara
#4995 Svar: Brädavgifter tips på hur man skippar? 18 år, 6 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Be very polite, Keep cool and a very low profie is my advice - själv åker jag till Lanza på fredag och prognossen ser inte allt för lovande ut 1 meter typ .....

Logga in för att svara
#5002 Svar: Brädavgifter tips på hur man skippar? 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

Max
graphgraph

pikles skrev:
Åker du från arlanda kan du slippa betala, har sluppit 2 ggr med spanair.
Jag checkade in på en såndär automat som star alliance har, 2 väskor... gick sen med brädan till specialbagage så var det inte mer med det...

Tillbaka hem är knivigare... latinska kvinnorär hårda... och vana vid brädor...

Hej Pikles! Kan du förklara lite mer om de där automaterna. Om jag bara pröjsar åt ett håll är jag nog ganska nöjd! Hur ser de ut? Var ligger de? Vilken sorts biljett hade du? Tell me all ///

Logga in för att svara
#5045 Svar: Brädavgifter tips på hur man skippar? 18 år, 6 månader sen Stoke: 1

piiit
graphgraph

GZaa skrev:
Om det är en incheckningskille, hur gör du då med flörtidén?

Handlar det om pengar och att behålla ens arbete funkar det nog inte hur nära ditt smail är Orlando Blooms, inte ens hos de mest lättflörtade damer.... Bästa tipsen:

1. Kom försent så att de inte hinner ta betalt alls eftersom det är så stressigt... Risken finns att de inte släpper med dig och då går du miste om en hel resa.
2. Som någon tipsade, maila så att de inte kan ta hutpriser på plats. Har de sagt 80 euros, så kan de inte ändra sig (vilket händer ofta, tyvärr).
3. Ha två brädor i en boardbag. oftast så vet inte de som checkar in hur bred och tjock en surfbräda är (oftast). De vet inte att du har två och betalar bara för en. De väger aldrig brädorna eftersom du blir direktskickad till odd loggage utan att passera gå..
4. Flörta lagom. Så lättlurade är inte alla tjejer, du kan råka ut för en äldre dam också som ser ditt flörtande som rent diskriminerande. Spela i stället på hennes son-mor känslor eller oidipuskänslor. Läs Freud så vet du vad jag snackar om.

Sist men inte misnt ha en bra resa. Själv flyger jag om två dagar till Venezuela o för att slippa allt det du oroar dig för köper jag bräda på plats.

Lev gött!

G

Kom inte försent..vad du än gör. Stod ganska långt bak i kön sist och kommer man till betalningsdisken och det är kö där så kan det bli jäkligt tajt. Själv var gaten stängd när jag var klar och fick tjata mig ombord. Dessutom är incheckningen ganska snabb på att stänga.

Väger brädorna har dom alltid gjort för mig. Det görs ju på det där rullbandet.

Jag brukar alltid kolla upp vad som gäller, punga ut degen och vara glad för man ska få surfa. Många bolag tillåter två brädor i en bag som sagt och med shortboards borde det inte vara problem att klara vikten. Kan vara värt att tänka på när man väljer flygbolag att den billigaste resan man hittar kanske inte blir billigast i slutändan.

Logga in för att svara
#5129 Svar: Brädavgifter tips på hur man skippar? 18 år, 6 månader sen Stoke: 1

adisgladis
graphgraph

Jag brukar ställa min kamera väska framför vågen och låta den ta en stor del av tyngden. Då har jag alltså inget vanligt bagage utan allt i bagen - flörtar man samtidigt med incheckaren så glömmer de lätt bort - kan spara ca 10 kilo!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!