|
#49465 |
Battle of the Coasts ! ! 16 år, 5 månader sen |
Stoke: 0 |
Obie
|
Vilken kust är bäst? Väst eller Öst?

|
|
|
|
|
#49466 |
Svar: Battle of the Coasts ! ! 16 år, 5 månader sen |
Obie
|
Väst för det rimmar på bäst ! !
|
|
|
|
|
#49469 |
Stoke: 11 |
|
väst funkar ofta och är bra men när öst funkar då funkar det hur bra som helst! 
|
|
|
|
|
#49470 |
|
Jag tycker Gotland verkar grymt!
Tillhör det östkusten? 
|
|
|
|
|
#49472 |
Stoke: 15 |
|
Normalt gillar jag inte sådana här diskussioner, men jag tror att totalt är nog Skåne det absolut bästa stället att bo på, både väst, syd och öst. Det finns kvalitetsbryt, sunkbryt som alltid funkar etc.
Gotland ser sjukt bra ut och troligen håller de tyst om hur bra det egentligen är, forsätt så!
Torö och norröver får enormt mycket surf och ibland ser det tokigt bra ut, nackdelen är att det som regel blir kallt i vattnet tidigare och varmt senare.
Vi har väl inte haft is på våra bryt sen tidigt 90-tal, sen att det kan bli nästan -1 i vattnet här i "väst"...
Personligen känner jag mig lite mer hemma i norra halland än sydöstra skåne, mest för salthalten, men har nog haft min bästa surf i Sverige i södra halland eller skåne.
Det som jag tycker är mest anmärkningsvärt är hur bra det faktiskt kan bli i Sverige, även om det är få dagar per år, men shit vad bra det kan bli! Nu är man juh rätt surfsugen, det ljusnar halv-nio och är mörkt halv-fyra, och för oss som jobbar så är det bara att hoppas på att det blåser på helgerna. 
|
|
|
|
|
#49475 |
Stoke: 8 |
|
Jag håller mig på västkusten. Om det skulle börja blåsa upp östlig på sommarn så tar jag segelbåten över till Läsö. Finns fin öl där oxå. 
|
|
|
|
|
#49477 |
Stoke: 42 |
|
Vi surfar på östkusten när det blåser från syd och nord, nordkusten när det blåser från nordost och nordväst, västkusten på nordost till sydväst å sydkusten på sydost å nordost, ibland åker vi till fel kust:silly:
|
|
|
|
|
#49479 |
|
 en dag trodde vi att det skull bryta höger fast det alltid blev vänster, ibland kan det bli så på Östergarnslandet so mär väldigt mystiskt:S
|
|
|
|
|
#49480 |
|
 en annan gång åkte vi till östergarnslandet i soluppgången men när vi kom fram gick solen ner... 
|
|
|
|
|
#49481 |
|
 hela dagen envisades vågen med att spegelvända sig själv, vi åkte hem utan att riktigt förstå vad som hänt:dry:
|
|
|
|
|
#49484 |
Stoke: 143 |
|
Jag håller med Daniel, att Gotland ,har förmodligen Sveriges fetaste surfet. Och, att man ska knipa tjäft, om det man har. Men, eftersom Taigans huvudstad ligger 85 mil Norr om fjolträskarnas,,,,  Så, kan man glappa med käften som en riktig Östermalms kärring,,,  För, det är bara Umeå borna som kommer till Bjurran och Luleå borna som kommer till Bombas så. Det, är 15mil land vägen mellan dom två spotsen så,,,  Och, hur många secrets, tror ni vi har där mellan,,,,  Hihiihihih
|
|
|
|
|
#49488 |
|
 en dag kom vi till östergarnslandet å det bröt fint åt höger...
|
|
|
|
|
#49489 |
|
 nästa dag bröt samma dag åt vänster!!!
|
|
|
|
|
#49492 |
Stoke: 11 |
|
shit gorland vinner lätt! 
|
|
|
|
|
#49500 |
Obie
|
|
|
|
|
#49510 |
Stoke: 1 |
|
jocke skrev:
Jag håller med Daniel, att Gotland ,har förmodligen Sveriges fetaste surfet. Och, att man ska knipa tjäft, om det man har. Men, eftersom Taigans huvudstad ligger 85 mil Norr om fjolträskarnas,,,, Så, kan man glappa med käften som en riktig Östermalms kärring,,, För, det är bara Umeå borna som kommer till Bjurran och Luleå borna som kommer till Bombas så. Det, är 15mil land vägen mellan dom två spotsen så,,, Och, hur många secrets, tror ni vi har där mellan,,,, Hihiihihih
85 mil? Är Åbyn huvudstad nuförtiden? Jag trodde Taigans huvudstad befann sig 80 mil norr om fjollträskarnas... 
|
|
|
|
|
#49636 |
Stoke: -1 |
ådén
|
har aldrig surfat västkusten men tror öst har bättre potential, sen att vi har sötvatten väger upp mot att de i väst surfar i full storm och sällan sol....
å andra sidan är västkustarna alltid bättre på att surfa!?
den som visar upp sig liote här är väl Arvid som man alltid ser på torö vare sig det är vindstilla och cleant eller full storm..
|
|
|
|
|
#49641 |
Stoke: 24 |
|
Fyfan för bräck!! Saltvatten skall det vara
Håller nog med att Skåne har absolut bäst surf.. Men det finns ju en hel del pärlor runt om i landet..
Synd att man missar vinter surfet
MVH: Swingkid
|
|
|
|
|
#49650 |
Stoke: 143 |
|
Skidåkarn skrev:
jocke skrev:
Jag håller med Daniel, att Gotland ,har förmodligen Sveriges fetaste surfet. Och, att man ska knipa tjäft, om det man har. Men, eftersom Taigans huvudstad ligger 85 mil Norr om fjolträskarnas,,,, Så, kan man glappa med käften som en riktig Östermalms kärring,,, För, det är bara Umeå borna som kommer till Bjurran och Luleå borna som kommer till Bombas så. Det, är 15mil land vägen mellan dom två spotsen så,,, Och, hur många secrets, tror ni vi har där mellan,,,, Hihiihihih
85 mil? Är Åbyn huvudstad nuförtiden? Jag trodde Taigans huvudstad befann sig 80 mil norr om fjollträskarnas...  Av gammal vana så,,,,Dessa om dragningar av E4:an 
|
|
|
|
|
#49675 |
Svar: Battle of the Coasts ! ! 16 år, 4 månader sen |
Stoke: 68 |
|
is there a battle.??? .
let the west coast win so everyone goes there !!! 
|
|
|
|
|
#49678 |
|
nordost skrev:
en dag trodde vi att det skull bryta höger fast det alltid blev vänster, ibland kan det bli så på Östergarnslandet so mär väldigt mystiskt:S
this is a SICK photo....har aldrig sett ett sånt på WESTkusten
|
|
|
|
|
#49685 |
Stoke: 8 |
|
|
|
|
|
#49716 |
Stoke: 4 |
Lee
|
Obie skrev:
Vilken kust är bäst? Väst eller Öst?
 that is an easy one. Which ever coast has waves on that particular day.
|
|
|
|
|