Du har nog missuppfattat något. Har du läst artikeln? Det står ingenting om direktflyg.
Artikeln lyder som följande:
"Flygbiljetter till Down Under kommer inte behöva kosta skjortan från och med nästa år, då det blir möjligt att resa med lågprisbolag.
Nu startar lågpriskrig på flyg till Asien och Australien. Från mars nästa år börjar lågprisbolaget Air Asia X flyga från London Stansted till populära resmål som Australien, Bali, Malaysia och Thailand. Priset för de billigaste biljetterna kommer att bli 99 pund (cirka 1 200 kronor) enkel resa inklusive alla avgifter, uppger nyhetsbrevet Flygtorget.
Air Asia X är en avknoppare från lågprisbolaget Air Asia. London är den enda avreseorten i dagsläget, dit får resenärerna ta sig med andra flyg." Källa: Aftonbladet 2008-12-03.
Det står inget om direktflyg. Det står däremot att man får ta sig till London Stansted från Svea på egen hand. Bara det är nåt som borde säga att det inte är ett direktflyg. Vad som kommer där efter bryr jag mig inte så mycket om. Om det tar 5 extra timmar eller 15, det spelar mig inte nån roll. Du kanske inte ens får ta dig egen bräda. Vem vet? Artikeln handlar om PRISET, inte hur lång tid det skulle ta att resa.
For the record... Not hateing the Player.
RESPECT.
BennyS skrev:
[quote]
www.aftonbladet.se/resa/flyg/article3857382.ab
Plus resa till och från London, och som sagt det finns en artikel där de gjorde ett räkne ex. från Svea men jag hittar inte den nu.
Och om man går inte på Air aisa så ser man att det inte finns ngn direkt linje till Oz utan man behöver mellanlanda i Kuala lumpor.
Dont hate the player, hate the game....