|
#48136 |
Fuerte goin off!!! 16 år, 5 månader sen |
Stoke: 24 |
|
Billiga sistaminuten resor o lite folk i line up!! Vart e alla.. ehh stanna hemma 
Varma o soliga hälsningar från Corralejo o Stoke
ps. It's pumping!!

|
|
|
|
|
#48139 |
Svar: Fuerte goin off!!! 16 år, 5 månader sen |
|
Crazyyyyyyy.......
|
|
|
|
|
#48140 |
Stoke: 0 |
|
najjjjjjz!! 
|
|
|
|
|
#48151 |
Stoke: 9 |
|
aahhh.....så sitter man i taghazout utan en vågjävel. jag kommer nästa år, lovar.
heppåer
|
|
|
|
|
#48154 |
lilu
|
fan vad naaajs! vi får lite surf i sverige för tillfället också, det är sweet!
MEEN snart kommer vi ner till er! hälsa alla! ciao!
|
|
|
|
|
#48158 |
Stoke: 11 |
|
gryymt! 
|
|
|
|
|
#48160 |
Linn
|
|
|
|
|
#48161 |
Stoke: 33 |
|
Kankse dags att kopa den dar javla bannern snart. Antar att ni har ett foretag med all goa forsakringar som behovs nar man driver ett surfcamp/hostel.

|
|
|
|
|
#48165 |
Linn
|
Ursäkta men vad spelar det dig för roll Andis?? VAD spelar det dig för roll om det kommer upp en banner eller inte?? Är det nån som har rätt att bry sig så är det väl Redax?? Och honom är vi överens med, så låt det vara. Och för sista gången... vi har INTE ett företag, vi driver inte ett hostel eller surfcamp! VI HYR UT RUM I VÅR FETT SCHYSSTA LÄGENHET... som vi kallar för Stoke SurfHOUSE. Kan du fatta det och låta oss vara?? Jag förstår inte varför folk som inte har med saken att göra blir så upprörda...
För övrigt trodde jag att poängen med hela denna sidan var att främja surfing och surfare, att den ska fungera som ett forum där surfare kan hjälpa varandra med allt möjligt, både teoretiskt och praktiskt, där man kan tipsa och bli tipsad om både det ena och andra som är surfrelaterat, där man kan inspirera eller bli inspirerad och få kontakter med gemensamma intressen.
Personligen var jag skitglad för att det på denna sida fanns info om Villavillekulla på den tiden det begav sig, tack vare detta fick jag och två av mina bästa polare två magiska veckor på Fuerteventura i december förra året som vi aldrig kommer glömma. (Detta påpekade jag för Redax och tackade honom för.) Att vår reseupplevelse blev så bra som den blev baserades för den som orkat läsa ända hit helt och hållet på att vi hade valt att bo som vi gjorde, det var helt tack vare Swingen och hans Villavillekulla.
Jag och mina polare blev sjukt inspirerade av detta och nu har två av oss flyttat ner hit i förhoppningen att kunna göra det som Swingen gjorde, leva ett schysst liv och ge andra det vi fick, minnen för livet via ett schysst ställe att bo på.
Kan man få göra det utan att få massa skit eller är det för mycket begärt?
Tack och hej leverpastej. Hoppas att få se några av er härnere i framtiden:P
Mvh Linn, en av de permanent boende i Stoke Surfhouse
Ps. Kolla över er reseförsäkring innan ni kommer hit så den täcker surfing och annat kul som man hittar på härnere;)
|
|
|
|
|
#48168 |
|
Antar att Andiss har blivit insnöad eller att hans bil o brädor blåst bort. Han verkar ju inte ha något annat vettigt för sig.. Kan du inte vara glad att svenskar kommer hit, får bra surf, bo billigt och dessutom tips på när man kan resa billigt till bra surf????
Bara för att det regnar konstant hos dig behöver du ju inte lägga ditt deppande på andra...
Här surfar vi fortfarande i boardies o rushguard  Kan dock erkänna att shortyn åkte på förra veckan men då var det 4 timmars session o lite blåsigt  Men axel högt o cleant!!! 300 meter från vårat place.. Hade då med 5 nybörjare som fick några av de finaste åken de haft..
mvh: Swingkid
|
|
|
|
|
#48169 |
|
T.ex 17 åriga Kalle som surfade hos Stubbs förra året.. En vecka i Biarritz..
