Facebook data

1
W.A. - Vad föreslås
#4818 W.A. - Vad föreslås 18 år, 5 månader sen Stoke: 3

okar
graphgraph

Om en dryg vecka sätter jag o Cosmocat äntligen foten i västra Australien och de tunga vänstrarna som erbjuds där. Har aldrig vart över på den sidan förr och undra vad ni som haft turen att hänga där säger om stället/ställena?

Jag tror vi har Maragret River som gjuten hållplats direkt efter landningen i Perth... bara för att jag hört så mycket bra om stället... men nån kanske har invändningar eller bättre tips.

Vart ska man dra, surfa och bo på en relativt budgeterad vecka? Vore grymt med lite tips o om nån kan förmedla kontakter eller trevliga hemligheter så vore det hur ännu bättre.

Logga in för att svara
#4819 Svar: W.A. - Vad föreslås 18 år, 5 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Fasen vad gott det låter, var aldrig på den sidan, ändå bodde jag i Oz i tre år. Såg på det gamla goa programmet Beyond Tomorrow (f.d Beyond 2000 tror jag) ang. en produkt som skickar ut ett elektriskt fält:

de var nere å provade den på en Mako, sen en Whit-tipped reef-shark och sist, men inte minst, en vithaj, de hängde betet under en hajbur, och sen la en dykare utrustad med "Shark shield", hajen tar fart mot betet, så fort han slår skölden, så rycker hajen undan, så förefaller att funka, såg att Amazon hade den, men den är utvecklad i Oz, och framförallt med tanke på alla haj-attacker i WA.

www.sharkshield.com/targetProducts.php?Group=Surfing

Logga in för att svara
#4838 Svar: W.A. - Vad föreslås 18 år, 5 månader sen Stoke: 0

Corner Lappland
graphgraph

Tjena man! Tror det fanns ett vandrarhem/camping nere vid Margarets... Jag hyrde en en husvagn inne i "stan" av nån halvgalen boogieboard dam med massa höns å hundar å katter å grejer... Kommer inte ihåg va hon hette men hittade hennes annons på ett backpackers inne i Margarets. Ni hyr väl bil? Vad ska man säga... Finns hur mkt surf som helst! Du har säkert en eller två eller tre surfguider för OZ där du finner mer än du hinner gå igenom på en vecka. Jag fick en helt sjuk session på Indjidup Point som jag aldrig kommer glömma. Kanon för oss goofy fötter. Beachen söder om Margarets (Gas beach tror jag) har en hollow höger point. North Point så klart men där är det crowd. Yallinup osv osv osv... Bara å njuta man! Rock on å ha det fint där borta!

Logga in för att svara
#4854 Svar: W.A. - Vad föreslås 18 år, 5 månader sen  

[c]

Stränderna i Perth är extremt crowded, särskilt Cottesloe, så kanske inte värt att lägga tid på.

Mindre självklart än Margret River är Kalbarri. Har bilder från huvudbrytet Jake's Point i mitt galleri, finns även en riktigt nice bild på wannasurf ( www.wannasurf.com/spot/Australia_Pacific/Australia_WA/Kalbarri/jakes_point/photo/viewphoto.php3?photoaction=one&photoid=9394 ).

Personligen skulle jag aldrig hoppat i där, inget för nybörjare direkt, men kanske funkar för er. Jag surfade kring Exmouth istället där man lätt får en hel strand för sig själv. Men det var vintertid, sommartid kanske det är för lite swell där uppe.

Ni kommer samla på er saftigt med bra minnen hursomhelst, WA är som inget annat.

Logga in för att svara
#4870 Svar: W.A. - Vad föreslås 18 år, 5 månader sen Stoke: 0

egge
graphgraph

kan varmt rekomendera ett besök i grottorna samt en liten strand 5 km söder om main break, där man kan mata mantor med bröd, inne vid stranden!
till höger av river mouth har ni det omryktade the box. som är vad det låter...
bo gör man bäst på prevelly park i tält!
åk till golfbanan och spana på jättekaniner.
Ozzie jag bott med där vars far har gjort vägar till bryten, räknade till 97 bryt på en strecka om 10 mil!
besök på Gath hjälmfabriken!
Sunday session i yellingup

Logga in för att svara
#4874 Svar: W.A. - Vad föreslås 18 år, 5 månader sen Stoke: 0

Eric
graphgraph

Ska du "bara" i WA en vecka räcker vågorna mellan Cape Naturaliste och Cape Leeuwin (dvs runt Margaret) mer än väl.

Kan du få loss nån vecka till och har en skaplig bil ska du åka upp till The Bluff, Turtles och Gnaraloo. Bara resan dit är ett äventyr, 160 mil till närmaste affär (Carnarvron) och sista 80 km består endast av två spår i sanden. Men dom väääääääääääänstrarna där uppe...

Logga in för att svara
#4885 Svar: W.A. - Vad föreslås 18 år, 5 månader sen Stoke: 3

okar
graphgraph

Tack som faan för alla svar hittils... mycket värdefullt och som jag hajat innan är det brutalt mycket som finns på menyn... och en vecka är långt ifrån tillräckligt för allt... men man får inte se utbudet som något negativt. Det här är ju endast en rekningsresa till stället... jag VET att jag kommer återvända.

Min polare som bor där i Dunsbourough mailade precis o hade bra mycket på tapeten för veckan o är en driven surfare så det blir a la carte det här. Dock så meddelade han om att sommaren varit väldigt platt hittils o inget i syne än så länge dessvärre...

Men det måste vara som Sydney (om inte bättre) där det kommer lite bumpar i swellet titt som tätt. Och jag är mer än nöjd om man får några 2-3 ft dagar på nått av reven där borta.

Stay stoked.

Logga in för att svara
#4888 Svar: W.A. - Vad f?esl? 18 år, 5 månader sen  

mxsurf

Platt och platt.. har varit i Margaret sen 26 nov och haft en nagra riktigt fina dagar. Men visst, inget speciellt stort for den som gillar det. Som papekats innan finns det gott om stallen att valja mellan iaf..

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!