Alla har väl olika syn på vad som är radikalt. Men visst är det segt när det pratas karriär eller vilken mobiltelefon man har eller hur jobbigt det var att hitta rätt gardiner osv. Jobbigt med barnfamiljer som bara pratar om sina barn också. Det försöker man själv undvika att prata för mycket om, kommer ihåg vad man tyckte om det för några år sedan innan man själv fick barn.
Sen är det väl så att tex Laird Hamilton kanske hade tyckt att svenska surfare var som ett "symöte" för honom när vi snackar om våra små skitvågor och hur feta dem var...
Men tror å andra sidan att det finns inga andra surfare som är så stokade som oss från Sverige...
Känner igen känslan av att vara utomjording, nu jobbar jag bara med surfing och det blir ganska naturligt att man spenderar mest tid med likasinnade människor.
Men en klassiker är när släkten träffas och någon frågar hur det går med vindsurfingen... (för pappa tog det 7-8år innan han fattade att man vågsurfade, men resten av släkten fattar aldrig).
Nu ska jag sätta mig ute bland brädor och neopren och göra lite tråkigt pappersjobb... Bäst att få det gjort innan sydvinden drar igång och den roligaste delen av jobbet börjar...
Ha det gott
//Göran
-------------------------------------
www.backdoor.se
www.nordicsurftravel.com