Facebook data

1
Julsurf
#50131 Julsurf 16 år, 4 månader sen Stoke: 0

moddifier
graphgraph

Har aldrig surfat i Spanien förut så jag har inte 100% koll o tar gärna emot lite input från Er.. Kikar just nu på en resa för 5500kr på fyrstjärnigt 1v (fyrstjärnigt o surfing känns som en ny variant!). Har inte hittat bättre alternativ och vet inte hur länge man törs vänta innan alla resor är borta.

1. Är det gångavstånd till bryt/bryten från Corralejo (hotellet ligger ett par kvarter från stranden typ)?
2. Temperatur i vattnet så här års?
3. Funkar det att surfa på "sanddynerna"...hotellet har någon buss som går dit.
4. Vad kostar det att hyra en bräda (om jag skiter i att ta med min pga frakten)?

Antar att vågstorleken kommer att variera enligt vad jag hört..allt från double head till clean midja

Tack!

/Modd

Logga in för att svara
#50168 Svar: Julsurf 16 år, 4 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Antar att du ska bo i en av dom där två höghus hotellen, som ligger strax utanför Corralejo. Tja. Det tar 15 min att knata in till Corro. Men, det finns spots, på dit vägen oxså. Bräd hyra,,, nä. Vet ej. Fråga Varberjarn,,,,nånting måste han ,,,,,Men, du Modifier va SÖT du blivit,,,Så där,,, såg du minsan inte ut när vi dela rum i Porugal,,,

Logga in för att svara
#50198 Svar: Julsurf 16 år, 4 månader sen Stoke: 0

moddifier
graphgraph

Jocke, long time no surf! Fått nå stoke på Lofoten på senaste?

Hotellet som resan innefattar heter Apollo Las Marisma...tror det ligger närmare stranden, typ ett par kvarter skulle jag gissa. Vem är Varberjarn? Har han bräda för uthyrning?

Och Ja, jag har blivit snyggare sen sist om än ngt kvinnligare

Peace. /A

Logga in för att svara
#50218 Svar: Julsurf 16 år, 4 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Jag var på Fuerte (aka Mars), bodde mitt på västkusten på ngt nytt ställe som höll på att växa upp (utan surfbryt). Var inne på 4-5 surfaffärer och kikade på brädor och frågade om hyra, alla sa nej. Men på stranden innan Corralejo, den stora feta precis vid vägen, där skall man kunna hyra.

Det enda stället som jag hittade då som fyrade av rejält var El-Cotillo, jävlars där fick folk stryk, men det var nog en dålig vecka. Vi fick skyfall som spolade bort vägar, tror det var ett rätt stor nyhet i Europa faktiskt. Tror detta var i November 2001.

Finns juh några gubbs som har koll där nere, men att vara utan bil, känns lite risky...kolla in Stormrider Guidsen, och se upp för localsen, verkar vara hårigt där nere.

Logga in för att svara
#50220 Svar: Julsurf 16 år, 4 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

bah, ostkusten såklart....var det, om Cotillo ligger på västkusten och Corralejo på nordost/nord-kusten

Logga in för att svara
#50279 Svar: Julsurf 16 år, 4 månader sen Stoke: 5

Pelle Blanco
graphgraph

Hola!
Hotel Marisma ligger ca 10min gångväg fr Rocky Point. Fast jag skulle rek bil. hyr billigt på flygpl ca 120eu/v. Du kan få hyra bräda av oss..
Vi har en inneboende hos oss som jobbar i receptionen på La Marisma(Johan)för mer info maila mig här..
ha de gött, surte Pelle

Logga in för att svara
#51941 Svar: Julsurf 16 år, 3 månader sen Stoke: 0

moddifier
graphgraph

Nu hemma igen efter 1 v på Fuerte...en liten summering:

- Träffade bl a Pelle Blanco, Johan Marklund, Swingen och Danne AKA Danne Royal AKA Danne Monsterwavesurfer (visst vat det något sånt Danne...). Mycket trevliga prickar även IRL ;P
- Lånade Pelles Minimal 6.8" ett par dagar och fick gott med våg, snurrade omkring bland fetevågorna i hamnen (swell runt 2m o byggde rejäla gubbplus vågor, kanske gubbe x 2!?) .
- Hamnade fantastiskt off på Northroad i en Seat Ibiza och höll på att bli kvar mitt i ingenstans pga den galet dåliga vägen med stora stenar, hål i marken omm... Så m a o åk inte längs northroad söder om El Cotillo om ni har en vanlig bil (stor Jeep gäller verkligen!), det kan sluta illa...
- Testade German Right och Mayanichu, trevliga spots. Inner högern på Mayanichu på N/NV 1-1.5m swell är liten men clean.
- Hyr bil om ni ska surfa på Fuerte, kostar ca 150euro för en vecka. Ta med softrack...
- Om man inte vill njuta av Pelles elller Swingens boende så är Las Marismas är ett trevligt hotell (4 stjärnigt) som kostade oss ca 2000kr per vecka o då kan ni vara 1-3 pers. Johan Marklund hookar upp dig på ett schysst rum..right Johan
- Fuerte Ventura är riktigt trevligt! Bra folk i lineupen (dock total avsaknad av köregler), korta avstånd och bra väder.

God jul o gott nytt till er alla! /Moddifier

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!