|
#50890 |
Boende i Marocko 16 år, 4 månader sen |
Stoke: 11 |
Miche
|
Hallå.
Nån som har tips på vandrarhem i Marocko?
Man tackar på förhand.
|
|
|
|
|
#50891 |
Svar: Boende i Marocko 16 år, 4 månader sen |
Stoke: -234 |
|
Det var nån tjomme här inne för ett tag sen o reklamade sitt nya holländska ställe. hehehe....
Men den jäveln åkte ut med huvudet före härifrån !!!! HAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!! 
|
|
|
|
|
#50892 |
Stoke: 15 |
|
Borde väl inte säga detta, eftersom jag själv hade tänkt åka dit och så, men snacka med LaPoint, 3 600:- omkring där för boende, frulle och skjuts till bryten, i en vecka. Har lite problem att hitta bra flygstol ner, både Apollo och Ving har bara 7dgr från 25/12-1/1, hade helst velat haft 14dgr eller 7dgr 1/1-8/8.
När sticker du?
|
|
|
|
|
#50900 |
Stoke: 28 |
|
Cez Hassan i Immsuane 400 diram från flygplatsen. Kort gång till surfet.
Telle'm Gaz sent ya!
(då åker du ut huvudet före ..)
|
|
|
|
|
#50901 |
|
Gazzer skrev:
Cez Hassan i Immsuane
Telle'm Gaz sent ya!
(då åker du ut huvudet före ..)

|
|
|
|
|
#50903 |
Miche
|
Daniel skrev:
Borde väl inte säga detta, eftersom jag själv hade tänkt åka dit och så, men snacka med LaPoint, 3 600:- omkring där för boende, frulle och skjuts till bryten, i en vecka. Har lite problem att hitta bra flygstol ner, både Apollo och Ving har bara 7dgr från 25/12-1/1, hade helst velat haft 14dgr eller 7dgr 1/1-8/8.
När sticker du?
Tanken är att åka den 25:e. Kollat in dom där priserna jag med men för 1 v. Såg att det fanns 1 v charter till Agadir för 4300 med boende. Blir att hyra bil då eller ta bussen till bryten, hört att det funkar bra.
|
|
|
|
|
#50904 |
|
Daniel skrev:
När sticker du?
Jag fattar inte att du sa det Daniel !!! 
|
|
|
|
|
#50915 |
Stoke: 10 |
Qanik
|
Betalade ca 160 pix/natt för boende mat och middag för några år sen på ett franskt ställe ovanför banana beach. 3600 lät jävligt dyrt. betala man lite till fick man skjuts surfguid och instruktioner. Men jag var ju fattig bum såklart 
|
|
|
|
|
#50917 |
Stoke: 10 |
Qanik
|
|
|
|
|
#50921 |
|
Miche skrev:
Hallå.
Nån som har tips på vandrarhem i Marocko?
Man tackar på förhand.
Du sa inte var nånstans du tänkte hålla till. När åker du?
// 
|
|
|
|
|
#50922 |
Stoke: -4 |
lena
|
När jag var där bodde jag pa Rapture camps, det var bra. Ca 35euro per natt och da ingick frukost, middag och skjuts till surfen. Mat är ju inte speciellt viktigt eftersom det är billig att äta ute, men skjuts till bâsta vagorna är jätte viktigt tycker jag. Lycka till och enchalla;-)
|
|
|
|
|
#50958 |
|
|
|
|
|
#50972 |
Stoke: 1 |
|
Hotel Atlantic i Tagazoute prata med Hassan, av någon underlig anledning så är han oftast den första man möter när man kliver ur taxin...?! Men där brukar man kunna få för runt 65 kr/personen. Men vi har alltid varit 4 pers på ett sunkrum så kanske det går upp lite för ensamma. Utsikt över panorama/hash/ankaret från terassen.Man går ner ungefär vid Resturang paix och ner i en gränd mot havet.Finns även folk som hyr ut lgh om man frågar i affärer m.m
/B
|
|
|
|
|
#50973 |
Stoke: 1 |
|
Hotel Atlantic i Tagazoute prata med Hassan, av någon underlig anledning så är han oftast den första man möter när man kliver ur taxin...?! Men där brukar man kunna få för runt 65 kr/personen. Men vi har alltid varit 4 pers på ett sunkrum så kanske det går upp lite för ensamma. Utsikt över panorama/hash/ankaret från terassen.Man går ner ungefär vid Resturang paix och ner i en gränd mot havet.Finns även folk som hyr ut lgh om man frågar i affärer m.m
/B
|
|
|
|
|
#50976 |
Stoke: 30 |
|
check with www.lapointsurfcamp.com they are cheap and a good place to stay if you are only around for a week or two
|
|
|
|
|
#50981 |
|
BennyS skrev:
/B INTE Hotel Atlantic!!
