Facebook data

1
Brudarnas finaler
#51236 Brudarnas finaler 16 år, 4 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Man kan verkligen inte säga att de har haft tur med svall under sin final av både tripple crown och världskuppen på Honolua, Maui. De blev tvingade att flytta till Hookipa som är otroligt mycket sämre surf. Dessutom smått Hookipa. Däremot höll sig traden lugn under hela tävlingen och fasen vad bra de fick Pavilions (som den sektion de körde på heter) att se ut. Tjejsurfingen är större och starkare än någonsin och det var rätt många småglin som tokrippade i pausen före finalen och direkt efteråt. Video och lite bilder finns på billabongpro.com/maui08/index.php

Over n´out.

/JB

Logga in för att svara
#51247 Svar: Brudarnas finaler 16 år, 4 månader sen Stoke: 2

Surfingyogini
graphgraph

Åhh, vilken skön stil de har!!
Någon som har några tips på bra surffilmer med tjejer som surfar?

Logga in för att svara
#51250 Svar: Brudarnas finaler 16 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Surfingyogini skrev:

Det där är en MYT !!!

Om man tittar med kritiska ögon så ser man att dom har stelare stil, inte lika följsamma och mjuka som killarna!

Bort med myten!

Logga in för att svara
#51255 Svar: Brudarnas finaler 16 år, 4 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Det finns en roxy film som heter Shimmer som ar helt ok.

Logga in för att svara
#51272 Svar: Brudarnas finaler 16 år, 4 månader sen Stoke: 2

Surfingyogini
graphgraph

Tack för tipset Andiss Ska kolla

Logga in för att svara
#51273 Svar: Brudarnas finaler 16 år, 4 månader sen Stoke: 2

Surfingyogini
graphgraph

sverre skrev:
Surfingyogini skrev:

Det där är en MYT !!!

Om man tittar med kritiska ögon så ser man att dom har stelare stil, inte lika följsamma och mjuka som killarna!

Bort med myten!

Hoppas inte du referererar till det du innan nämnde om "stel och skör", eller är det ultimata för en följsam och skön stil

Logga in för att svara
#51275 Svar: Brudarnas finaler 16 år, 4 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Logga in för att svara
#51278 Svar: Brudarnas finaler 16 år, 4 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Eller fullängdaren på

Logga in för att svara
#51290 Svar: Brudarnas finaler 16 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Surfingyogini skrev:
sverre skrev:
Surfingyogini skrev:

Det där är en MYT !!!

Bort med myten!

Hoppas inte du referererar till det du innan nämnde om "stel och skör", eller är det ultimata för en följsam och skön stil

Hehehe.. Att jag var stel som en pinne var mest ett skämt MEN jag skojar INTE med det jag sa om MYTEN!

Logga in för att svara
#51295 Svar: Brudarnas finaler 16 år, 4 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

sverre skrev:
Surfingyogini skrev:
sverre skrev:
Surfingyogini skrev:

Det där är en MYT !!!

Bort med myten!

Hehehe.. Att jag var stel som en pinne var mest ett skämt MEN jag skojar INTE med det jag sa om MYTEN!

Här har du nog fel Sverre. Jag tror du färgas av din teori om "kaströrelsen" (alltså kasta, hysta osv inte nåt indiskt tjafs) och den motoriska begränsning som du tror att damerna har i uppkasten av en serve i tennis. Även när det gäller uppkastet, som mer eller mindre bygger upp din teori, har du fel. I alla fall om vi pratar om professionella tennistjejer. Vissa brudar har enligt mig skönare surfstil än många killar, om vi talar om människor på samma "tekniska nivå". Skit i samma, jag hör på mig själv att jag behöver surfet imorgon... Vad sa du egentligen om myten Sverre?

Logga in för att svara
#51300 Svar: Brudarnas finaler 16 år, 4 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Kanske lite onödigt att dra alla tjejer över en kam. tycker de har minst lika individuella stilar som killarna. Vissa otroligt mjuka och flowiga, andra full on power, ytterligare andra mer förutsägbara och "skolbokssurfande" osv. Carissa More har ju slagit flera pro-grabbar när hon ställt upp bland dem och så. Visst har killarna generellt lite mer styrka, men det gör inte att en relativt stel killprosurfare skulle vara flowigare än en mjuk protjej.

Just my 2 öre.

/JB

Logga in för att svara
#51304 Svar: Brudarnas finaler 16 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Nu är du allt bra hög i hågen adamski!
Jag har fan aldrig pratat om uppkasten att kasta en boll rakt upp är inte så mycket att anmärka på vettu....
Jag har däremot pratat om själva servrörelsen... som tjejerna inte gör lika fulländat, och då pratar jag inte om styrka...
Men vad fan har det med surf att göra... ?

Nä, Jesper har givitvis rätt i att det är mycket individuellt men jag vänder mig emot den myt som vandrar runt att tjejer har bättre stil en manliga surfare. Det är helt enkelt inte sant, det är bara att titta med objektiva ögon för fan ju!
Möjligen skulle jag säga att de gör ett stelare intryck generellti svängar etc...

DET SOM SER MJUKT UT ÄR ATT DE INTE ÄR LIKA KVICKA!!!!

Logga in för att svara
#51347 Svar: Brudarnas finaler 16 år, 4 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

sverre skrev:
Nu är du allt bra hög i hågen adamski!
Jag har fan aldrig pratat om uppkasten att kasta en boll rakt upp är inte så mycket att anmärka på vettu....
Jag har däremot pratat om själva servrörelsen... som tjejerna inte gör lika fulländat, och då pratar jag inte om styrka...
Men vad fan har det med surf att göra... ?

Nä, Jesper har givitvis rätt i att det är mycket individuellt men jag vänder mig emot den myt som vandrar runt att tjejer har bättre stil en manliga surfare. Det är helt enkelt inte sant, det är bara att titta med objektiva ögon för fan ju!
Möjligen skulle jag säga att de gör ett stelare intryck generellti svängar etc...

DET SOM SER MJUKT UT ÄR ATT DE INTE ÄR LIKA KVICKA!!!!

DU kan va en serverörelse!

BOS argumenterar inbördes för det allmännas bästa sedan 2007

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!