Facebook data

1
tips Bali i dec
#48027 tips Bali i dec 16 år, 5 månader sen Stoke: -6

ConfuseD
graphgraph

Precis som rubriken säger så söker jag tips om surfet på bali i december.
Jag har varit där flera ggr i april-augusti, men aldrig den här årstiden.

Hur stort problem är vinden på Bukit-sidan, visst fan borde det funka bra tidiga mornar, och det måste väl finnas dagar som det knappt blåser?

Hur stor risk e det att det e platt (eller jättelitet) ?? har kollat magicseaweeds monthly trends och där ser det ju inte så illa ut, visst mindre men fortfarande inte dåligt.

Och sist då... Regnet, hur stort problem e det?? kan man räkna med spöregn varje dag eller är regnsäsongen som jag hört ganska mild där??

Hur som helst så drar jag den 30e nov,, om nån e nere då eller kommer ner i dec och vill ta ett surf eller en bintang så hojta till.

Logga in för att svara
#48051 Svar: tips Bali i dec 16 år, 5 månader sen Stoke: -2

surfingGBG
graphgraph

Har varit där runt denna tid. Åker du över till Nusa Dua på östra sidan skall det kunna bli riktigt bra! Checka även andra öar runt bali ex Lombok, sumbawa. Mycket bra surf där och troligen bättre runt dec. Helt tomma breaks också =)

Logga in för att svara
#48069 Svar: tips Bali i dec 16 år, 5 månader sen Stoke: 0

KåGe
graphgraph

Västra sidan funkar som du säger ganska ofta på tidiga mornar, men du har inte så mycket tid på dig innan vinden kommer. Eftersom den dominerande vinden är västlig är östra sidan klart bäst. Nusa Dua tar också upp swellet bra och är väldigt vågsäkert. När Nusa dua blir 7-8 fot och uppåt, börjar även Sanur bli riktigt bra. Vid Kuta på Lombok har du också flera bryt som funkar mycket bra denna tid på året. Regnet är inget större problem från Kuta och neråt. Sol åtta av tio dagar.

Logga in för att svara
#48202 Svar: tips Bali i dec 16 år, 5 månader sen Stoke: -6

ConfuseD
graphgraph

Tackar för svaren.... Lombok kanske vore en ide att ge sig över till,, om inte annat så e det ju skönt med mindre crowd

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!