Facebook data

1
Skydda brädan på flyget?
#50876 Skydda brädan på flyget? 16 år, 5 månader sen Stoke: 1

Jesper
graphgraph

Hur skyddar man brädan bäst under flygtransporten? Tänkte köra papp runt railsen och bubblewrap över och under, någon som har andra bra förslag?

Tackar!

Logga in för att svara
#50881 Svar: Skydda brädan på flyget? 16 år, 5 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Någon föreslog "rörskydd", som skadad fackman kallar jag det för bottningslist. Oftast grå och delad på mitten. Du borde hitta den hos välsorterade bygghandlare, annars vet helt säkert att vi har den på TOOLS Sjögrens i Högsbo.

Skriv på boardbagen tydligt vad som är "upp" och "ner", så slipper du få din bräda "upp å nedpå" med allt bagage ovanpå, risk för att du knäcker den, klart det problemet minskar väl om man har en fish.

Täcka nos och tail med våtdräkt är heller inte fel dessutom nyttjar du bagagevikten ultimat då, eftersom brädan sällan väger i närheten av vad den får "lov att" väga.

Logga in för att svara
#50882 Svar: Skydda brädan på flyget? 16 år, 5 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Logga in för att svara
#50883 Svar: Skydda brädan på flyget? 16 år, 5 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Bubbelplast i toppen, våtdräkten i tailen å handuken runt om. Så brukar det oftast bli!

Men tanken har oxå slagit mig ang rör issoleringen där. Samma matrial har ju gamla liggunderlag.
Har tänkt att man kanske borde köpa 2 st å klippa till, så de passar boardbaggen. De väger ju inte mycket

Logga in för att svara
#50884 Svar: Skydda brädan på flyget? 16 år, 5 månader sen Stoke: 0

JohanBTZ
graphgraph

Daniel skrev:
, annars vet helt säkert att vi har den på TOOLS Sjögrens i Högsbo.
.

by a fucking Banner mate:P

Logga in för att svara
#50885 Svar: Skydda brädan på flyget? 16 år, 5 månader sen Stoke: 0

JohanBTZ
graphgraph

JohanBTZ skrev:
Daniel skrev:
, annars vet helt säkert att vi har den på TOOLS Sjögrens i Högsbo.
.

by a fucking Banner mate:P

ehchs förlåt, jag är bara bitter för att jag missar all surf. sugit i mig 1flarra glögg nu oxå såå....hoppas jag får sparken i morgon!!

Logga in för att svara
#50895 Svar: Skydda brädan på flyget? 16 år, 5 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

haha lugnt Johan, vi vill näpeligen ha "gör det självare" som kunder...glögg här med, fast har inte planer på att få sparken!

Logga in för att svara
#50905 Svar: Skydda brädan på flyget? 16 år, 5 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Skär ut helt vanlig kartong efter brädan - top och botten.

Och stället för "Top Load" eller "Fragile " skriv "GAZ" på board baggen ska du få se vad som händer i tullen!!

Logga in för att svara
#50910 Svar: Skydda brädan på flyget? 16 år, 5 månader sen Stoke: 0

JohanBTZ
graphgraph

Daniel skrev:
haha lugnt Johan, vi vill näpeligen ha "gör det självare" som kunder...glögg här med, fast har inte planer på att få sparken!

eftersom jag intekan haka till norge kan vi väll ha en glögg kväll efter jul med alla grabbar o gubbar!!??de hade jag tyckt vart sjukt kul och jag vet att göran är på..han är trött på särö.

Logga in för att svara
#50912 Svar: Skydda brädan på flyget? 16 år, 5 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Jag köpte två billiga liggunderlag och klippte till så de passade i bagen. Väger väldigt lite extra och gör boardbagen ca 2cm tjockare. Delarna som blev kvar när jag klippte till den tejpade jag till ett extra nos- och ett tailskydd. Det blev jäkligt bra så det kommer jag köra med framöver oxå. Hade funderingar på rörisolering tidigare oxå men det blir svårare att få i brädan i fodralet med dem om man inte har en väldigt stor boardbag vill säga.

Logga in för att svara
#50920 Svar: Skydda brädan på flyget? 16 år, 5 månader sen Stoke: 0

snakie
graphgraph

Rörisolering rörisolering rörisolering.
Det är som gjort för railse och skyddar bäst.

Logga in för att svara
#50974 Svar: Skydda brädan på flyget? 16 år, 5 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

make sure it's packed lightly so the baggage guys realize it could be fragile., no clothes and shit

I just use cardboard and it works great, if I can be bothered i'll tape bubblewrap under the cardboard but Cardboard works the best.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!