Facebook data

1
Vart köper jag brädan billigast?
#47773 Vart köper jag brädan billigast? 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

Cocosurf
graphgraph

Hej!

Nu har jag jagat runt på tok för länge.... Jag behöver en ny bräda inför kommande snöstormar.
Jag har funderat på 7S Super Fish. Men vart är brädan billigast? Har ni några tips på sköna snubbar som kränger brädor till bästa pris.

Logga in för att svara
#47781 Svar: Vart köper jag brädan billigast? 16 år, 6 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Backdoor

Logga in för att svara
#47798 Svar: Vart köper jag brädan billigast? 16 år, 6 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Kanske UK? så slipper du tull, vet inte hur de funkar. tex. har magicseaweed en hel del.

Logga in för att svara
#47802 Svar: Vart köper jag brädan billigast? 16 år, 6 månader sen Stoke: 11

Freddy81
graphgraph

Support your local dealer!

Logga in för att svara
#47812 Svar: Vart köper jag brädan billigast? 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

JohanBTZ
graphgraph

Freddy81 skrev:
Support your local dealer!

WORD

Logga in för att svara
#47813 Svar: Vart köper jag brädan billigast? 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

meltic
graphgraph

Sedan skiljer det sig inte så himla mycket i pris om du skulle köpa från tex England. Med frakten så blir det ungefär samma. Än mer anledning att stödja lokala handlaren..

Logga in för att svara
#47815 Svar: Vart köper jag brädan billigast? 16 år, 6 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

jag tänkte köpa en 7s i australien men det va nästan samma pris som i sverige.. tycker att sverige butikerna har as bra priser.

Logga in för att svara
#47818 Svar: Vart köper jag brädan billigast? 16 år, 6 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Tänk lokalt, rädda globalt. Köp från din "local dealer" så värnar du om miljön.

Logga in för att svara
#47819 Svar: Vart köper jag brädan billigast? 16 år, 6 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Ehh??

Nog för att jag håller med om att man ska stödja lokala affärer men inte har det något med miljön att göra. Surfbrädorna görs ju ändå i Spanien, Portugal eller Frankrike... även i Asien... Så de måste ju ändå transporteras av gamla långtradare upp hit. Och om de mot förmodan görs här hemma så används ändå miljöfarliga plaster och skum. Om du är riktigt miljömedveten så bör du köpa tex Adisgladis brädor som är gjorda i balsa eller stödja liknande "gröna" surfprojekt.

Men som sagt, det är ju bra att det börjar finnas lite prylar i sverige. Tummen upp till er som börjar ta in prylar till vår lilla surfmarknad.

Logga in för att svara
#47820 Svar: Vart köper jag brädan billigast? 16 år, 6 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Det finns "shapers" i sverge med.

Logga in för att svara
#47826 Svar: Vart köper jag brädan billigast? 16 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Håller med, miljöpåverkan att köpa en bräda i Sverige som är gjord utomlands är minimal. T ex 7S, Surftech etc. görs i Thailand och kommer hit via båt och container, troligen Rotterdam, sen går de med lastbil ev.

En hel del brädor görs i Portugal och Spaninen också, dessa går mest sannolikhet upp hit med lastbil, så visst, dessa brädor är väl bättre att köpa på plats kanske, å andra sidan har man smutsat ner en hel del genom att ta sig dit, fast man kanske ändå skulle dit så....

Hur lätt är det? Träffade en norrman i somras som höll på att göra kajaker i trä och funderade på att börja göra surfbrädor av norsk gran. Har väl för mig att det finns någon/några i Sverige som gör liknade projekt. Får mig att tänka på jänkaren som bosatte sig i Noosa och gör en bräda av trä i veckan, minns inte vad han heter dock...

Logga in för att svara
#47827 Svar: Vart köper jag brädan billigast? 16 år, 6 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Eps ar val lide battre..www.fcdsurfboards.com/ om man vill ha lite performance jamfort med att surfa skit som balsa (iofs guns o retro longboards kan man ju kora med balsa)

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!