Facebook data

1
Kap Verde
#48690 Kap Verde 16 år, 5 månader sen Stoke: 0

Ellita
graphgraph

Funderar på Kap Vede nu i sommar. Någon som vart där? Surfbart för en hyffsad nybörjare? Kan förövrigt säga att jag isf inte drar dit enbart för surfingen men vore kul om det skulle finnas lite vågor.

Logga in för att svara
#48691 Svar: Kap Verde 16 år, 5 månader sen Stoke: 0

Ellita
graphgraph

Menar givetvis nu i vinter, december för att vara exakt:P

Logga in för att svara
#48956 Svar: Kap Verde 16 år, 5 månader sen Stoke: 0

Ellita
graphgraph

Har nu bokat in resa 16 april, nån som känner tillsurfet den månaden? Kan det vara bra att köpa bräda innan eller finns de att hyra där?

Logga in för att svara
#48957 Svar: Kap Verde 16 år, 5 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Träffar en senare i veckan som var där för ett tag sedan, har för mig de var rätt aggressiva i vattnet om jag kommer ihåg rätt. Ska kolla lite mer med honom när vi träffas.

Ha det gott
//Göran

Logga in för att svara
#49032 Svar: Kap Verde 16 år, 5 månader sen Stoke: 0

Ellita
graphgraph

Okej, väntar med spänning! ;P
Btw. Ska till Sal Rei

Är lite intresserad i ön i övrigt också om de nu finns nått annat

Tack

Logga in för att svara
#49045 Svar: Kap Verde 16 år, 5 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

I april börjar surfet avta, det finns nybörjarställen men inte så många kanske. Se upp så du inte hamnar i vattnet på ett mer avancerat bryt då kommer det nog göra ont..
Sal ser ut som nån nukat hela ön, fattigt och eländigt förutom turistpengarna som trillar in. Allt är dyrt utom tonfiskmackorna nere vid piren om det finns kvar (en typ husvagn) Prova inhemska kapverde kaffet. Musiken är grym. Ta det lite lugnt det finns en viss kriminalitet puttrande under ytan och en del droger. Transitpunkt för droger mellan Sydamerika och Europa sägs det vara?

Logga in för att svara
#49078 Svar: Kap Verde 16 år, 5 månader sen Stoke: 0

JohanBTZ
graphgraph

min polare var där jan 08.. och blev vänligt men bestämt tillsagd att gå upp ur vattnet. när han frågade varför sa killen: om du inte går upp nu,skjuter jag dig. självklart med tilhörande "pistolen mot huvud" gesten. sen var väll hans surf-tripp mer eller mindre förstörd.
enligt han var de flesta hotellen ägda av folk utifrån,och detta ledde till andra typer av aktiviteter för localsen. drog trafficing, mannisko smuggling mm mm.

Men,man ska ju inte dra alla över en kamm.

Logga in för att svara
#49100 Svar: Kap Verde 16 år, 5 månader sen Stoke: 0

Ellita
graphgraph

Vart inte lika taggad på att åka nu åker charter, blir jag mordhortad ska jag iallf ha pengarna tillbaka.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!