Facebook data

1
Brädfrakt -The neverending problem
#51096 Brädfrakt -The neverending problem 16 år, 4 månader sen Stoke: 0

Eric
graphgraph

Håller just nu på som bäst på att tjafsa med Lufthansa om brädfrakt till/från OZ.
Tydligen flyger jag nån liten kärra typ enmorig Cessna Arlanda-Frankfurt och Frankfurt-Arlanda som totalvägrar brädor ombord.
När jag funderar på att boka om dessa för ca. 800kr stöter jag på nästa problem, en flygning i varje riktning flygs av Singapore Airlines som kryddar Lufthansas USD500 med ca. 2000 SEK ToR.
Totalt ca. 6800 kr. Visst är allt förhandlingsbart vid incheckningen, (jag har bl.a. vid en resa till Sydafrika lyckats prutat brädfrakten från 12 000kr till 0kr) men jag orkar inte att chansa på att bråka eller klämma fram tårar.
Allright, man tar inte brädor med sig till bagarn så jag lägger halva beloppet på ny plankor. Alltså 3 400 kr för att få hem en, (brukar gå att klämma i två) bräda. Kollade med DHL som ville ha 3 300kr för en och 4 300kr för två brädor. Sist skickade jag hem en bunt brädor från Perth med Bax Global vilket inte blev billigt.

Om någon vänlig själ känner till några fler möjligheter mottages dessa gärna!

Logga in för att svara
#51099 Svar: Brädfrakt -The neverending problem 16 år, 4 månader sen Stoke: 1

BennyS
graphgraph

Varför inte köpa en eller två bättre begagnade brädor som du sen säljer när du åker hem?

Logga in för att svara
#51111 Svar: Brädfrakt -The neverending problem 16 år, 4 månader sen Stoke: 0

Eric
graphgraph

Tack Benny! Har även funderat på det men det är ju så kul att få med sig nåt nytt spett hem.

Logga in för att svara
#51117 Svar: Brädfrakt -The neverending problem 16 år, 4 månader sen Stoke: 1

BennyS
graphgraph

Så sant...

Logga in för att svara
#51156 Svar: Brädfrakt -The neverending problem 16 år, 4 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Det är ett satans h-e när man hamnar på Lufthansa Fokker40 flygning, den tar inget extra. Eftersom båda ingår i Star-Alliance, så tycker man att de borde samarbeta lite mer, skumt:

www.staralliance.com/en/travellers/index.html

Logga in för att svara
#51157 Svar: Brädfrakt -The neverending problem 16 år, 4 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Jamen Daniel det är ju det dom gör...kaching

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!