Facebook data

1
kräm för kallt ansikte?
#50924 kräm för kallt ansikte? 16 år, 4 månader sen Stoke: -4

lena
graphgraph

Jag gissar att ni kann allt om detta, ni riktiga kallvatten-viking-surfare, respekt!
Jag blir sa himla kall i ansiktet när jag surfar pa vintern, finns det nagot bra tips, nagon bra kräm?
Jag har det inte lika kallt som er, men skulle bli otroligt glad för lite tips.
Tack pa förhand, Lena

Logga in för att svara
#50925 Svar: kräm för kallt ansikte? 16 år, 4 månader sen Stoke: 2

shark_feeder
graphgraph

Logga in för att svara
#50926 Svar: kräm för kallt ansikte? 16 år, 4 månader sen Stoke: -4

lena
graphgraph

Tack för tipset, men det fanns endast en skotermask, det verkar ju lite obekvâmt ...
Det borde ju finnas nagon skyddande krâm som tex används i lumpen för de som är i vattnet pa vintern eller vad tror du?

Logga in för att svara
#50927 Svar: kräm för kallt ansikte? 16 år, 4 månader sen Stoke: 2

shark_feeder
graphgraph

Vaselin, eller försvarets hudsalva (köps exempelvis på svenskt apotek - om det nu skulle hjälpa dig...?).

Logga in för att svara
#50929 Svar: kräm för kallt ansikte? 16 år, 4 månader sen Stoke: -4

lena
graphgraph

Jag har faktiskt förvarets hudsalva, den köper jag alltid med mig nâr jag är hemma i Sverige, jippie!!!!
Tack för hjâlpen, jag testar det imorgon. Tack igen:woohoo:

Logga in för att svara
#50930 Svar: kräm för kallt ansikte? 16 år, 4 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

En fet kräm som sitter kvar är försvarets hudsalva, hjälper en aning när det är midvinterkallt. Annars kan du prova odla helskägg.

Logga in för att svara
#50931 Svar: kräm för kallt ansikte? 16 år, 4 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Oj förlåt såg inte att det var en tjej jag skrev till ...läste bara rubriken och texten lite hastigt.

Logga in för att svara
#50932 Svar: kräm för kallt ansikte? 16 år, 4 månader sen Stoke: 2

shark_feeder
graphgraph

A o O är fortfarande att du är varm om kroppen - därför som jag slängde in tråden i mitt första svar. När du är riktigt varm är det just också ansiktet som är bland det första som får ordentlig cirkulation, i synnerhet när ansiktet i princip är det enda som blottas när du surfar med huva.

De som jobbar i vatten använder helmask. Jag som jobbar till sjöss ger f*n i att raka mig eller tvätta mig med två i ansiktet precis (halvdag-dag) innan jag vistas ute längre perioder, i kallt väder. (spar på hudens egna fett och det slår varken vaselin eller hudsalvan)

Logga in för att svara
#50933 Svar: kräm för kallt ansikte? 16 år, 4 månader sen Stoke: 2

shark_feeder
graphgraph

ErikG skrev:
Oj förlåt såg inte att det var en tjej jag skrev till ...läste bara rubriken och texten lite hastigt.

Bra jobbat, Erik! Nu fick jag mig ett gott skratt precis innan jag ska i lägga mig. Tackar!

Ha de, ni båda.

Logga in för att svara
#50943 Svar: kräm för kallt ansikte? 16 år, 4 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

vaselin och neopren är en dålig combo, så försök att inte kladda ner dräkten, åtminstone har han kemiingenjören lärt mig det. Gör som när du åker skidor, försök undvik att tvätta ansiktet på morgonen eller innan du skall ut och behåll de naturliga skyddet kropper bygger upp.

Jag vet, det kanske är svårt som tjej, alltid lika förvirrande när det luktar hallon i line-up:en, oftast betyder det att en tjej är ute, ibland är det bara de koketta västkust surfarna som precis tvättat håret innan de gett sig ut!

Logga in för att svara
#50952 Svar: kräm för kallt ansikte? 16 år, 4 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Hudsalva i biarritz? Vad kor du for drakt, 4/3 racker val en dar nere? En ide kan va att kora en varmare drakt.
Oneill o excel har damdrakter. Frugan rekommenderar oneillen for excel pajar haret tydligen.

Logga in för att svara
#50975 Svar: kräm för kallt ansikte? 16 år, 4 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

agree with the above, vaselin funkar men är kladdig och sista du vill ha på dina händer när du ska håller railsen inför en duckdive.

om det är jättejobbigt så går det att alltid köpa sånna neoprene 70's skimaskar som täcker halva ansikten. Dem går att sätta på under luvan, har inte testat själv men det borde funka

Logga in för att svara
#50978 Svar: kräm för kallt ansikte? 16 år, 4 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Grow a beard. Works for me.

Logga in för att svara
#51007 Svar: kräm för kallt ansikte? 16 år, 4 månader sen Stoke: -4

lena
graphgraph

Jag testade försvarets hudsalva idag, men jag gjorde en klassiker, precis som ni skriver blir man ju "halkig"om händerna och de hade jag inte tänkt pa, men det märktes i takeoffen ...
Jag testar att inte tvâtta ansiktet imorgon, men det är ju inte jätte populärt äman âr tjej, men det är i alla fall lâttare än att odla skâgg:P
Jag surfar i en 3.2, men jag är varm om kroppen, det är bara ansiktet som blir himla kallt.
Tack för all hjälp! imorgon tvâttar jag mig INTE!
/stinkis:whistle:

Logga in för att svara
#51013 Svar: kräm för kallt ansikte? 16 år, 4 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

3/2! o du klagar att det ar kallt i ansiktet....jeeeez...

