|
#50707 |
Bästa stället för jobb och surf? 16 år, 4 månader sen |
Stoke: 1 |
|
FUnderar på att nästa höst dra iväg någonstans i europa med omnejd och surfa och jobba så jag tänkte bara se om det finns några med lite schysst erfarenhet som vet vart det bästa stället är. Vill ju helst att det ska vara nära till surfet hyffsat billigt att bo och att man ska kunna hitta nått jobb som inte tar all tid o ger lite pengar då ja ändå planerar att va borta en längre tid men alla tips uppskattas, Spanien, frankrike , irland ,england , norge , island .....gotland kanske vad vet jag. Allt äro av intresse så att säga
|
|
|
|
|
#50720 |
Svar: Bästa stället för jobb och surf? 16 år, 4 månader sen |
Stoke: 0 |
|
|
|
|
|
#50734 |
|
|
|
|
|
#50749 |
|
Ja Stavanger! För då kan du både spara ihop pengar till en feting surfresa samtidigt som du kan surfa
Lätt att få jobb och bra vågor!
|
|
|
|
|
#50763 |
Stoke: 10 |
Qanik
|
JohanBTZ skrev:
stavanger, norge
Hör med student consulting (rekryterings firma). Känner en kille som jobbar med rekrytering åt dom. För nån månad sen hade de massor med jobb i stavanger. De fixar boende åt dej om du vill också.
|
|
|
|
|
#50769 |
Stoke: 5 |
|
Fuerte är ett säkert kort!
|
|
|
|
|
#50818 |
Stoke: 2 |
|
nya zeeland. latt grymma vagor i varlds klass inte en massa folk i vattnet plus att du tjanar bra, och att du ar ensam svensk pa bryten sa dina chanser for scora dom snygga brudarna ar grymt stora! latt hundra ganger battre an aussi
|
|
|
|
|
#50824 |
Stoke: -234 |
|
nya zeeland...  hmmm... ? Var ligger det? Havet utanför Europa va!?
|
|
|
|
|
#50871 |
|
Pelle Blanco skrev:
hur säkert??? om man inte kan spanske ,inte jobba inom hotel,rest branchen??
|
|
|
|
|
#50872 |
|
Pelle Blanco skrev:
|
|
|
|
|
#50899 |
|
JohanBTZ skrev:
Pelle Blanco skrev:
spanske ?  Snacker du nörsk? Då kan du nog få anställning på ett nörske hotell som hissknapptryckare

|
|
|
|
|
#50907 |
|
Nya zeland är faktiskt rätt lockande men hur funkar det med jobb där? är det enkelt att hitta något bra kneg? Surfen däremot räknar jag med att den e grym. Sen angående fuerte som då ligger lite närmare hur funkar det där som sagt va, Hyffsat lätt med jobb och boende eller?
|
|
|
|
|
#50936 |
Stoke: 12 |
Hea
|
Schoug skrev:
nya zeeland. latt grymma vagor i varlds klass inte en massa folk i vattnet plus att du tjanar bra, och att du ar ensam svensk pa bryten sa dina chanser for scora dom snygga brudarna ar grymt stora! latt hundra ganger battre an aussi
Halla dar!!! Va pratar du for gojja? Har finns atminstone EN svensk till pa bryten!  Fast jag kommer inte att konkurrera om de snygga brudarna, so no worries:whistle:
|
|
|
|
|
#50937 |
Stoke: 12 |
Hea
|
PistolPete skrev:
Nya zeland är faktiskt rätt lockande men hur funkar det med jobb där? är det enkelt att hitta något bra kneg? Surfen däremot räknar jag med att den e grym. Sen angående fuerte som då ligger lite närmare hur funkar det där som sagt va, Hyffsat lätt med jobb och boende eller?