Kvinnan är rabbid och du får duscha en gång om dan och UTAN våtdräkten på - fråga mig inte varför - om du små pratar i trappupgången efter typ 21:00 blir hon skit förbannade mm. mm. - tyckte inte att det var nån soft stämmning att tala om direkt. Blen skit glad när vi bye till stället tvärs övergatn från La Spot och sedan till Immusane ...
|
|
|
|
|
#50985 |
|
Gazzer skrev:
BennyS skrev:
/B INTE Hotel Atlantic!!
Kvinnan är rabbid och du får duscha en gång om dan och UTAN våtdräkten på - fråga mig inte varför - om du små pratar i trappupgången efter typ 21:00 blir hon skit förbannade mm. mm. - tyckte inte att det var nån soft stämmning att tala om direkt. Blen skit glad när vi bye till stället tvärs övergatn från La Spot och sedan till Immusane ...
åkte du ut med huvudet före?
|
|
|
|
|
#50990 |
|
sverre skrev:
Gazzer skrev:
BennyS skrev:
/B INTE Hotel Atlantic!!
åkte du ut med huvudet före?
det kan du skriva upp!! Som tur var följde brädan efter!!
|
|
|
|
|
#50992 |
Miche
|
Tackar för alla svar, nu har jag lite att välja mellan
|
|
|
|
|
#50993 |
Stoke: 9 |
|
haha, ja, jag fattade heller aldrig varför hon vägrade låta oss duscha med dräkten på. vi bodde där i två veckor och blev tighta som brallor med hennes man, Hassan, men herregud vilken fru. stackars man säger jag bara.
utöver kvinnan så är atlantic väldigt prisvärt, det gäller som sagt att man inte är för högljudd i trapphuset eller gillar att sköta sin hygien.
nästa gång jag åker skulle jag vilja bo närmare anchor och killers, hur dyra är lägenheterna som ligger precis vid anchor point?
J
|
|
|
|
|
#51015 |
|
Miche droppa ett mess, jag sticker ner den 1:e jan en vecka, jag är för gammal för buss och sunkboende, satsar nog på Lapoint. Bokade och betalade precis över Internet, fanns en biljett över!! Inte jävla aning om vad Apollo säger om brädorna dock?!
Shit vad spontan jag var.... 
|
|
|
|
|
#51028 |
|
Daniel skrev:
Miche droppa ett mess, jag sticker ner den 1:e jan en vecka, jag är för gammal för buss och sunkboende, satsar nog på Lapoint. Bokade och betalade precis över Internet, fanns en biljett över!! Inte jävla aning om vad Apollo säger om brädorna dock?!
Shit vad spontan jag var....
Om det är David Cook Airlines then go in on their site and make a special bagage report for "Body board"
then you pay the 330 T/R on the plane-
|
|
|
|
|
#51036 |
|
Thomas Cook, yes it is, do they have a different airline?! Thanks for the tip, but will that do, bodyboard, what if I wanna bring my longboard?
|
|
|
|
|
#51038 |
|
Daniel skrev:
Thomas Cook, yes it is, do they have a different airline?! Thanks for the tip, but will that do, bodyboard, what if I wanna bring my longboard?
BIG difference! I think they take like double for boards longer than 6' and 15 kilos - but go the the Tomas Cook page and check it out.
Catcha later
|
|
|
|
|
#51041 |
Stoke: 21 |
JFL
|
Daniel, ring och snacka med dom. Du kan boka din bräda i förväg så är allt klart när du kommer till flygplatsen.
|
|
|
|
|
#51042 |
|
Tack Gazzer och JFL! Skall du ner (JFL), tror Peter (S) nämnde det?!
|
|
|
|
|
#51044 |
|
|
|
|
|
#51045 |
|
nah, I have a friggin Statoil Mastercard, not included, or at leat it is omitted on the info. I do have protection of the travel company goes bust though, both Visa and Mastercard always covers that. My dad is laying on hos deathbed, or at least near it or something else terrible, so I took coz of that.
Well, those 500 for my peace, worth each penny!