Logga in för att svara
#51014 Svar: kräm för kallt ansikte? 16 år, 4 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

lena skrev:
Jag testade försvarets hudsalva idag, men jag gjorde en klassiker, precis som ni skriver blir man ju "halkig"om händerna och de hade jag inte tänkt pa, men det märktes i takeoffen ...
Jag testar att inte tvâtta ansiktet imorgon, men det är ju inte jätte populärt äman âr tjej, men det är i alla fall lâttare än att odla skâgg:P
Jag surfar i en 3.2, men jag är varm om kroppen, det är bara ansiktet som blir himla kallt.
Tack för all hjälp! imorgon tvâttar jag mig INTE!
/stinkis:whistle:
Pröva å surfa med en 4/3:a så skaru se att du inte behöver kladd i ansiktet,,,

Logga in för att svara
#51020 Svar: kräm för kallt ansikte? 16 år, 4 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Kör alltid lite Vaselin när det är kallt.

Känns som att vattnet rinner av fortare! Å kylan inte sätter sig på samma sätt.
Tycker det är en märkbar skildnad de gånger jag glömt att smörja ansiktet.

Pandasurf.

Logga in för att svara
#51022 Svar: kräm för kallt ansikte? 16 år, 4 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Iofs kan ju vara ett tecken pa dalig cirkulation till blodkarlen i ansiktet. Vi far alltsa anta att Lena har druckit en flarre chateu neuff de papp per dag de senaste 3 aren....darav detta frusna ansikte...

eller kankse lite stampede light!!!

Logga in för att svara
#51033 Svar: kräm för kallt ansikte? 16 år, 4 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Ja, hon är ju i Frankrike,,, så hon ,kanske börja med en flarra rödtjut till baguetten redan vid frukost. Där av den dåliga blodcirkulation en i fejjan,,,

Logga in för att svara
#51047 Svar: kräm för kallt ansikte? 16 år, 4 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Jag är trist nog för att rösta på en 4/3a och dra ner på vinkonsumtionen.

Logga in för att svara
#51060 Svar: kräm för kallt ansikte? 16 år, 4 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Hellre alkad än kalkad som A-lagarna säger. Alkohol är faktist bra för kärlen i vissa mängder...Hörru Lena du får paddla lite hårdare, DÅ blir man illröd i nyllet och varm.

Logga in för att svara
#51070 Svar: kräm för kallt ansikte? 16 år, 4 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Kräm i ansiktet...

Logga in för att svara
#51071 Svar: kräm för kallt ansikte? 16 år, 4 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Dampski du skall alltid sanka nivan!

Att dricka och surfa ar inte underskattat. Speciellet ar par svarta mellan surf gor en skon, seg o warm.
Hot whiskey rekommenderas ocksa.

Logga in för att svara
#51534 Svar: kräm för kallt ansikte? 16 år, 4 månader sen Stoke: -4

lena
graphgraph

Hee, hee visst nagra ar i frankrike har ju lett till en hel del flaskor vin, och väldigt mycket festande pa dicks, sa blodcirkulationen kanske inte är pa topp:whistle:
Tur nog har karin gjort hemmagjord starkglôgg och den värmde gött efter dagens surf!
Jag skulle faktiskt köpa en 4'3:a idag, men affären var stängd, jag kom för sent (pga glöggen), sa det far bli imorgon!

Logga in för att svara
#51536 Svar: kräm för kallt ansikte? 16 år, 4 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

lena skrev:
Hee, hee visst nagra ar i frankrike har ju lett till en hel del flaskor vin, och väldigt mycket festande pa dicks, sa blodcirkulationen kanske inte är pa topp:whistle:
Tur nog har karin gjort hemmagjord starkglôgg och den värmde gött efter dagens surf!
Jag skulle faktiskt köpa en 4'3:a idag, men affären var stängd, jag kom för sent (pga glöggen), sa det far bli imorgon!
Aha, först surfa,,, Sen G`drinken vin, Sen ut och tjacka kläder,, I Sverige kallar vi det för Tjej kväll,,, Och, det åker bussar korsoch tvärs här på Taigan, me tjejjer ,som ska på ,sånadär tjej kvällar,,,

Logga in för att svara
#51541 Svar: kräm för kallt ansikte? 16 år, 4 månader sen Stoke: 5

freddan
graphgraph

vi runt bjäre kör på sadelfett som finns i ridbutiker, tror de e avocado me, så man luktar gosigt

Logga in för att svara
#51644 Svar: kräm för kallt ansikte? 16 år, 4 månader sen Stoke: -4

lena
graphgraph

freddan skrev:
vi runt bjäre kör på sadelfett som finns i ridbutiker, tror de e avocado me, så man luktar gosigt
Vaaa?!!! sadelfett?!!nu driver du väl med mig:laugh:

Logga in för att svara
#51646 Svar: kräm för kallt ansikte? 16 år, 4 månader sen Stoke: -4

lena
graphgraph

jocke skrev:
lena skrev:
Aha, först surfa,,, Sen G`drinken vin, Sen ut och tjacka kläder,, I Sverige kallar vi det för Tjej kväll,,, Och, det åker bussar korsoch tvärs här på Taigan, me tjejjer ,som ska på ,sånadär tjej kvällar,,,

Tur att jag är tjej för jag älskar dessa slags tjejkvällar, surf, fylla, shopping:woohoo: blev visst en hel del av karins glögg efter surfen idag igen, nykterist, javisst:whistle:

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!