Året senare på Fuerte ( Förra veckan ) fick han visa vad han gick för.. O han plockade upp rejält med softa vågor.. T.ex den hära lilla fina högern..
Foto. Annika Huusak
Rider. Kalle

|
|
|
|
|
#48195 |
Stoke: -1 |
ådén
|
calle är äckligt stolt över denna fortfarande!
fan va jag ångrar att jag drog hem:blink:
|
|
|
|
|
#48210 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
Linn skrev:
Ursäkta men vad spelar det dig för roll Andis?? VAD spelar det dig för roll om det kommer upp en banner eller inte?? Är det nån som har rätt att bry sig så är det väl Redax?? Och honom är vi överens med, så låt det vara. Och för sista gången... vi har INTE ett företag, vi driver inte ett hostel eller surfcamp! VI HYR UT RUM I VÅR FETT SCHYSSTA LÄGENHET... som vi kallar för Stoke SurfHOUSE. Kan du fatta det och låta oss vara?? Jag förstår inte varför folk som inte har med saken att göra blir så upprörda...
Jag skickade en förfrågan angående bannern ni sa att ni ville ha den 31 okt, men har inte fått svar. Jag är själv dålig på snabba svars-mail så just det bryr jag mig inte så mycket om. Men många blir upprörda när medlemmar utnyttjar forumet för att sprida gratisreklam för sina pengainbringande verksamheter. Jag uppskattar att folk håller vakt om reglerna och uppmuntrar det gärna! Blir lite konfunderad när du säger att ni bara "hyr ut rum i er lägenhet" och får det att låta som ni letar flatmates. Alla som har hängt här ett tag och följt utvecklingen av er verksamhet vet att det är mer än så. Ni har själva kallat det för ett hostel vid ett flertal tillfällen och liknat det med ett surfcamp.
|
|
|
|
|
#48212 |
|
Svingen o Linn, ni har ju all mojlighet i varlden att satta upp en laglig firma med forakringar och all rattslig legitimetet det innebar och sedan tjana ert leverbrod pa vad ni tycker om att gora...
|
|
|
|
|
#48215 |
|
Svar.
Andiss:
Jag har pratat med 2 olika advokater och det vi gör är helt laglig. Det är inte förbjudet att hyra ( låna ) ut sina sovrum till kommande gäster o vänner så länge kontraktet står på oss. Dessutom har ägaren av lägenheten sagt att det är lungt. Hälften av våra grannar gör exakt samma sak som oss bara att dom hyr ut hela sin lägenhet för 800 - 1000 euros i veckan!!! Vi skulle kunna göra detsamma men det blir ju inte lika kul då. Som sagt e vi ett kompis gäng som tycker om besök och att dom som kommer hit skall ha en grym semester.... Samtidigt vill man kunna leva billigt o ha det kul...
Dessutom bor vi i en sådan fin lägenhet att jag inte kan tänka mig flytta och om vi skulle starta ett företag skulle vi behöva dubbla priserna på allt ( o det vill vi inte för våra gäster ). Sedan är det allt pappers arbete. Ni som bott på Fuerte vet vad jag menar.
Du borde dra bort från kylan o hit till värmen.. Har två otroligt fina tjejer som jag delar Stoke med som skulle kunna ta hand om dig
Redax:
Ber om ursäkt att vi varit sega men som sagt skicka ett mail till dig för flera månader sedan utan svar och sedan när svar kom så glömde vi av det. Vi har ju fullt upp  men ett mail kommer ikväll o pengarna har lagts undan sedan länge tillbaka.. Det ber vi ursäkt om.
Men sedan vill jag också ge alla som tycker det e fel med lite smygreklam på ett forum, lite info..
Gå in på vilken chat, forum du vill i hela världen och folk gör samma saker där.. Det finns ju skillnad på att göra reklam för att tjäna pengar privat för ett stort företag, än att göra lite reklam för att folk skall få en så billig och trevlig surfsemester som möjligt... Det vi skriver gör vi ju inte för trycka ner på någon. Vi ger tips om billiga resor etc. Vad är det för fel med det.. Gästerna blir lyckliga och vi blir lyckliga.. alla lyckliga.
