|
#50860 |
Fet surf på Taigan,,, 16 år, 4 månader sen |
Stoke: 143 |
|
Det ser ut att bli swelll tis,ons,tor,fre samt lör på bommbas,,,  Va tur att jag upptäckte det nu. För jag baxa in min Yamaha in i garaget i dag för en grundlig renovering. Nu får jag baxa ut den igen,,,Ska man surfa Bommbas, den här tiden på året ,så är skoter ett måste,,,  Alldrig mer att jag plumsar i djup snö, den, den, där långa djävla långa vägen nån mer gång 
|
|
|
|
|
#50868 |
Svar: Fet surf på Taigan,,, 16 år, 4 månader sen |
Stoke: 4 |
|
Önskar jag var uppe tills dess....
Men för alla som är sugna på SURF SM, varför inte köra det uppe i Norrland nu när det blir bra vågor med bra perioder?  Salu kanske?? Bara en idé !!!
Nu ska jag se en surfrulle och drömma tillbaka från min surfresa i Indo i höstas Peace
|
|
|
|
|
#50869 |
Stoke: -234 |
|
Mellan vilken tid på dygnet då i det kölsvårta Norrland!
11.00 - 13.00 ??
|
|
|
|
|
#50873 |
|
sverre skrev:
Mellan vilken tid på dygnet då i det kölsvårta Norrland!
11.00 - 13.00 ?? Nu är det ljust mellan 09 45 till 14,30  Så, no problema,,,  Ja,ja,ja,ja,ja det är kalt,,,Men, då det inte är nägra surfare som är "arbetsfria" så få jag alt surfa ännu en crowd fri dag,,,  Ja, och en till  Samt en till  Ja, åsså vare ju aijn delll på ,,  Tja ,,,, det blir en djävla massa surf i alla fallllll,,,,, 
|
|
|
|
|
#50875 |
|
jocke skrev:
Det ser ut att bli swelll tis,ons,tor,fre samt lör på bommbas,,, Va tur att jag upptäckte det nu. För jag baxa in min Yamaha in i garaget i dag för en grundlig renovering. Nu får jag baxa ut den igen,,,Ska man surfa Bommbas, den här tiden på året ,så är skoter ett måste,,, Aldrig mer att jag plumsar i djup snö, den, den, där långa djävla långa vägen nån mer gång  Salusand,,???? Dom som styr campingen har inte fattat att det kan va bra att ploga då det är snö.
|
|
|
|
|
#50879 |
Stoke: -1 |
|
Vadårå, det är ju nedförsbacke in på parkeringen, bara att ta lite fart med sig från e4'an. Eller?

Ovan är Jocke, Patrik och Kenneth förevigade på bild.
|
|
|
|
|
#50880 |
|
Bra att det inte går att redigera sina inlägg...
|
|
|
|
|
#50897 |
Stoke: -234 |
|
Fredriks skrev:
Vadårå, det är ju nedförsbacke in på parkeringen, bara att ta lite fart med sig från e4'an. Eller?

Ovan är Jocke, Patrik och Kenneth förevigade på bild.
är Patrik han till vänster eller ? 
|
|
|
|
|
#50909 |
Stoke: -2 |
|
de varit najs om ni kunde langa upp lite bilder från surfingen där uppe 
|
|
|
|
|
#50911 |
|
nae, från vänster: Kenneth, du, Patrik. Sen Patriks bil som jag snyggt navigerade genom plogvallen för att sedan fastna på parkeringen. Vilka minnen.
|
|
|
|
|
#50935 |
Stoke: 1 |
|
Det var detta jag kände på mig. Nu kommer jag snart hem till Taigan och då börjar det självklart att pumpa! The swell magnet is on the way!
|
|
|
|
|
#50939 |
|
Fredriks skrev:

Ovan är Jocke, Patrik och Kenneth förevigade på bild. Jag kan inte se nån bild,,,????
|
|
|
|
|
#50941 |
|
|
|
|
|
#51118 |
|
Om man ska surfa på Taigan denna tid på året så måste man ha detta extra tillbehör  Och en Yamaha från 77 är liten och lätt att baxa 
|
|
|
|
|
#51120 |
|
Så här såg det ut på Bombabeach idag,,,  Inte så bra. Mer is nu, än den 19/2 förra vintern då jag tog vinnar bilden,,Svår att se. Men, det ligger flera 3-4 kubiks is block i vattnet,,,, 
|
|
|
|
|
#51122 |
Stoke: 11 |
|
|
|
|
|
#51125 |
|
|
|
|
|
#51140 |
|
Så här såg det ut på El Canal, Bombas idag. 
