Cagge: Den där gula godingen har man ju hållit i ett par ggr. Väldigt innovativt att bygga en surfbräda i tidningspapper iaf. Tom Curren tyckte om den också. Försökte övertala honom att padda ut på den...
Cagge skrev: Den här kräver lite självförtroende också
Den var ju assoft... eller?
En ståuppbräda eller kneeboard? Kan inte vara särskilt lång.
Cagge, vad har den brädan för story?
Cagge skrev: En Walden ! Den är ju jättefin, skulle du hellre vilja gå ner med den här på beachen?
Den här e däremot solklart fulast hittills.
Men den har väl oxå en historia? Jag vill höra den!
Esta skrev: Cagge skrev: En Walden ! Den är ju jättefin, skulle du hellre vilja gå ner med den här på beachen?
har du inte läst historian om den brädan?
Esta skrev: Cagge skrev: En Walden ! Den är ju jättefin, skulle du hellre vilja gå ner med den här på beachen?
har hållt i den jag med.
De är han som äger canpingen i Unstad byggde den själv så han kunde testa surfing. Han hade dock bara sett surfbrädor på bild från skivomslag, så han fick improvisera lite för att hitta 3d formen
Ya mama is so fat (how fat is she?)
Ya mama is so big and fat that she can get busy
with twenty-two burritos, but times are rough
I seen her in the back of Taco Bell with handcuffs
Han med röda kortärmade tröjan visar upp sin första shapade bräda till kompisen.
Kompisen svarar: -Den blev helt okej faktiskt. Kanske lite mycket rocker i nosen.
Jo det stämmer det där med campingägaren i Unstad som tittade på Beachboys skivomslag och sen gjorde en bräda laminerad med papper. Det är Lee & Henio på bilden som tar fasta på alla mått och kurvor.
Esta! den svarta skönheten är en Rahim Surfboards " Superball" 5´6 x 20 1/2 x 2 7/8 .
Och för att fligoliten inte skulle smälta av polester plasten (Epoxi va kanske inte uppfunnet 63) så drog Thor svarta plast säckar som skydd mellan skum och "laminering"
Thor har berättat för mig, att han va till Australien 63 som sjöman. Och såg att man red på vågorna. Och när han kom hem, så insåg han att det gick att surfa hemma också.(Lofoten) Så han och en kompis byggde var sin bräda utifrån ett skivomslag,,, Sen, va dom igång,,
Cagge skrev: En Walden ! Den är ju jättefin, skulle du hellre vilja gå ner med den här på beachen?
Haha den där "bananen" är underbar! Shape som en segeljolle ungefär
Den är lätt fulare än mitt bidrag.
Fast historien bakom är ju så vacker att brädan blir fin ändå...typ.
Walden däremot är shejpad av proffs i nutid.