|
#49724 |
Grymma blaskor 16 år, 5 månader sen |
Stoke: -10 |
|
Kommer tillbaka till formumet bara för att säga en sak:
Satans så grymma tidningar Nordic surfermag och Surfing är i detta nummer !!!!!!!
En stor ryggdunk till alla er som gjort dessa. - Keep it up duds!
|
|
|
|
|
#49727 |
Svar: Grymma blaskor 16 år, 5 månader sen |
Stoke: 30 |
|
The Godfather agrees with the post
|
|
|
|
|
#49731 |
Stoke: 0 |
|
Jag håller med alex den store, riktigt goa blaskor! Bra jobbat!
|
|
|
|
|
#49737 |
Stoke: 29 |
Esta
|
Tack tack! 
Vi gjorde nr4 på 30 minuter... 
Fortfarande saker att rätta till men jag tycker vi e på rätt väg.
Ska läsa NSM ikväll. Bläddrade som hastigast i förmiddags och Mat & co har gjort bra jobb igen!
|
|
|
|
|
#49741 |
Esta
|
Och som med förra nr av Surfing, får ni gärna komma med synpunkter på innehåll o så. Det ni inte gillar, det som e bra, det vi kan utveckla osv... feedback m a o.
Ride on!
|
|
|
|
|
#49742 |
Stoke: 28 |
|
SharkBoy skrev:
The Godfather agrees with the post Stop spamming the forum with the stupid godfather shit ..
|
|
|
|
|
#49743 |
Esta
|
Gazz, kan du inte bara låta bli???! Börjar tröttna på dig!!! 
|
|
|
|
|
#49744 |
|
Esta skrev:
Gazz, kan du inte bara låta bli???!
Nej
|
|
|
|
|
#49745 |
Esta
|
Starta en egen jävla tråd för i helvete!!! Snart börjar jag tro att du e sjuk i huvet för fan!
Lägg ner nån gång!!! Du spammar tamigfan lika mkt själv!
Allt handlar inte om dig hela tiden. Du kan gotta dig åt det utrymme du fått i Surfing. Låt oss inte tro vi gjort ett misstag...
Föstår du?! 
|
|
|
|
|
#49746 |
|
Esta skrev:
Låt oss inte tro vi gjort ett misstag...
Föstår du?!
NEJ!!!!
|
|
|
|
|
#49747 |
Stoke: 143 |
|
alex el gordo skrev:
Satans så grymma tidningar Nordic surfermag och Surfing är i detta nummer !!!!!!!
En stor ryggdunk till alla er som gjort dessa. - Keep it up duds! Jag instämmer  Jag har legat på rygg, i soffan ikväll ,och läst Nordic och Surfing. Och som den inbitne Norrlänningen jag är ,så krydda jag med en Snowrider  Oxå,,,(Som är en Skoter tidning) 
|
|
|
|
|
#49749 |
Stoke: 68 |
|
gotta agree..veeeery high standard in both mags..and wow..amazing photo's of swedish waves in both..maybe too good..hahahahaha..congrats everyone..and i agree with esta as well...enjoy the party instead of pooping it gazz..it's all in good fun..please stop hacking..the new bos isn't hurting anyone,..wouldn't you agree?!..great mag work guys..Peace..
|
|
|
|
|
#49756 |
Stoke: 15 |
|
alex el gordo skrev:
En stor ryggdunk till alla er som gjort dessa. - Keep it up duds!
Vill bara stämma in i hyllningskören, strålande bra gjort
|
|
|
|
|
#49760 |
Stoke: 2 |
nic
|
Esta skrev:
Och som med förra nr av Surfing, får ni gärna komma med synpunkter på innehåll o så. Det ni inte gillar, det som e bra, det vi kan utveckla osv... feedback m a o.
Ride on!
Innehållet är vasst & även om jag har inte läst hela ännu måste jag säga att det tyvärr verkar som att ni inte korrekturläst alls. Synd eftersom det nog annars skulle varit det bästa numret hittills, men nu kändes tidningen väldigt oproffsig...
Förlåt för att jag gnäller - ska återkomma med berömmet när jag läst hela tidningen! 
|
|
|
|
|
#49765 |
Esta
|
nic skrev:
Innehållet är vasst & även om jag har inte läst hela ännu måste jag säga att det tyvärr verkar som att ni inte korrekturläst alls. Synd eftersom det nog annars skulle varit det bästa numret hittills, men nu kändes tidningen väldigt oproffsig...
Förlåt för att jag gnäller - ska återkomma med berömmet när jag läst hela tidningen! 
Ingen fara, vi tål kritik och behöver den oxå så vi inte blir alltför självgoda. 
Vi gör tidningen åt er läsare och surfare. Feedback e livsviktigt, både negativ o positiv! Och det betyder oxå att folk bryr sig. Det e värre om ingen säger nåt.
So shout!
|
|
|
|
|
#49769 |
Stoke: 143 |
|
nic skrev:
Esta skrev:
Ride on!
Förlåt för att jag gnäller - ska återkomma med berömmet när jag läst hela tidningen!  Den här tråden, är för både Nordic och Surfing,,Är du säker att du korrekturläste "rätt" Tidning,,Den, "andra" tidningen Är mera "runk" tidning för foto fetischer,,,, 
|
|
|
|
|
#49770 |
|
Wish I knew what you guys were talkin about - I didn't get one yet and you can't find either of them in Östhammar ............. yet ......... I might try to get one of each in Uppsala tonight though.
|
|
|
|
|
#49771 |
Stoke: 26 |
Mat
|
Kul att ni diggar maget!!! Tusen tack!!! ser också fram emot både negativ och positiv feedbacks.
