Facebook data

1
...
#49569 ... 16 år, 5 månader sen Stoke: 0

.alice.
graphgraph

Jag kommer från Luleå, min största dröm, sen jag var liten har varit att kunna surfa och jag har fortfarande samma dröm. I sommar skulle jag vilja fara och surfa men inte utomlands. Det jag undrar är om det går att surfa i Torö eller någon annan stans i Sverige mitt i sommaren? Men eftersom jag inte kan surfa och kanske inte hinner lära mig på någon vecka , haha så undrar jag också om det finns någon som har en "surfskola" där?

Logga in för att svara
#49574 Svar: ... 16 år, 5 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Märkligt nog så finns det inte - vad jag hört talas om - nån surfskola i Stockholm. De flesta lära sig the hard way genom spolningar, kompisarnas hejdlöst skratt och tillrop samt ihärdighet. Tjejer är alltid uppskattad av killar i surfet så om du killar en kille så får du nog en surflektion eller två ..... om du har redan en kille eller partner som inte surfar byt ut den redan nu.

Good Luck Stay Stoked!

mvh, Nerd Crew - since when-ever

Logga in för att svara
#49581 Svar: ... 16 år, 5 månader sen Stoke: 2

columbus
graphgraph

jag hadd precis samma dröm men dåligt med tid till långa resor; se ovanpå surfbrädan..
peppade igång under ett års tid och köpte sedan en beggad surfbräda i våras + en våtdräkt på jula( mitt bästa och sämsta köp någonsin) med den våtdräkten frös jag mycket mer i 23 gradigt vatten än nu i 6 gradigt med ny våtdräkt...

jag började hänga på brädan och paddla runt i den närliggande badsjön. kan man var på brädan i lugna vatten har man en chans i lite vågor. annars blir det körigt och tar lång tid att lära sig.

sedan gav jag mig ut i alla typer av vågor. mitt måtto är: kan man inte surfa så behöver inte vågorna vara surfbara. sen blir man bättre och mer kräsen. när jag stod första gången blev jag fast. nu har jag precis byggt en egen bräda som jag förhoppningsvis ska inviga i helgen,

jag är ju inte bra på att surfa än men jag får lite åk och de otroligt skrämmande vågorna känns efter mycket tid tumlandes under vattnet inte alls lika farliga.

fråga om tips från nån surfande kompis, det finns mycket att tänka på i början.

fan vad kuul! lycka till:cheer:

Logga in för att svara
#49582 Svar: ... 16 år, 5 månader sen Stoke: 2

columbus
graphgraph

jag hänvisade till en bild som inte kom med " se surfbrädan ovan"

Logga in för att svara
#49592 Svar: ... 16 år, 5 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

.alice. skrev:
Det jag undrar är om det går att surfa i Torö eller någon annan stans i Sverige mitt i sommaren? Men eftersom jag inte kan surfa och kanske inte hinner lära mig på någon vecka , haha så undrar jag också om det finns någon som har en "surfskola" där?

Åk till Särö och ta surfcert!!!

Logga in för att svara
#49633 Svar: ... 16 år, 5 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

vad är oddsen fö att torö funkar en vecka mitt i sommaren då?

Logga in för att svara
#49674 Svar: ... 16 år, 5 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

.alice. skrev:
Jag kommer från Luleå, min största dröm, sen jag var liten har varit att kunna surfa och jag har fortfarande samma dröm. I sommar skulle jag vilja fara och surfa men inte utomlands. Det jag undrar är om det går att surfa i Torö eller någon annan stans i Sverige mitt i sommaren? Men eftersom jag inte kan surfa och kanske inte hinner lära mig på någon vecka , haha så undrar jag också om det finns någon som har en "surfskola" där?

tja alice..kul att du vill lära dig att surfa !!!
Jag bor i östersund men åka ofta till kusten närmast oss..dvs. sundsvalls trakten..du är bjuden till vårat område och om du har en 4/3 dräkt kan jag lära dig att surfa på en sandstrand när det finns vågor..inga probs..endast bekymmer är som ådén sa..över sommar finns det inte så många surf dagar..men.. de finns då och då.... och då måste du var berädd at åka ner när det finns svall på denna dagen det finns..jag kunde förvana dig kanske en till 2 dagar innan för det mesta.. men allt sagt du är bjuden och jag kan lära dig..jag är redan surfinstruktör...lycka till..peace DA RAT

Logga in för att svara
#49793 Svar: ... 16 år, 5 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Men lägg ner.. INTE FAAN LÄR MAN SIG SURFA I SVEDALA!!!

Du måste dra utomlands där vågorna kommer kontinuerligt. Det gör de inte här.

Logga in för att svara
#49799 Svar: ... 16 år, 5 månader sen Stoke: 0

eon
graphgraph

Vi är några som surfar från Luleå som brukar åka ner till Skellefteå när det fungerar där. Men som alla har sagt är det inte ofta det är frekvent på somrarna utan höst stormar är vad som gäller! Ett säkert kort är att åka utomlands för att få en känsla för allt vad surfing innebär...

Eric

Logga in för att svara
#49805 Svar: ... 16 år, 5 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Liinus skrev:

Va inte så NEG. Det går att lära sig surfa i SveaRike. Ha lite tålamod bara. Eller åk till Norge och du nu vill att vågorna kommer lite mer kontinueligt. Själv har jag aldrig varit utomlands och surfat. Bara surfat västkusten. Inte klagar jag. Stod upp och tog första vågen efter nån halvtimme.

Logga in för att svara
#49812 Svar: ... 16 år, 5 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

jag köra surfkurs i stadlandet varje sommar från och med i år..brukar vara tredje eller sista veckan i juli..välkommen ..

Logga in för att svara
#49848 Svar: ... 16 år, 5 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Feddan skrev:
Liinus skrev:

Va inte så NEG. Det går att lära sig surfa i SveaRike. Ha lite tålamod bara. Eller åk till Norge och du nu vill att vågorna kommer lite mer kontinueligt. Själv har jag aldrig varit utomlands och surfat. Bara surfat västkusten. Inte klagar jag. Stod upp och tog första vågen efter nån halvtimme.

Men var inte så POS! Face it, Svedala är ett skämt när det komemr t surf

Logga in för att svara
#49852 Svar: ... 16 år, 5 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Du kan vara ett skämt!

***************************************************************************************************************

--- This message was brought to you in accordance to BOS guidelines and regulations since 2007 ---

***************************************************************************************************************

Logga in för att svara
#49853 Svar: ... 16 år, 5 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Andiss skrev:
Du kan vara ett skämt!

--- This message was brought to you in accordance to BOS guidelines and regulations since 2007 ---

Han som sa det var det ....

Logga in för att svara
#49856 Svar: ... 16 år, 5 månader sen Stoke: 1

BennyS
graphgraph

Köp en sistaminuten till Lanza eller Fuerte och gå en kurs, blir oftast billigast i längden...

Som ngt inlägg sa 1000 kr för biljett lägg till 2000 för en kurs plus lite mat ev 1000 kr för boende plus 1000 kr för mat och nöjen så har du en mycket bättre grund att stå på om denna sport var för dig! väldigt smidigt upplägg i surfskolor med upphämtning från hotell etc.

Detta mot att försöka träffa 3-4 dagars surf i svea under sommaren, och den som lånar ut brädor till en nybörjare på Torö...går nog inte hitta.. En surfkurs på Torö skulle nog kosta mer än smaka!NSP i all ära men att köra rakt fram på Torö kommer bara kosta en massa pengar!!

Åk till solen och värmen är mitt förslag.

/B

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!