Facebook data

1
löften på fyllan
#5031 löften på fyllan 18 år, 5 månader sen Stoke: 0

cekesurfsmurf
graphgraph

Åtog mig en uppgift åt en compadre igår på fyllan där jag ska hjälpa honom att göra en hemsida åt ett surfprojekt han håller på med. Enda problemet är att jag inte kan ett skit om att skapa hemsidor! Vill ju ändå vara en stabil polare så jag skall nu lära mig hur man gör och försöka knåpa ihop nått. Någon som vet något bra program till att börja med?

Logga in för att svara
#5032 Svar: löften på fyllan 18 år, 5 månader sen  

Wainot

Ja Dreamweaver 8 är trevligt. Lite klurigt i början men med några lynda.com tutorials så kan de flesta fatta hur det funkar. Annars är ju frontpage på windows eller Iweb på mac ganska enkla. Kan dock inte göra lika mycket med dem som dreamweaver.
Lots of luck.
W

Logga in för att svara
#5033 Svar: löften på fyllan 18 år, 5 månader sen  

tips

Annars kan du bara säga som det är, att du är en kung i fyllan men kan nada nykter.

Logga in för att svara
#5040 Svar: löften på fyllan 18 år, 5 månader sen Stoke: 25

MattiasK
graphgraph

känner mig väldigt bekant med det där löftet. Jag kunde ingenting innan jag satte igång med vitvatten.se

(hävdar nu inte att den är speciellt avancerad) Men, jag provade i tur och ordning. Frontpage, Dreamweaver, Nå annat program, och hamnade till slut i Flash. Flash va det enda jag hajjade ungefär hur det fungerade. Och ville man ha en funktion så var det bara att söka på google och sen följa instruktionerna. Så jag lägger min röst på att du helt kallt behåller kronan på och biter i det sura äpplet och börja surfa tutorials....

Logga in för att svara
#5042 Svar: löften på fyllan 18 år, 5 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Om du verkligen vill lära dig något så gå den hårda skolan och handkoda i Notepad!... alternativt Notepad++. Köp en bok eller googla på html tutorials.

När du lärt dig det kan du sen gå över till Homesite+ eller stänga av designläget i Dreamweaver och handkoda där. En WYSIWUG-editor som Frontpage eller Dreamweaver (med designläge) är bara bra om du vill klara dig ur löftet utan att lära dig något. WYSIWUG (What You See Is What You Get) skapar massa onödig kod och du förlorar snabbt kontrollen över vad du gör.

Kom ihåg att du behöver lära dig mkt mer än HTM eller Flash om du vill ha någon form av dynamiskt innehåll (som t.ex detta forumet). Då behöver du kika på databaser (Microsoft Access) och någon form av serverspråk (ASP eller PHP skulle jag rekommendera om du inte har ngn erfarenhet sen innan.)

Logga in för att svara
#5047 Svar: löften på fyllan 18 år, 5 månader sen Stoke: 25

MattiasK
graphgraph

har faktiskt funderat på att skaffa ett konto på lynda.com? är det någon som har erfarenheter? Eller finns det nå bättre ställe? Gillar deras videoupplägg. Textbeskrivningar kan vara grymt sega att ta sig igenom.

Logga in för att svara
#5049 Svar: löften på fyllan 18 år, 5 månader sen Stoke: 3

cosmocat
graphgraph

vill du inte förlora din flickvän o få svettig överläpp (dvs bli programmerare), skit i att lära dig handkodandet o kör dreamweaver.

Logga in för att svara
#5050 Svar: löften på fyllan 18 år, 5 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Jag har flickvän, ingen svettig öveläpp men är ändå programmerare

Logga in för att svara
#5094 Svar: löften på fyllan 18 år, 5 månader sen Stoke: 0

Wainot
graphgraph

Lynda.com rocks, utan det skulle jag ite kunna halften av det jag gor nu. Har tutorials for allt, Dreamweaver, Flash, hela creative suit och ja aven html och css. Vill dock stodja cosmocats inlagg, skippa kod i borjan. Dreamweaver 8 har ett kod/designlage som ar toppen for att borja lara sig kod men samtidigt skapa en sida utan att behova rycka ut haret i frustration. Try that.

W

Logga in för att svara
#5097 Svar: löften på fyllan 18 år, 5 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Jaja, använd WYSIWYG om du inte har högre ambitioner än ett fulhack. Själv skulle jag inte ta i sån kod med tång.

Logga in för att svara
#5177 Svar: löften på fyllan 18 år, 5 månader sen  

aDesign.nu

lös problemet genom att kontakta någon annan.

// aDesign.nu

Logga in för att svara
#5179 Svar: löften på fyllan 18 år, 5 månader sen Stoke: 3

cosmocat
graphgraph

haha jag menar inget illa yann, men jag har hört det argumentet om wysiwyg i snart 10 år... det må vara sant, men jag är designer o skiter i hur det ser ut under ytan.
skämt åsido, klart att dreamweaver är underlägset en riktigt duktig programmerare, men kan man inte / har inget intresse av att lära sig programmera, så är dreamweaver bra.

Logga in för att svara
#5181 Svar: löften på fyllan 18 år, 5 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Så lätt tar jag inte åt mig. Jag ska väl erkänna att det nog var en 6 år sedan jag sist granskade någon WYSIWUG-editor. Utvecklingen har säkert gått framåt även där.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!