Facebook data

1
Why locals have the right to drop in.
#48846 Why locals have the right to drop in. 16 år, 5 månader sen Stoke: 2

shark_feeder
graphgraph

Logga in för att svara
#48850 Svar: Why locals have the right to drop in. 16 år, 5 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

fi fan vad dem är fina..ska jag berätta en liten delfin/surfing historia som är san ???

Logga in för att svara
#48851 Svar: Why locals have the right to drop in. 16 år, 5 månader sen Stoke: 2

shark_feeder
graphgraph

Det är därför du är här.

Logga in för att svara
#48859 Svar: Why locals have the right to drop in. 16 år, 5 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Ok då..hahahhaa
Jag var på surfresa i south oz med min kompis '85 och efter 15 vågor då slog jag ut min fena på revet som var SUPER grunt när jag gjorde en bottensväng..var tvungen att åka in och sitta på klippan och titta på min kompis som surfade ensam i 6ft tubar samtidigt som jag satt och lagade min fena. det kom typ 6-7 stora SVARTA VILDA delfiner och hängde med honom i typ 2 timmar..de simade runt honom när han väntade för vågorna..de kom så nära att han kunde röra de om han stoppade ut en hand..när han surfade på vågorna härmade de PRECIS ALLA manövrar han gjorde på vågorna och när han 'kickade ut' då FLÖG DE UT i PRECIS samma båge som honom ..det var HUR OTROLIGT som helst att sitta och titta på..jag tog bilder från dagen men tyvärr ser man inte delfinerna därför jag satt på en klippa kanske 200m från vågen med en piss liten kamera och vattnet därnere är kolsvart som i sverige..vågorna och min kompis har jag kort på men inte delfinerna tyvärr.. men det var ett minne för livet....

Logga in för att svara
#48862 Svar: Why locals have the right to drop in. 16 år, 5 månader sen Stoke: 2

shark_feeder
graphgraph

Ett av mina minnen är när jag är sådär 200 distans väster San Diego, strax norr om Cortez Banks närmare bestämt, lägger märke till att det ur ingen stans börjar fyllas på allt fler och fler delfiner lekandes kring bogen. Van vid det vid det laget, men fastnar ändå med blicken och förundras över hur tätt de simmar varrandra. När jag efter en stund tittar ut mot horisonten igen, kokar havet av delfinryggar, tusen och åter tusen, från horisont till horisont, varvet runt. Common Dolphins

Vet att jag inte är lika bra på det där som Rat, än - men å andra sidan heller inte närmelsevis lika gammal.

Logga in för att svara
#48863 Svar: Why locals have the right to drop in. 16 år, 5 månader sen Stoke: 2

Castorn
graphgraph

Två mycket episka delfinhistorier må jag säga!

Logga in för att svara
#48864 Svar: Why locals have the right to drop in. 16 år, 5 månader sen Stoke: 2

Castorn
graphgraph

Jag har faktiskt också en delfinhistoria!

Å andra sidan haven´t we all...

Hursomhelst så utspelas den ute på San Onofre en tidig morgon med riktigt tjock "hajen dimma", så pass att stranden var omöjlig att se. Resten av historien inkluderar extrem dödsskräck och paralysering som sedemera utbyttes mot förödmjukelse och slutligen euforisk lycka.

Logga in för att svara
#48873 Svar: Why locals have the right to drop in. 16 år, 5 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

shark_feeder skrev:

u kinda make no sense. (eller så är jag bara full)

akön delfinhistorier dock. Keep e'm comeing.

Logga in för att svara
#48880 Svar: Why locals have the right to drop in. 16 år, 5 månader sen Stoke: 0

Stafen
graphgraph

Jag var ute vid en ö som heter Ilha de Portugues i Mozambique. Jag och en vän var där och fridök. Vi fick syn på delfiner från stranden och tog våra masker och simmade ut. Delfinerna var inte riktigt pigga på att umgås utan drog sig utåt. Vi simmade långsamt efter och vi såg fenorna ca 100 meter bort, vi simmade på och de drog sig ännu längre ut. Till slut började vi dyka. Hela havet var som ett enda stort tomrum. När vi kom upp till ytan igen såg vi inte till delfinerna längre, inga fenor och inga hopp. Vi dök ner igen och då var vi plötsligt fullständigt omringade av 20-25 Humpback-delfiner.
De kom riktigt nära, alldeles inpå så länge jag inte sträckte ut handen, vissa "hängde" framför mig och såg rakt in i mitt ansikte. Kändes ganska skumt och overkligt.
De höll oss sällskap i 15-20 min innan de drog vidare.
Då märkte vi att strömmen hade fört oss 7-800 m från land. Ön såg ut som en prick på horisonten. Började känna mig ganska sårbar då, inte minst med tanke på den digra haj-populationen.

Inte så klyftigt kanske, men en otrolig upplevelse. Till slut blev vi upplockade av en fiskebåt.

Logga in för att svara
#48886 Svar: Why locals have the right to drop in. 16 år, 5 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

En tidig morgon i Galicien kom en liten flock delfiner och simmade runt mig och två spanjorer. Det var spegelblankt & brösthögt. Delfinerna liksom bara låg och flöt bredvid oss, ja de låt tom i vägen när man skulle paddla ut till ett set, fick ta ett i huvudet för jag inte vågade paddla över en delfin som låg och f....a i impact zonen.
På Torö fick jag säl-skap förra hösten.

Logga in för att svara
#49084 Svar: Why locals have the right to drop in. 16 år, 5 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Här är några Locals som man gärna,,,,,

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!