Facebook data

1
Vilken bräda ska man beta i Sydafrika?
#5136 Vilken bräda ska man beta i Sydafrika? 18 år, 6 månader sen Stoke: 3

Nille
graphgraph

På söndag åker jag ner till sydafrika och tänkte passa på att beta av en ny bräda. Nån som har några tips om var/hos vem man ska köpa en ?

Logga in för att svara
#5137 Svar: Vilken bräda ska man beta i Sydafrika? 18 år, 6 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Om du ska till Kapstaden så kan jag definitivt rekommendera Dean Geraghty!

Beror ju lite på vad du är ute efter för bräda och vart du tänkt åka i Sydafrika?

Logga in för att svara
#5138 Svar: Vilken bräda ska man beta i Sydafrika? 18 år, 6 månader sen Stoke: 3

Nille
graphgraph

Blir kapstaden mestadels men en trip till J-bay är också med på agendan.

Logga in för att svara
#5139 Svar: Vilken bräda ska man beta i Sydafrika? 18 år, 6 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

I J-bay finns det ett litet industriområde i västra delen av stan. Det finns nog minst 6-7 st små brädverkstäder där också och en del välsorterade shopar i hela stan.

Vill du ha en billig bräda i J-bay, gå runt och hör om dom har nåt i brädverkstäderna. Kan ibland vara en del beställda brädor som inte blivit hämtade eller inte passade kunden osv osv.

Logga in för att svara
#5153 Svar: Vilken bräda ska man beta i Sydafrika? 18 år, 6 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Spider

Logga in för att svara
#5161 Svar: Vilken bräda ska man beta i Sydafrika? 18 år, 6 månader sen Stoke: 3

okar
graphgraph

Jag & Cosmocat drar till Perth på onsdag för att dra vidare till Sydafrika den 28:e. Vi kommer stanna där i ca 3 v men blir nog mest kring J-Bay o på den sidan. Kanske tar en trip till Kapstaden... men det e lite oklart än. Hur länge ska du va där dude? Du kan maila via Surfsverige om du e sugen på o hooka upp o surfa med svenskt sällskap eller dricka biere eller nått.

PEACE.

Logga in för att svara
#5162 Svar: Vilken bräda ska man beta i Sydafrika? 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

Eric
graphgraph

Ja, Dean Geraghty är mkt trevlig och har grym koll på former, Han shapar för bl.a. T&C och Nev. Han håller till strax norr om stan i Paarden Island.
Kolla även vad Anton på Atlantic Surf Co i Tableview har att erbjuda.

Hälsa Ove när du kommer ner!

Logga in för att svara
#5168 Svar: Vilken bräda ska man beta i Sydafrika? 18 år, 6 månader sen  

kalle

Tja nille, jeasså blir det jbay med? Har beställt bräda av norsk krille, mumsig 5.6 firre för glassiga point och tubesdagar. Finns bra mycke prisvärda shapers i byn. Men tar nog minst 2 veckor att få en karvad. Blir nog där från 25 jan och några veckor framåt. Sen mot transkei och durban. Kul att fler ska ner, skulle va grymt att prata lite svenska i lineup. Hoppas på svall när vi är där, krävs ganska mycke och lite fel säsong.
Nille har du tillgång till bil eller får med dig ove så är jag grymt sugen på nån session kring kapstaden. Jag och vicky kommer ner runt den 20e jan.
Ha det fint!

Logga in för att svara
#5176 Svar: Vilken bräda ska man beta i Sydafrika? 18 år, 6 månader sen  

erik

köpte bräda för 2 veckor sen nere i kapstaden. en lost 6´3 chris ward promodel (shapad i durban) med cleant spray, tailpad, glasfiber fenor, boardbag o leash. 2700rand gick kalaset på och randen står 1 till 1 med kronan.

Detta va på SURFZONE som ligger i en liten korsgata på longstreet mitt i smeten. Steve ger dig nog ett grymt bra pris där om du säger att du har en het svensk syrra och att han får bo hos dig när han ska till sverige.
hursomhelst är det en sjukt clean butik med kunnig personal och ett herrans utbud av brädor.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!