Facebook data

1
Nya Handskar
#4884 Nya Handskar 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

KayP
graphgraph

Dags att införskaffa nya handskar.. kan nån rekommendera det senaste fetaste!? Och möjligtvis bästa köpstället så skulle jag vara för evigt tacksam!

Logga in för att svara
#4894 Svar: Nya Handskar 18 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Well, jag gillar Xcel femfinger 3mm och trefingers 5mm. De har nya modeller för i år som enl. utsago skall vara ännu bättre än f.g års modell. Själv kör jag på förra årets, tar väl på mig hummerklon när vattentemp droppar under fem grader.

Jag hade ett par 2mm RC classic med simhud mellan tummen och pekfingret, de höll inte ens tio sessions. Har nog en bra bit över 30 sessions med mina Xcel 3mm, och de håller ihop fortfarande.

Du hittar dem på www.backdoor.se

Logga in för att svara
#4895 Svar: Nya Handskar 18 år, 6 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

vad du än gör så köp inte SOLA's hade fick byta 2ggr på en höst i Sverige!

Logga in för att svara
#4898 Svar: Nya Handskar 18 år, 6 månader sen Stoke: 1

olfa
graphgraph

Går det inte att beställa över nätet från backdoor? hittar ingen sådan funktion.

Logga in för att svara
#4899 Svar: Nya Handskar 18 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Enl. vad Göran sagt tidigare här, så skall det komma en "webshop" och sista ordet var väl "i slutet på december". Släpp ett mail eller ring så länge.

Logga in för att svara
#4901 Svar: Nya Handskar 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

punkten
graphgraph

Bor du i stockholm så finns det iaf ett par av xcel-klon i storlek L på OneOff. kanske finnsi fler storlekar, vet inte.
Kör själv med FCS Klon. varm, men har bara varit ute två ggr med den så kan inte säga något om kvaliteten ännu. finns på skidsport i bromma.

Logga in för att svara
#4902 Svar: Nya Handskar 18 år, 6 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Aloha!

One Off i Stockholm har lite Xcel, har dem inte vad du letar efter så mejla mig så skickar jag prylarna.

En online store är på g, tar lite längre tid än man trott bara. Som vanligt alltså...

Ha det gott
//Göran

Logga in för att svara
#4904 Svar: Nya Handskar 18 år, 6 månader sen Stoke: 1

olfa
graphgraph

går det att paddla bra med 5mm handskarna eller, ska man gå på 3mm? Inte så kul om känns som att surfa med 5kilos hantlar i nävarna. Funkar 3mm bra ner till 5C?

Logga in för att svara
#4905 Svar: Nya Handskar 18 år, 6 månader sen Stoke: 1

olfa
graphgraph

Glömde fråga, vilka är bäst? De utan eller med gummigrepp? Tack

Logga in för att svara
#4913 Svar: Nya Handskar 18 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Jag har surfat kallare med 3mm handskarna, men då fick jag aldrig upp värmen, men ned till 5-6 grader är inte några problem för mig iaf. Finns dom utan gummigrepp? Jag har små gummirillor, vilket är bra, kan bli lite halt i pop-up annars när man grepper railen.

Alltid tyngre med handskar, har bara kört 1-2 ggr med 5mm trefinger, så jag minns inte hur tungt det var, mer än att jag svettades om händerna, det var minusgrader i luften och i vattnet.

Logga in för att svara
#4914 Svar: Nya Handskar 18 år, 6 månader sen Stoke: 1

olfa
graphgraph

ok tack! Trodde att det var två olika varianter av handskar på backdoor, visade sig bara vara fram och baksida på samma handske. Blir nog ett par 3mm

Logga in för att svara
#4921 Svar: Nya Handskar 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

markus
graphgraph

5mm excel är grymt bra svettas med dem nu... inga problem att paddla, lätta och fina som bara den

Logga in för att svara
#4933 Svar: Nya Handskar 18 år, 6 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

Ha! Nordic Blue är överlägsna. Typ tjock diskhandske med fleecefoder helt vattentät med muddar. Väger nada då de ej blir vattenfyllda. Används av vinterdykare. Grymt bra grepp i brädan. Skitfula.

