Facebook data

1
Billigt flyg till OZ.
#49780 Billigt flyg till OZ. 16 år, 5 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Ville bara dela med mig broderligt och tipsa dom som ämnar åka till detta fantastiska land.

Håll till godo.

www.aftonbladet.se/resa/article3906431.ab

Logga in för att svara
#49782 Svar: Billigt flyg till OZ. 16 år, 5 månader sen Stoke: 0

Captain_Kangaroo
graphgraph

Vad lämpligt att man bokade en tripp för två dagar sen.

Logga in för att svara
#49784 Svar: Billigt flyg till OZ. 16 år, 5 månader sen Stoke: 0

kelly
graphgraph

skit oxå....

Logga in för att svara
#49796 Svar: Billigt flyg till OZ. 16 år, 5 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

soft! då drar man väl ner nästa år haha

Logga in för att svara
#49797 Svar: Billigt flyg till OZ. 16 år, 5 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

spft! då drar man väl ner nästa år då!

Logga in för att svara
#49845 Svar: Billigt flyg till OZ. 16 år, 5 månader sen Stoke: 11

Freddy81
graphgraph

Grymme pris. Hoppas det slår in nu bara. Kan ju hända en del på ett par månar!

Logga in för att svara
#49849 Svar: Billigt flyg till OZ. 16 år, 5 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

I'm on it!!

Logga in för att svara
#49851 Svar: Billigt flyg till OZ. 16 år, 5 månader sen Stoke: 1

BennyS
graphgraph

Hmm tror det var detta bolaget som gjorde alla mellanlandningar i Malaysia och när aftonbladets reporter gjord en kalkylering så blev tur och retur biljetten totalt 9 tusen till Perth (Stockholm-London-Malaysia-Perth) och då om man tar med vanliga lågpris flygs policys så blir det att du troligen får checka in och checka ut ditt bagage mellan varje flyg(kan bli jobbigt med surfbrädor, för att inte tala om dyrt) även om ex ett flyg är försenat och man missar sin connection så är det väl lite oklart ifall du får en ny biljett utfärdad eftersom oftast köper man de som speparata resor, plus att under det dygnet du flyger får du troligen lägga till kostnad för mat och vatten på en 500 hundring eftersom detta får inte medföras genom säkerhetskontrollen och inte serveras gratis ombord. Och med alla desa risker så känns det inte så lockande att ta ett flyg ner på detta sätter för att ev tjäna 2-3 tusen, finns bliiga "normala" biljetter att få tag i oxå om man letar.
Tror lågpris flyg funkar bäst utan mellanlandningar eller om man planerar att stanna ett par dagar på varje deestination så man vet att man hinner med flyget.

/B

Logga in för att svara
#49857 Svar: Billigt flyg till OZ. 16 år, 5 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

BennyS skrev:
Hmm tror det var detta bolaget som gjorde alla mellanlandningar i Malaysia och när aftonbladets reporter gjord en kalkylering så blev tur och retur biljetten totalt 9 tusen till Perth (Stockholm-London-Malaysia-Perth) och då om man tar med vanliga lågpris flygs policys så blir det att du troligen får checka in och checka ut ditt bagage mellan varje flyg(kan bli jobbigt med surfbrädor, för att inte tala om dyrt) även om ex ett flyg är försenat och man missar sin connection så är det väl lite oklart ifall du får en ny biljett utfärdad eftersom oftast köper man de som speparata resor, plus att under det dygnet du flyger får du troligen lägga till kostnad för mat och vatten på en 500 hundring eftersom detta får inte medföras genom säkerhetskontrollen och inte serveras gratis ombord. Och med alla desa risker så känns det inte så lockande att ta ett flyg ner på detta sätter för att ev tjäna 2-3 tusen, finns bliiga "normala" biljetter att få tag i oxå om man letar.
Tror lågpris flyg funkar bäst utan mellanlandningar eller om man planerar att stanna ett par dagar på varje deestination så man vet att man hinner med flyget.

/B

Man kan ju göra lite reseach innan man kölhalar något.

Logga in för att svara
#49863 Svar: Billigt flyg till OZ. 16 år, 5 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Tro nog att Benny har LITE på fötterna i alla fall. Deras bagagereglar/priser , mellan landningar mm. gör åtminstone en resa till OZ inte så förbaskade enelt eller billig - men jag jobbar vidare lite mer detaljerat och rapporterar tillbaka. Ett annat förslag var Virgin som ryksa har bra brädfraktpriser och hyfsat billigt ... återkommer med mer info - fyll på Ni som gör efterfornigar. Jag vill till Oz å surfa!!!

//Grrrrrraz!!!!!

Logga in för att svara
#49865 Svar: Billigt flyg till OZ. 16 år, 5 månader sen Stoke: 1

BennyS
graphgraph

www.aftonbladet.se/resa/flyg/article3857382.ab

Plus resa till och från London, och som sagt det finns en artikel där de gjorde ett räkne ex. från Svea men jag hittar inte den nu.

Och om man går inte på Air aisa så ser man att det inte finns ngn direkt linje till Oz utan man behöver mellanlanda i Kuala lumpor.

Dont hate the player, hate the game....

Här kommer en fin joutube film till dig med:

Logga in för att svara
#49867 Svar: Billigt flyg till OZ. 16 år, 5 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Du har nog missuppfattat något. Har du läst artikeln? Det står ingenting om direktflyg.

Artikeln lyder som följande:
"Flygbiljetter till Down Under kommer inte behöva kosta skjortan från och med nästa år, då det blir möjligt att resa med lågprisbolag.

