Jag kör YFS 2 och 3. Diggar det som fan och det är riktigt bra träning för balans och pop-up styrka och man blir uthålligare, och jag har blivit mycket smidigare. Kan varmt rekomendera dem!
Tro inte att det inte är jobbigt, man får ta i som fan!
Aldrig varit något fan av benövningar så det är lite knäckande att se damer på 40+ lägga på 3 gånger så mkt vikter under benövningarna.. Annars måste jag säga att det är grymt, allsidig träning för uthållighet plus att träna i grupp gör att man pressar sig fan så mycket mer. Ifal jag
vet att det var någon diskusion om det här innan...
Alla former av yoga är bra för surfing. Ökar din styrka (framförallt core), smidighet och ger dig bättre balans. What's not to like eh? You can't go wrong!!!!!
kan oxå hålla med om att yoga är väldigt bra träning för surfing.
Jag kör oxå bikramyoga regelbundet sen ett halvår tillbaka ungefär. Bikram är baserad på Hathayoga...grejen är att man kör ett antal övningar i ca 40 graders värme, jobbigt som f-n men otroligt skönt. Testa om ni bor i Sthlm eller Malmö, tror ej det finns ngnannanstans i SE.
yoga är super bra för surfing..inte bara surfing faktiskt..som ni säkert vet..bra för hjärnan,kroppen,stress,styrke,balans,vikt..osv..varmt rekomenderar det som träning för allt..
Är ju yogifreak så skulle vilja påstå att de flesta yogastilar är bra. Det man ska tänka på när det gäller bikramyoga är att värmen gör att man blir smidigare än vad man egentligen är, vilket på sikt kan innebära skador. Vill man utmana sig själv ordentligt både när det gäller flexiblitet och styrka, gäller ashtangayoga - lever fortfarande med träningsvärk efter fem år...
För oss svennar borde "december ruskyoga" vara den bästa träningen. Då kör man i en tjock gummidräkt i 2 gradig värme, hård blåst och snöblandat regn eller hagel. Man blir stel som en pinne och varje rörelse blir halvt omöjlig, dessutom störs man hela tiden av att regn/hagel piskar en i ansiktet. Sjuukt najs