Logga in för att svara
#4934 Svar: Nya Handskar 18 år, 6 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

DS. Är det ingen som saknar ett par 3 fingers Rip Curl, upphittade på SM. DS

Logga in för att svara
#4939 Svar: Nya Handskar 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

KayP
graphgraph

Det finns ingen affär i sthlm som säljer handskar? Ni vet man vill ju klämma å känna på dom... One off hade inga.....

Logga in för att svara
#4940 Svar: Nya Handskar 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

Eric
graphgraph

Skidsport Bromma kan ha 5mm FCS handskar kvar. Har dock ingen aning om de är bra eller ej.

Logga in för att svara
#4948 Svar: Nya Handskar 18 år, 6 månader sen Stoke: 1

adisgladis
graphgraph

Va kul att Cagge nämner de blåa diskhanskarna aka Nordic Blue. De går att köpa på Alpin & Dyksport på Sveavägen i STHLM till riktigt bra pris - säg att ni känner Adam på NORD så lovar jag rabatt! Det var ju här man köpte surfiga t-shirts på 90-talet och under Hot TUna-krisen. De har även bra våtdräktshandskar (limmade å sydda) som bör funka bra. Arne heter han som driver butiken och han älskar oss surfare!

Ja de är skitfula! Men på ett blått sett!

Logga in för att svara
#4964 Svar: Nya Handskar 18 år, 6 månader sen Stoke: 1

olfa
graphgraph

Diskhandskarna, funkar de bra ner till minusgrader?

Logga in för att svara
#4970 Svar: Nya Handskar 18 år, 6 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

Minusgrader???? Då har man hockeyhandskar......ehe. Allvarligt talat, de är varma och man kan ha tjockare innerhandske, känns lite bylsiga på land. Hata / älska grupperingar finns inom Nordic Blues användarsfär så testa i shopen först.

Logga in för att svara
#4974 Svar: Nya Handskar 18 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Har du tänkt att surfa minusgradigt vatten, så får du nog komma ner till västkusten....

Logga in för att svara
#4975 Svar: Nya Handskar 18 år, 6 månader sen Stoke: 1

olfa
graphgraph

Syftade nog mera på tempraturen i luft och vatten, mycket medveten om att bräckt vatten fryser kring noll. Min tanke vara bara ifall de funkade även när det var svinkallt mitt i januari, typ.

Logga in för att svara
#4984 Svar: Nya Handskar 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

Remo
graphgraph

cagge hur är dom att paddla i?

Såg att det fanns en slim-version som e svart på nordic blues hemsida, kanske kan vara nåt....

Logga in för att svara
#5003 Svar: Nya Handskar 18 år, 6 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

Paddlingen är helt ok. De är ju inte fulla med vatten som en våthandske, känns lätta. Det kan vara lite bökigt att ta på dom & få över ärmen ordentligt. Misslyckades med vänstersidan sist men det var tätt ändå. (lite målvaktsvarning) Har inte sett eller klämmt på de svarta men är det en slimversion av de blå kan det vara "The Mother of all Gloves"

Logga in för att svara
#5008 Svar: Nya Handskar 18 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

nej nu fan, hur kan du säga så Cagge, om du inte använt en "vågsurf" handskeesista tio åren? Nu måste ni bara glorifiera de blåa handskarna. Att det samlas vatten i 3mm handske, okej det är minimalt, om mer, då har du köpt fel storlek. Jag upplever inte det som ett problem.

Sen att denna blåa handske är grym, visst, var hittar jag den på västkusten? Sugen på att prova faktist.

Logga in för att svara
#5016 Svar: Nya Handskar 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

Remo
graphgraph

Jag med. Jag mailade företagen och frågade om dom hade nån återförsäljare i Gbg. Har inte fått svar ännu men det kanske kommer.

Jag har testat massor med olika handskar, men faktiskt aldrig varit riktigt nöjd. Detta verkar ju vara ett helt annat koncept, kan funka, vem vet

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!