Nu startar lågpriskrig på flyg till Asien och Australien. Från mars nästa år börjar lågprisbolaget Air Asia X flyga från London Stansted till populära resmål som Australien, Bali, Malaysia och Thailand. Priset för de billigaste biljetterna kommer att bli 99 pund (cirka 1 200 kronor) enkel resa inklusive alla avgifter, uppger nyhetsbrevet Flygtorget.

Air Asia X är en avknoppare från lågprisbolaget Air Asia. London är den enda avreseorten i dagsläget, dit får resenärerna ta sig med andra flyg." Källa: Aftonbladet 2008-12-03.

Det står inget om direktflyg. Det står däremot att man får ta sig till London Stansted från Svea på egen hand. Bara det är nåt som borde säga att det inte är ett direktflyg. Vad som kommer där efter bryr jag mig inte så mycket om. Om det tar 5 extra timmar eller 15, det spelar mig inte nån roll. Du kanske inte ens får ta dig egen bräda. Vem vet? Artikeln handlar om PRISET, inte hur lång tid det skulle ta att resa.

For the record... Not hateing the Player.

RESPECT.

BennyS skrev:
[quote]www.aftonbladet.se/resa/flyg/article3857382.ab

Plus resa till och från London, och som sagt det finns en artikel där de gjorde ett räkne ex. från Svea men jag hittar inte den nu.

Och om man går inte på Air aisa så ser man att det inte finns ngn direkt linje till Oz utan man behöver mellanlanda i Kuala lumpor.

Dont hate the player, hate the game....

Logga in för att svara
#49877 Svar: Billigt flyg till OZ. 16 år, 5 månader sen Stoke: 1

BennyS
graphgraph

Jag tror mer att det är du som har missförstått mig, vet inte riktigt var jag nämner att det skulle ta mer tid med lågprisflyg, har hela tiden bara pratat om priset.

Och med mitt första inlägg försökte jag bara säga att allt är inte guld som glimmar bara för att en reporter på Aftonbladet skriver en rubrik att nu blir det billigt att flyga till down under. Du ger en massa referenser till aftonbladet om billiga biljetter men i verkligeheten blir det faktiskt inte så mkt biliigare om man räknar lite på det. Vilket Aftonbladet gjorde och fick det till att en resa till Perth kostade runt 9 tusen, min kompis åker dit i Januari och betalar 12000 med reguljär flyg men det fanns för 9 tusen vid andra datum(inkl bagage,mat,ombokningsskydd etc).

Och vad gäller direktflyg(i PRIS inte tids synpunkt om det var därifrån du fick tiden?) som jag skrev i mitt första inlägg så är det en nackdel med anslutningar i lågprisflyg för du köper inte fram till resmålet utan alla flygsträckor räknas som en separat resa. Så ifall du missar ett flyg så kan det mycket väl betyda att du måste köpa en ny biljett. Plus att du kommer få betala för ditt bagage varje separat flygsträcka..som ex i ryanairs fall är runt 120 kr eller ngt sånt. gånger 6 om du vill ner till oz från Sverige. Så anslutningar med lågpris flyg kan vara rätt riskfyllt och en mkt fördyrande faktor om det går fel. Sen om man mot förmodan får tag i en biljett för 99 pund så kommer du bara enkel resa ner till Kuala Lumpor, inte "down under" som Aftonbladet vill få det till om man inte räknar söder om ekvatorn utan oz som down under.

Så jag tar nog reguljär flyget ner till Australien iallafall.

/B

Logga in för att svara
#49878 Svar: Billigt flyg till OZ. 16 år, 5 månader sen Stoke: 1

BennyS
graphgraph

Jag tror mer att det är du som har missförstått mig, vet inte riktigt var jag nämner att det skulle ta mer tid med lågprisflyg, har hela tiden bara pratat om priset.

Och med mitt första inlägg försökte jag bara säga att allt är inte guld som glimmar bara för att en reporter på Aftonbladet skriver en rubrik att nu blir det billigt att flyga till down under. Du ger en massa referenser till aftonbladet om billiga biljetter men i verkligeheten blir det faktiskt inte så mkt biliigare om man räknar lite på det. Vilket Aftonbladet gjorde och fick det till att en resa till Perth kostade runt 9 tusen, min kompis åker dit i Januari och betalar 12000 med reguljär flyg men det fanns för 9 tusen vid andra datum(inkl bagage,mat,ombokningsskydd etc).

Och vad gäller direktflyg(i PRIS inte tids synpunkt om det var därifrån du fick tiden?) som jag skrev i mitt första inlägg så är det en nackdel med anslutningar i lågprisflyg för du köper inte fram till resmålet utan alla flygsträckor räknas som en separat resa. Så ifall du missar ett flyg så kan det mycket väl betyda att du måste köpa en ny biljett. Plus att du kommer få betala för ditt bagage varje separat flygsträcka..som ex i ryanairs fall är runt 120 kr eller ngt sånt. gånger 6 om du vill ner till oz från Sverige. Så anslutningar med lågpris flyg kan vara rätt riskfyllt och en mkt fördyrande faktor om det går fel. Sen om man mot förmodan får tag i en biljett för 99 pund så kommer du bara enkel resa ner till Kuala Lumpor, inte "down under" som Aftonbladet vill få det till om man inte räknar söder om ekvatorn utan oz som down under.

Så jag tar nog reguljär flyget ner till Australien iallafall.

/B

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!