|
|
|
|
|
#51141 |
|
Det va i alla fall djävligt smidigt att surt checka med skoter,,  I slutet av vågen El Canal så fanns denna 1,5 m is vall. 
|
|
|
|
|
#51142 |
|
Nice... Du borde kanske checka black rock... borde vara mindre is där nu? Ser ju lovande ut för imorgon också.. Towa med skotern.. Det är ju faktiskt en idé. Jag har ju sett dig köra på hjoggböleträske'. Jag ställer gärna upp som försöksperson. Kunde ju bli en läcker bild. The real Taigan spirit!
|
|
|
|
|
#51143 |
|
|
|
|
|
#51144 |
|
Skidåkarn skrev:
Nice... Du borde kanske checka black rock... borde vara mindre is där nu? Ser ju lovande ut för imorgon också.. Towa med skotern.. Det är ju faktiskt en idé. Jag har ju sett dig köra på hjoggböleträske'. Jag ställer gärna upp som försöksperson. Kunde ju bli en läcker bild. The real Taigan spirit! Jag och Roger åker till Bjurran imorgon och surfar  Men, du vet ,man får plumsa i snö, inte från Boliden stugerna, utan från T - korsningen. Om man ska ta sig till Black rock. Skotern får nog stanna hemma,,,  Det kan bli ett djävla liv om jag kör inne på ett Naturreservat,,  Även om jag för några vintrar sen va och,,, 
|
|
|
|
|
#51158 |
|
jocke skrev:
Skidåkarn skrev:
Nice... Du borde kanske checka black rock... borde vara mindre is där nu? Ser ju lovande ut för imorgon också.. Towa med skotern.. Det är ju faktiskt en idé. Jag har ju sett dig köra på hjoggböleträske'. Jag ställer gärna upp som försöksperson. Kunde ju bli en läcker bild. The real Taigan spirit! Jag och Roger åker till Bjurran imorgon och surfar Men, du vet ,man får plumsa i snö, inte från Boliden stugerna, utan från T - korsningen. Om man ska ta sig till Black rock. Skotern får nog stanna hemma,,, Det kan bli ett djävla liv om jag kör inne på ett Naturreservat,, Även om jag för några vintrar sen va och,,,
ha ha. Lycka till! Ser framemot bildrapport!
|
|
|
|
|
#51207 |
|
Idag så va jag och Roggarocker först till Rubber och Slammer ,och surf checka. Sen drog vi till Jaffan. Och surfa först Båtrampen. Sen promenera vi utåt Mysto,,,Jag visa vart Jaffan main bryter på Nord. (Det va syd idag,,,) Vi testa på udden, men det va strömt som faaan och hård vind. Så vi gick tillbaka. Och mellan Båtrampen och Maine så va det en höger, som kom in rullande ibland,,,,  Så vi hoppa i. Och nu fick vi riktigt bra våger. Roger som surfat 3 år tjöt av lycka. Han va hel stokad. Han tyckte, han fick sin bästa surf dag nånsin,,  Och själv så tog jag en lång jävla våg som börja. 30m nedanför main och hela vägen till första båtramp, vågen fortsatte. Men, den blev lite platt och jag grejja inte att pumpa mig vidare,, Vilken STOKE man kände då man paddla tillbaka  Imorgon så droppar det tidigt på morgonen. Sen, under helgen så blir det lite slöare vindar. Men på mån o tis så rockare det fett igen. Ost,,,rak ost, Fattar ni,,,, 
|
|
|
|
|
#51233 |
Stoke: 0 |
|
jocke skrev:
Idag så va jag och Roggarocker först till Rubber och Slammer ,och surf checka. Sen drog vi till Jaffan. Och surfa först Båtrampen. Sen promenera vi utåt Mysto,,,Jag visa vart Jaffan main bryter på Nord. (Det va syd idag,,,) Vi testa på udden, men det va strömt som faaan och hård vind. Så vi gick tillbaka. Och mellan Båtrampen och Maine så va det en höger, som kom in rullande ibland,,,, Så vi hoppa i. Och nu fick vi riktigt bra våger. Roger som surfat 3 år tjöt av lycka. Han va hel stokad. Han tyckte, han fick sin bästa surf dag nånsin,, Och själv så tog jag en lång jävla våg som börja. 30m nedanför main och hela vägen till första båtramp, vågen fortsatte. Men, den blev lite platt och jag grejja inte att pumpa mig vidare,, Vilken STOKE man kände då man paddla tillbaka Imorgon så droppar det tidigt på morgonen. Sen, under helgen så blir det lite slöare vindar. Men på mån o tis så rockare det fett igen. Ost,,,rak ost, Fattar ni,,,, så sant lyckan var total,som rookie har man inte så höga krav på attdet ska gå bra men ....plötsligt så händer det.tack för ett nice surf jocke.
