Facebook data

1
Våghalsad
#47641 Våghalsad 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

Tina
graphgraph

Aloha Bröder och Systrar !

På mitt jobb gick diskussionen att man är helt våghalsad och helt crazy som vågar baka ett bröd samma dag som man aldrig bakat förut när man får gäster...
För mig har våghalsad en helt annan betydelse. Ett fett klipp dropp på snowboard, en brant backe i skateboard eller en crazy feting våg.
Och gästerna klarar sig utan bröd om det skulle gå snett.
Det känns som om jag lever på en annan planet än dem.

Take Care !

Lot´s of love Tina

Logga in för att svara
#47642 Svar: Våghalsad 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

farfar
graphgraph

Jag förstår inte. Jobbar du på bageri?

Logga in för att svara
#47643 Svar: Våghalsad 16 år, 6 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Tina skrev:

På mitt jobb gick diskussionen att man är helt våghalsad och helt crazy som vågar baka ett bröd samma dag som man aldrig bakat förut när man får gäster...
För mig har våghalsad en helt annan betydelse. Ett fett klipp dropp på snowboard, en brant backe i skateboard eller en crazy feting våg.

Take Care !

Lot´s of love Tina
De bor inmurat - du lever utanför ...

Logga in för att svara
#47644 Svar: Våghalsad 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

Gabbe1983
graphgraph

Tina skrev:

Take Care !

Lot´s of love Tina

Haha! Tunga samtalsämnen i fikarummet på jobbet eller!?

Logga in för att svara
#47645 Svar: Våghalsad 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

Tina
graphgraph

Hej Farfar !
Jag jobbar inom vården med mesdadels kvinnor det är ""seriösa " diskussioner enligt deras tycke/ planet,
jag känner mig som en utomjording. För att inte snacka om deras problem med shopping IKEA, färgbyte på gardiner, dukar och vad man skall laga till middag........................................................................................

Logga in för att svara
#47648 Svar: Våghalsad 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

peter!!
graphgraph

Klart det är lite galet att ge sig på brödbak samma dag som man bjuder på stort galej!

De kanske inte ens reflekterar över ett 20m+ drop utan det är just brödbak som skrämmer dem!

Vi har alla våra demoner

Ne men trist att inte ha så mycket gemensamt med sina arbetskamrater, men det brukar juh alltidfinnas något som de liksom du gillar att diskutera?

Jag hade trivst ganska bra med dina tanter tror jag, sköj med både inredning och mat

e det

Logga in för att svara
#47658 Svar: Våghalsad 16 år, 6 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Köpa dukar på Ikea kan va spännande om livet går långsamt,,,

Logga in för att svara
#47662 Svar: Våghalsad 16 år, 6 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Jag haller med karingarna...jag ar mer stressad nar jag forsoker pa mig en Beurre blanc till middagen jamfort med att va ute i tripple gubbe vagor...

storig amerikan subba men waht the hell...
(kankse en ide till nasta kronika)

Logga in för att svara
#47674 Svar: Våghalsad 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

LocalHero
graphgraph

Livet är inte lätt, jag visste själv inte om jag skulle ha på min grå tröjja och blåa byxor eller blå tröjja och blåa byxor imorse, var helt till mig.

Slutade med att jag gick ut med dubbla brallor och dubbel tröjja, värdelöst, men rättvist.

Logga in för att svara
#47680 Svar: Våghalsad 16 år, 6 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Alla har väl olika syn på vad som är radikalt. Men visst är det segt när det pratas karriär eller vilken mobiltelefon man har eller hur jobbigt det var att hitta rätt gardiner osv. Jobbigt med barnfamiljer som bara pratar om sina barn också. Det försöker man själv undvika att prata för mycket om, kommer ihåg vad man tyckte om det för några år sedan innan man själv fick barn.

Sen är det väl så att tex Laird Hamilton kanske hade tyckt att svenska surfare var som ett "symöte" för honom när vi snackar om våra små skitvågor och hur feta dem var...

Men tror å andra sidan att det finns inga andra surfare som är så stokade som oss från Sverige...

Känner igen känslan av att vara utomjording, nu jobbar jag bara med surfing och det blir ganska naturligt att man spenderar mest tid med likasinnade människor.

Men en klassiker är när släkten träffas och någon frågar hur det går med vindsurfingen... (för pappa tog det 7-8år innan han fattade att man vågsurfade, men resten av släkten fattar aldrig).

Nu ska jag sätta mig ute bland brädor och neopren och göra lite tråkigt pappersjobb... Bäst att få det gjort innan sydvinden drar igång och den roligaste delen av jobbet börjar...

Ha det gott
//Göran
-------------------------------------
www.backdoor.se
www.nordicsurftravel.com

Logga in för att svara
#47689 Svar: Våghalsad 16 år, 6 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Tina skrev:

Take Care !

Lot´s of love Tina

Om jag får spåna...
Dom bästa mordvapnen e dom man kan äta efter sk färdig användning eller en spetsig istapp. Så om dina arbetskamrater känner sig helt crazy kan det vara för att räkna ut rätt dos av nånting så brödet blir stenhårt o kan användas som slaglubba? Inte tänkt på att du jobbar med yrkesmördare?... Senaste uppdraget gick ju inte så bra när brödet studsade som gummi... Nu måste dom få till det!
Att baka kan vara spännande... Deras gråa vardag kanske bara e en täckmantel?...

Logga in för att svara
#47714 Svar: Våghalsad 16 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Backdoor_Goran skrev:
AMen en klassiker är när släkten träffas och någon frågar hur det går med vindsurfingen... (för pappa tog det 7-8år innan han fattade att man vågsurfade, men resten av släkten fattar aldrig).
/Göran
-------------------------------------
www.backdoor.se
www.nordicsurftravel.com

Grymt att du kommit så långt. Vet inte hur många ggr jag påpekar att jag VÅGsurfar och inte vindsurfar, men det går fasiken inte in i huvudet, även om man får motfrågor som "Går det i Sverige?" och så går det några veckor så kommer samma frågor.

Nähh, vi är bra hårda!

Logga in för att svara
#47740 Svar: Våghalsad 16 år, 6 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Basta tipset ar att vissa en bild eller en film snutt sa de fattar. Morsan har rakoll nu.

Logga in för att svara
#47745 Svar: Våghalsad 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

Obie
graphgraph

Andiss skrev:
Basta tipset ar att vissa en bild eller en film snutt sa de fattar. Morsan har rakoll nu.

Tack för tipset Andiss!! nu blir det film visning för hela släkten...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!