Love , peace and understanding
Ps. Detta är mina ord och inte Linn o Lindas
MVH: Swingkid
|
|
|
|
|
#48216 |
|
Svar.
Andiss:
Jag har pratat med 2 olika advokater och det vi gör är helt laglig. Det är inte förbjudet att hyra ( låna ) ut sina sovrum till kommande gäster o vänner så länge kontraktet står på oss. Dessutom har ägaren av lägenheten sagt att det är lungt. Hälften av våra grannar gör exakt samma sak som oss bara att dom hyr ut hela sin lägenhet för 800 - 1000 euros i veckan!!! Vi skulle kunna göra detsamma men det blir ju inte lika kul då. Som sagt e vi ett kompis gäng som tycker om besök och att dom som kommer hit skall ha en grym semester.... Samtidigt vill man kunna leva billigt o ha det kul...
Dessutom bor vi i en sådan fin lägenhet att jag inte kan tänka mig flytta och om vi skulle starta ett företag skulle vi behöva dubbla priserna på allt ( o det vill vi inte för våra gäster ). Sedan är det allt pappers arbete. Ni som bott på Fuerte vet vad jag menar.
Du borde dra bort från kylan o hit till värmen.. Har två otroligt fina tjejer som jag delar Stoke med som skulle kunna ta hand om dig
Redax:
Ber om ursäkt att vi varit sega men som sagt skicka ett mail till dig för flera månader sedan utan svar och sedan när svar kom så glömde vi av det. Vi har ju fullt upp  men ett mail kommer ikväll o pengarna har lagts undan sedan länge tillbaka.. Det ber vi ursäkt om.
Men sedan vill jag också ge alla som tycker det e fel med lite smygreklam på ett forum, lite info..
Gå in på vilken chat, forum du vill i hela världen och folk gör samma saker där.. Det finns ju skillnad på att göra reklam för att tjäna pengar privat för ett stort företag, än att göra lite reklam för att folk skall få en så billig och trevlig surfsemester som möjligt... Det vi skriver gör vi ju inte för trycka ner på någon. Vi ger tips om billiga resor etc. Vad är det för fel med det.. Gästerna blir lyckliga och vi blir lyckliga.. alla lyckliga.
|
|
|
|
|
#48217 |
|
Inga problem svingen hade bara en:
"All work and no play makes Jack a dull boy"
Tack for erbjudandet svingen, men jag ar gift sa jag far knappast ens aka utomlands numera

|
|
|
|
|
#48223 |
Stoke: 20 |
|
Swingkid skrev:
Svar.
Andiss:
Redax:
Ber om ursäkt att vi varit sega men som sagt skicka ett mail till dig för flera månader sedan utan svar och sedan när svar kom så glömde vi av det. Vi har ju fullt upp men ett mail kommer ikväll o pengarna har lagts undan sedan länge tillbaka.. Det ber vi ursäkt om.
Appråpå de där två tjejerna du lockade Andiss med.... Bordellverksamhet kan ju knappast sägas vara surfrelaterat, således tycker jag att du ska lägga upp en banner för detta. Skit i samma om ni bara försöker hjälpa folk med boende och surf, "tjejreklamen" bör du nog ge Redax lite för. Gärna en banner med bilder så att inte folk blir besvikna när de kommer dit. Kul om man förväntar sig värsta bruden och så möter det upp en gammal brittisk kärring med snea tänder!
BOS was here 08B)
|
|
|
|
|
#48224 |
Stoke: 2 |
|
adamski skrev:
Swingkid skrev:
Svar.
Andiss:
Redax:
Ber om ursäkt att vi varit sega men som sagt skicka ett mail till dig för flera månader sedan utan svar och sedan när svar kom så glömde vi av det. Vi har ju fullt upp men ett mail kommer ikväll o pengarna har lagts undan sedan länge tillbaka.. Det ber vi ursäkt om.
Appråpå de där två tjejerna du lockade Andiss med.... Bordellverksamhet kan ju knappast sägas vara surfrelaterat, således tycker jag att du ska lägga upp en banner för detta. Skit i samma om ni bara försöker hjälpa folk med boende och surf, "tjejreklamen" bör du nog ge Redax lite för. Gärna en banner med bilder så att inte folk blir besvikna när de kommer dit. Kul om man förväntar sig värsta bruden och så möter det upp en gammal brittisk kärring med snea tänder!