|
|
|
|
|
#51271 |
|
Kul att höra att ni fick ni vågor! Grattis!
På måndag är jag hemma!! Gissa om det ska surfas på tisdag!! YES!!
|
|
|
|
|
#51284 |
Stoke: 68 |
|
|
|
|
|
#51285 |
Stoke: 68 |
|
Galna ...menade jag.. 
|
|
|
|
|
#51323 |
Stoke: 7 |
|
det ser riktigt kallt ut......................är du knäpp me blå läpp...surfer dude
|
|
|
|
|
#51340 |
|
RATMAN skrev:
jocke skrev:
jocke skrev:
Det va i alla fall djävligt smidigt att surt checka med skoter,, I slutet av vågen El Canal så fanns denna 1,5 m is vall. Och ,skogen i bakgrunden är Buschisland där finns 6st spots till 
hahahahhahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahhahahaha:P fi fasen vad ni är galen:P vem är mer galen en en norrlands surfare???!!! hahahahahaha
jävelsk roligs bilder jocke.. GOD JUL FÖRRESTENB) DA RAT Tackar Ratman,,,  När en surfare från Dawn under kallar mig galen.  Så, ser jag bara +++++poäng,,, 
|
|
|
|
|
#51344 |
|
jimjim skrev:
det ser riktigt kallt ut......................är du knäpp me blå läpp...surfer dude NÄE ?? Så farlig va det inte,,,  Det va ju + 1 grad  Så, därfet fick 6/5/4 an stanna hemma,,,  När det är + grader så räcker det med en 5/3:) Visserligen så va det hål i vänster armhåla,  (kändes som om jag hade en isbit , där hela tiden.)Så, jag försökte nypa åt , så ofta det gick,,  På slutet, så fick jag några konstiga spolningar in i dräkten,,  Det visa sig efteråt, att drag kedjan gått upp på min gamla Quiksilver 5/3 a Säker 5år nu,,, 
|
|
|
|
|
#51575 |
|
Idag så blir det surf på Jeffan,Mysto eller Båtrampen. Och tempen är -3 Perrfa  Då blir det ingen crowd 
|
|
|
|
|
#51680 |
|
jocke skrev:
Idag så blir det surf på Jeffan,Mysto eller Båtrampen. Och tempen är -3 Perrfa Då blir det ingen crowd  Och, vilka våger som jag och Roggarocker scora, igår på Båtrampen. Det va inte stort. Det va däremot Glassy, och en meters våger i en A-frame, där vänstern va bättre än högern. Vi börja surfa 09,30 dvs i soluppgången. Solen rör sig fort över horisonten så här års. När vi kom upp kl12 så hade solen redan gått ned bakom trädtopparna. Jag glömde batterier till min kamera, men Roger tog några bilder. Den vatten kamera, som jag köpt på clas olsson, va däremot med hela tiden. Och så fort jag fram kallat bilderna från den, så ska ni få en titt. Jag lovar.  Ps. Vi testa surfa på Jeffan maine oxå. Men det va lite för litet swell för den steniga pointet. På hemvägen mötte vi Leif som va på väg ut och få en våg. Hur gick det ??