Nordic Surfers Mag finns inte än i pressbyrån utan kommer på tisdag eller torsdag!!! Kommer skriva en lista på alla pressbyrå som har den på www.nordicsurfersmag.se så fort jag har fått den. Endast prenumeranterna och några surfbutiker i Stockholm har fått leverans än så länge...
|
|
|
|
|
#49772 |
Stoke: -10 |
|
Kommentarer på tidningarna (som ju är grymma i alla fall)
Grafisk design - Surfing kanske behöver mjukas upp lite. Lite mer variation i sidupplägget men framför allt mjuka upp rubrik och brödtext. Försök tänk mer surf och mindre svensk design/kulturtidning. Här tycker jag att Nordic känns surfigare. Dock kanske Nordic ska tänka lite mer på spärrningar och knipningar i rubrik. Eventuellt kanske Nordics brödtexttypsnitt är lite för svårläst. Känns stolpigt, blir inget bra flyt. Inte anvnäda kursivt i stora textstycket, mycket svårläst.
Tycker att båda tidnigarna har en tendes att lägga bilders blickpunkt för nära bindningen, alltså där sidorna går ihop i mitten. På flera ställen faller bildens storhet för att det intressanta i bilden delvis döljs.
Men här sitter jag och klagar. Faan, tidiningarna är ju så härliga att läsa. Bildera och artiklarna är bara såååå bra.
|
|
|
|
|
#49774 |
Esta
|
Gazz, maila mig din adress så skickar jag ett ex till dig. (mindre sur på dig idag men 'fresta' mig inte för då tänder jag till igen!)
Alex, bra!
Mat, jag älskar 'ditt' papper! Snygga foton. Har inte läst än men ska till banken strax och kommer ha mkt väntetid.
Fortsätt gärna shouta/shoota.
|
|
|
|
|
#49777 |
|
Esta skrev:
Gazz, maila mig din adress så skickar jag ett ex till dig. (mindre sur på dig idag men 'fresta' mig inte för då tänder jag till igen!)
Alex, bra!
Mat, jag älskar 'ditt' papper! Snygga foton. Har inte läst än men ska till banken strax och kommer ha mkt väntetid.
Fortsätt gärna shouta/shoota.
Köpte numret igår och plöjde igenom det på tåget. Snygg tidning och gott jobbat!
Innehållet är i och för sig grymt Stockholms fokuserat. Kul kuriosa är att att Västkusten ett reportage presenteras som ett exotiskt/pittoreskt utflyktsmål. Så mycket om surfingen där var det inte.
Ungefär likadant var det med Skåne (minimal notis).
Men som "syd-västkustbo" kanske jag inte ligger klockrent i målgruppen - vad vet jag?
Ett tips: Bohuslän erbjuder kanske landets mest frekventa "eftersvall". Spotsen är kända för ett fåtal invigda - men vilket reportage det skulle bli!
Over and out!
|
|
|
|
|
#49781 |
Stoke: 4 |
Ants
|
Och glöm inte heller The Search Magazine som faktiskt varit med sedan 2007 och bevakat surf touren och den svenska scenen mm. Tidningen är gratis att 8 ggr/år hämta från butikerna eller läsa online på www.searchmagazine. Det går att prenumerera på tidningen genom att få ett SMS vid varje utgivningsdatum och därefter läsa den online (spar miljö). Den tryckta och online-versionen är identisk. Håll tillgodo
Online version
www.searchmagazine.se
SMS prenumeration
www.searchmagazine.se/subscription

|
|
|
|
|
#49786 |
|
|
|
|
|
#49791 |
Esta
|
Tack Gazz!  Postar ett ex till dig idag.
GonadMan, WC ÄR exotisk... för oss på ostkusten. Bara det att vattnet e kryddat med salt och att man slipper alla vägbommar! 'Logistikproblem' på plats, dom få dagar vi kunde vara där och viljan att surfa ställde till det för oss lite.
Sverige är ett avlååångt land. Ambitionen är att kunna göra reportage från alla Sveas kustremsor, tro inte annat. Nu blev det longboard SM i Salusand. Det repet var från början inte planerat i sidlayouten och det från WC fick därför krympas.
En dröm e att kunna tillbringa åtminstone en vecka t ex i Skåne och göra ett riktigt 'root-reportage'. Försöka fånga den skånska surfsjälen (om det nu går på så kort tid).
Bohuslän... mmm...
Här en till bild fr WC.

|
|
|
|
|
#49836 |
|
Esta skrev:
Här en till bild fr WC.
Otroligt vacker bild Esta!
|
|
|
|
|
#49839 |
Stoke: 5 |
hman
|
Läckert ljus. Lite synd på den snea horisonten... 
|
|
|
|
|
#49990 |
Stoke: -234 |
|
jocke skrev:
alex el gordo skrev:
En stor ryggdunk till alla er som gjort dessa. - Keep it up duds! Jag instämmer Jag har legat på rygg, i soffan ikväll ,och läst Nordic och Surfing. Och som den inbitne Norrlänningen jag är ,så krydda jag med en Snowrider Oxå,,,(Som är en Skoter tidning)
Hehe.. en scouter tidning.. ja!
Ni är ena riktiga scoutrar däruppe i norr.
Ni bär kniv i ena skjortfickan och ett stycke kött i den andra.
Sen åker ni scoter ut i skogen och eldar en eld...
som ni kokar kaffe över och sen äter ni kött till som ni skär med kniven..
och scoutar loss!
|
|
|
|
|