BOS was here 08B)
Ha ha ho ho ho. Första verkligt roliga kommentaren sen sverre försvann.
|
|
|
|
|
#48236 |
Stoke: -1 |
ådén
|
swingen, show them the pics, du vet ju att en av brudarna inte var att leka med^
|
|
|
|
|
#48238 |
Stoke: 12 |
Per
|
Jag tycker det är trevligt att se hur fint Johan har det där nere. Oavsett pengar hit och dit. Nu har jag i och för sig inga som helst ekonomiska intressen i surfingen utan gör det bara för att jag gillar det så mycket. Så är det ju inte för alla. 
|
|
|
|
|
#48243 |
Linn
|
Okej jag försöker igen, det är ju det där med språket, och kommunikation, inte min starka sida alla gånger. Vi hyr ut rum, precis som ett hostel gör, främst för kortare perioder, precis som hostel gör, på så vis kan man mycket väl likna det vi gör vid hostelverksamhet, vilket vi själva precis som Redax påpekar säkert har gjort flera gånger tidigare. Mycket kan bero på att det är så pass likt, plus att vi gärna vill att det hela ska kännas lite som ett hostel, fast bättre då såklart. Här har vi själva bidragit till förrvirring och satt oss själva i en lite komplicerad sits. Vad jag tidigare försökt tydliggöra och återigen ville förklara var att vi hyr ut rum privat, i vår eget hem, att vi alltså inte har ett företag. Detta gör vår situation lite annorlunda mot vad den kanske hade varit om vi hade haft en officiell verksamhet och ett registrerat företag. Jag kan förstå om folk blir upprörda över att man försöker sprida gratisreklam. Det har verkligen aldrig varit vår avsikt att snika på någon, och ja vi lägger ju ut info på forumet bl.a. om att vi finns och när vi har platser och sådant. Och eftersom vi får in pengar på att hyra ut rum hos oss så kan man ju helt riktigt se det som reklam för en inkomstbringande verksamhet. På grund av detta har vi som sagt velat ge tillbaka till den som tillhandahåller forumet. Där kan vi bara be om ursäkt till både Redax och de som tagit illa upp för att vi tagit så lång tid på oss att få tummen ur röven, ursäkta.
Men jag vill gärna också belysa att jag helt ärligt också har sett våra inlägg som en hjälp för alla surfsugna skandinaver som vill komma iväg och få schysst surf till ett bra pris. I mitt första inlägg i denna tråd skrev jag t.ex. att vi har plats de veckorna om det är någon som vill bo hos oss då. Och om inte så ger vi massor med folk massor med tips om andra ställen man kan bo på härnere, både privatuthyrning och de officiella hostelena. Bara idag har jag svarat på frågor från tre personer som jag vet inte kommer bo hos oss. Och om ni bara visste hur många mail som Swingen har svarat på i alla dessa år om surfet och allt surfrelaterat som har med Kanarieöarna att göra, för att vara schysst och hjälpa andra surfintresserade till bra surf eller en go semester. Jag vill inte framställa oss som några änglar, vill bara få folk att förstå vår mentalitet lite bättre.
För den som är intresserad så har vi också haft seriösa planer på att starta ett företag för att, precis som du säger Andiss, kunna leva på det vi tycker om att göra. Detta var min avsikt när jag flyttade ner. Men tyvärr har vi kommit fram till att detta skulle innebära en större satsning, både ekonomiskt och praktiskt, än vi har möjlighet eller intresse av att göra i dagsläget. Därför kör vi endast privat uthyrning hemma hos oss. Omsättningen täcker mer eller mindre vår hyra. Men vem vet, i framtiden kanske det blir ett riktigt företag. Och jäklar vilken fet banner vi ska köpa då, promise!!
Och om inte annat så verkar ju min älskade pojkvän ha planer på att starta nån ny verksamhet med mig och min kompis inblandade, tur att man håller sig uppdaterad här på forumet så man vet vad som planeras blir en tuff kväll för Swingen ikväll. hehe.
Ha det gött allihop!
|
|
|
|
|
#48264 |
Stoke: 101 |
|
Hur som helst.....
Jag kommer ner den 19 dec å stannar till 2 jan. Yeah! 
|
|
|
|
|