|
|
|
|
|
#51683 |
Stoke: 0 |
Yann
|
|
|
|
|
#51699 |
|
jocke skrev:
Idag så va jag och Roggarocker först till Rubber och Slammer ,och surf checka. Sen drog vi till Jaffan. Och surfa först Båtrampen. Sen promenera vi utåt Mysto,,,Jag visa vart Jaffan main bryter på Nord. (Det va syd idag,,,) Vi testa på udden, men det va strömt som faaan och hård vind. Så vi gick tillbaka. Och mellan Båtrampen och Maine så va det en höger, som kom in rullande ibland,,,, Så vi hoppa i. Och nu fick vi riktigt bra våger. Roger som surfat 3 år tjöt av lycka. Han va hel stokad. Han tyckte, han fick sin bästa surf dag nånsin,, Och själv så tog jag en lång jävla våg som börja. 30m nedanför main och hela vägen till första båtramp, vågen fortsatte. Men, den blev lite platt och jag grejja inte att pumpa mig vidare,, Vilken STOKE man kände då man paddla tillbaka Imorgon så droppar det tidigt på morgonen. Sen, under helgen så blir det lite slöare vindar. Men på mån o tis så rockare det fett igen. Ost,,,rak ost, Fattar ni,,,, Här är en bild från den 18/12 Rockar ragge står och spanar på Rubber point.  (Om, bilden inte kommer med, så är det för att jag "meckat" lite med min photobucket sida) 
|
|
|
|
|
#51700 |
|
jocke skrev:
jocke skrev:
Idag så va jag och Roggarocker först till Rubber och Slammer ,och surf checka. Sen drog vi till Jaffan. Och surfa först Båtrampen. Sen promenera vi utåt Mysto,,,Jag visa vart Jaffan main bryter på Nord. (Det va syd idag,,,) Vi testa på udden, men det va strömt som faaan och hård vind. Så vi gick tillbaka. Och mellan Båtrampen och Maine så va det en höger, som kom in rullande ibland,,,, Så vi hoppa i. Och nu fick vi riktigt bra våger. Roger som surfat 3 år tjöt av lycka. Han va hel stokad. Han tyckte, han fick sin bästa surf dag nånsin,, Och själv så tog jag en lång jävla våg som börja. 30m nedanför main och hela vägen till första båtramp, vågen fortsatte. Men, den blev lite platt och jag grejja inte att pumpa mig vidare,, Vilken STOKE man kände då man paddla tillbaka Imorgon så droppar det tidigt på morgonen. Sen, under helgen så blir det lite slöare vindar. Men på mån o tis så rockare det fett igen. Ost,,,rak ost, Fattar ni,,,, Här är en bild från den 18/12 Rockar ragge står och spanar på Rubber point. (Om, bilden inte kommer med, så är det för att jag "meckat" lite med min photobucket sida)  Ojjsan va liten den va,,,  Jamensi, då kan du Rogga rocker ha den till Avatar bild,, 
|
|
|
|
|
#51708 |
|
Testar igen,,, 
|
|
|
|
|
#51709 |
|
|
|
|
|
#51712 |
|
Jag delete igår, därför försvann dom små och den jätte stora bilden. Hoppas det blir rätt format nu. Ps. jag är nykter nu oxå,,,, 
|
|
|
|
|
#51713 |
|
Vafan, nu kom bilden med ,där den inte fasta från början,,,  Mysko. Och snart firar jag mitt 1000 inlägg. På grund av allt strul i går kväll, så kom man lite närmare,,, 
|
|
|
|
|
#64297 |
Svar: Fet surf på Taigan,,, 15 år, 10 månader sen |
|
jocke skrev:
jocke skrev:
Idag så blir det surf på Jeffan,Mysto eller Båtrampen. Och tempen är -3 Perrfa Då blir det ingen crowd Och, vilka våger som jag och Roggarocker scora, igår på Båtrampen. Det va inte stort. Det va däremot Glassy, och en meters våger i en A-frame, där vänstern va bättre än högern. Vi börja surfa 09,30 dvs i soluppgången. Solen rör sig fort över horisonten så här års. När vi kom upp kl12 så hade solen redan gått ned bakom trädtopparna. Jag glömde batterier till min kamera, men Roger tog några bilder. Den vatten kamera, som jag köpt på clas olsson, va däremot med hela tiden. Och så fort jag fram kallat bilderna från den, så ska ni få en titt. Jag lovar. Ps. Vi testa surfa på Jeffan maine oxå. Men det va lite för litet swell för den steniga pointet. På hemvägen mötte vi Leif som va på väg ut och få en våg. Hur gick det ?? Nu har jag framkallat fotona som jag tog denna dag  Som alltså va den 23Dec 08.
Och jag lova ju att ni skulle få se,,,  Så, nu kommer dom,,,Hoppas jag kommer ihåg nu ??? 
|
|
|
|
|
#64298 |
|
Ahhh  Det gick ju bra,,,,  Alla bilder är suddiga i olika "sudd" nivåer. Det är Roggarocker som syns på bild. 
|
|
|
|
|
#64299 |
|
Åsså en bild på Soluppgång,,,  eller va det solnedgången 
|
|