Jag bor i Dunedin pa sydon och visst finns det jobb. Om du ar under 30 sa kan du ansoka om working holiday visa for ett ar. Annars maste forsoka fixa arbetsgivare som kan hjalpa dig fa arbetstillstand. Beror lite pa vad du vill jobba inom. De behover ju alltid fruktplockare nar det ar sasong for det ocksa. Min partner jobbar pa restaurang och dar behover de alltid folk.
|
|
|
|
|
#50947 |
|
PistolPete skrev:
jobb ar ratt sa latt att fa har nere, specielt innom farm industrin. surfen har ar grymma tycker ja dom mesta stallena ligger grymt bra till i klassen plus att dom mindre kanda stallena kan man vara ensama pa. typ som i lordags det var jag och en polare som surfade cleana 5 foots vagor en hel dag utan nagon annan runt om oss.
sen sverre verkar du ligga innne med geografi som en fem aring. nya zeeland ligger i sodra stillahavet utanfor aussi....
|
|
|
|
|
#50986 |
|
Schoug skrev:
PistolPete skrev:
jobb ar ratt sa latt att fa har nere, specielt innom farm industrin. surfen har ar grymma tycker ja dom mesta stallena ligger grymt bra till i klassen plus att dom mindre kanda stallena kan man vara ensama pa. typ som i lordags det var jag och en polare som surfade cleana 5 foots vagor en hel dag utan nagon annan runt om oss.
sen sverre verkar du ligga innne med geografi som en fem aring. nya zeeland ligger i sodra stillahavet utanfor aussi....
Jaså ?  Syftade mer på denna rubriks fråga " Europa med omnejd " och då kommer nån och föreslår Nya Zeeland...
Därav min ironi.... så SKOJIGT HAHAHA 
|
|
|
|
|
#51066 |
|
|
|
|
|
#51082 |
|
en sårad Gudfader är en farlig Gudfader...
Anledningen till att jag anmärkte på att detta var att jag VERKLIGEN TYCKTE ATT TRÅDEN SPÅRADE UR!
Tråden hade en tydlig ram satt, Europa med omnejd, att sen gå utanför denna omnejd tycker jag var att inte respektera trådens ämnesinnehåll.
Jag själv är noga med att aldrig byta ämne eller spåra ur i en tråd av respekt för trådens skapare.
DET ÄR INTE ACCEPTABELT !
Tycker att vi alla ska tänka på litre extra ibland.

|
|
|
|
|
#51145 |
|
Nya zeland verkar vara ett grymt ställe alltså, man e ju under 30 så visst funkar work and holiday prylen alltid. Men får kolla upp det där lite närmare nu under våren då det inte blir aktuellt att dra iväg förens september eller så nästa år. Men tips på ställen i europa tas gärna emot också
|
|
|
|
|
#51401 |
Stoke: 3 |
|
Noosa, Queensland , Australien
Hade wicked surf och bra jobb där. Åk dit, fast där kanske inte är bästa stället att tjäna pengar på jobbet.
Fast surfen är grym så det jämnar ut sig rätt rimligt..
|
|
|
|
|
#54263 |
Svar: Bästa stället för jobb och surf? 16 år, 3 månader sen |
|
noosa.. om du gillar longa helt platta perioder! finns vissa stellen for shortboard men de er mest ett longboard stelle.
de blir stort i veckan. tur att man finns po plats 
|
|
|
|
|
#54366 |
Stoke: 84 |
|
Ja jag såg ju då att surfshopen HOMEGROWN i Corralejo, Fuerte söker folk  Bara att dra ner.
|
|
|
|
|
#54367 |
|
Ja det vore ju inte fy skam det inte 
|
|
|
|
|
#54476 |
Svar: Bästa stället för jobb och surf? 16 år, 2 månader sen |
Stoke: 45 |
marQs
|
Stavanger om du vill tjäna mycket pengar i samma veva.
Det är den stad i Norge där du lättast hittar jobb.
Ett till tips är att inte jobba åt StudentConsulting eller andra svenska bemanningsföretag, dem hustlar dig på pengar.
Det är dyrt å leva livet där dock.
Surfingen är bra tycker jag, det är iofs enda stället jag surfat på förutom högre upp i Norge så har inget å jämföra med än, men det är en skön surfkultur med många trevliga surfers!
|
|
|
|
|
#54479 |
Svar: Bästa stället för jobb och surf? 16 år, 2 månader sen |
|
|
|
|