I'm taking my chances on Stavanger....but newyears might be different. Still stoked! 
|
|
|
|
|
#51046 |
Stoke: -1 |
|
Du måste ringa och förboka din surfbräda, kostar 300kr t&r och detta betalas på flyget. Nummret du ska ringa är 08-555 999 99. Totala tillåtna vikt för ditt surf-kolli är 15kg. Står inget i mitt mail om maxlängd, men longboard lär inte vara populärt.
Vi (6st) köpte biljetter för någon vecka sedan och fick pynta 5000kr, svindyrt men vad gör man. vad gick era biljetter på nu?
Kommer ju bli crowded bara på surfarna på våran flygning 
|
|
|
|
|
#51050 |
|
Jag pyntade strax under 3 100 :- för stolen, men som sagt med diverse avbeställningskydd etc. (2 498:-). Vet fasen inte om jag fått den än, betalt och fått boknings-nr, men inget kvitto på betalning.
Tack för tel-nr. Jag flyger ner 07:15 från Landvetter på nyårsdagen, kanske lätt bakfull. Skippar nog longboarden och kör ev. DB med fish och afterburn:ern.
När flyger ni ner Fredriks och var bor ni?
Nu skall jag till Stavanger och öva, fan ur form!
|
|
|
|
|
#51151 |
Miche
|
Väntar lite med biljetten, ligger på 3300 just nu. Vad gav du för flygbiljetten Daniel? La Point får det bli för mej med.
|
|
|
|
|
#51152 |
Miche
|
Ahh jag får börja läsa posterna 
|
|
|
|
|
#51153 |
Stoke: -1 |
|
Daniel, då är vi inte på samma flyg. Vi är där veckan innan. Jag får nog också börja läsa vad folk skriver
Jag kollade också in priserna på den veckan du ska ner, av någon konstig anledning var det halva priset jämfört med veckan innan.
|
|
|
|
|
#51154 |
|
Fattar inte hur bokning av brädan går till, de hänvisar till Novair, men det kan knappast stämma om man flyger ner med Thomas Cook, det där nr ser lite väl suspekt ut!? Finns det ingen webbokning för bräda?
|
|
|
|
|
#51164 |
Stoke: 2 |
|
Daniel skrev:
Fattar inte hur bokning av brädan går till, de hänvisar till Novair, men det kan knappast stämma om man flyger ner med Thomas Cook, det där nr ser lite väl suspekt ut!? Finns det ingen webbokning för bräda?
Novair är något lustigt bolag som säljer administrativa/marktjänster till andra flygbolag. Har ex betalat TAPs brädfrakt via dom på kastrup.
|
|
|
|
|
#51720 |
Stoke: -13 |
|
NO, sluta outa min oas i smuts-Marocko Gaz! 
|
|
|
|
|
#51730 |
Stoke: 0 |
|
var där i början av dec... flög med apollo.. bokade inte brädan, var inget problem att fixa det på arlanda...
däremot tror jag att man hade kunnat slänga in den gratis i specialbagaget, hon checkade in den innan man gick och betalade i en helt annan disk, sär det enda man fick var ett kvitto..
Kan varmt rekommendera Aftas, en resturang och juicebar som Devie en OZ brud driver nere ovanför "fiskehamnen" i Tagazout. "Fräscht" ställe för att vara marocko och skönt folk...
Bild från anka, som Gotland fast en höger och mer folk (möjligen lite varmare i vattnet..) 
|
|
|
|
|
#51732 |
|
Jag ringde Thomas Cook Airline och bokade brädan där, tydligen skall man betala på planet enl. hon jag pratade med, då kostade det 300:-.
|
|
|
|
|
#51734 |
|
markus skrev:
var där i början av dec... flög med apollo.. bokade inte brädan, var inget problem att fixa det på arlanda...
däremot tror jag att man hade kunnat slänga in den gratis i specialbagaget, hon checkade in den innan man gick och betalade i en helt annan disk, sär det enda man fick var ett kvitto..
Kan varmt rekommendera Aftas, en resturang och juicebar som Devie en OZ brud driver nere ovanför "fiskehamnen" i Tagazout. "Fräscht" ställe för att vara marocko och skönt folk...
Bild från anka, som Gotland fast en höger och mer folk (möjligen lite varmare i vattnet..)
INTE att rekommendra!!! Körde den tekniken vid flera tillfällen tills nyligen - de har nånslags koll på bagaget nu för tiden - de hålla på att inte lasta brädan åt mig före gången!! Tycker Cook policy är akseptabelt 300:- T/R är inte farligt tycker jag ...
|
|
|
|
|