|
#51453 |
Inget surf SM?!? 16 år, 4 månader sen |
Stoke: 11 |
Willy
|
Varför ställer ni redan in Surf SM? Kan inte tävlingen gå i januari eller februari om isen tillåter? Jag förstår att ni vill hålla den i 2008 men nu kan det vara dags att förlänga vänteperioden. Egentligen borde ni köra säsonger som utgå från föreningsmötet. På våren hålls ändå aldrig några tävlingar och sen-vintern (januari och februari) brukar vara rätt vågsäkra.
Plus på PR-sidan är så klart att avgöra SM i svenska vinterförhållanden. En massa surfare på stranden och i vattnet under klassisk svensk vinterskrud är skitsnyggt för pressen (vilket är bra för sponsorerna, om det nu är PR för sponsorerna man vill åt.
Mitt förslag är alltså att förlänga tävlingstiden till föreningsmötet i mars. Då hinner vi kanske med ett SM även under dåliga höstar.
|
|
|
|
|
#51456 |
Svar: Inget surf SM?!? 16 år, 4 månader sen |
Stoke: 4 |
Ants
|
|
|
|
|
#51458 |
Stoke: 0 |
|
Eller så kan man ju skita i tävlingar, föreningsmöten, PR-sidor, pressen, sponsorer, pengar och bara surfa och va glad...
|
|
|
|
|
#51483 |
Stoke: 1 |
|
Tja Willy
Tänkte bara kommentera ditt inlägg lite. Maila styrelsen och fråga. Dom har tagit någon form av beslut i att dom inte ska kommentera här på surfsverige eller något annat forum så maila och fråga och lägg sedan ut svaret här om du vill dela med dig av svaret.
En annan bra lösning är ju att skriva en motion till Årsmötet ang din ide om förlängd vänteperiod så tas ju frågan upp på årsmötet.
Själv håller jag gärna med dig, vore bra och kul på alla sätt om det blev tävling mitt i jan/feb, då får vi reda på vem som är den riktigt hårda surfaren.
|
|
|
|
|
#51484 |
Stoke: 28 |
|
|
|
|
|
#51495 |
Willy
|
Ok. Tack Gustaf, jag ska testa att maila!
|
|
|
|
|
#51526 |
Stoke: 143 |
|
|
|
|
|
#51581 |
Willy
|
Willy skrev:
Ok. Tack Gustaf, jag ska testa att maila!
Jag orkade inte. Jag är inte ens med i SSA så jag kan inte komma med en motion. Men om nån vill norpa min idé är det bara att ta för sig.
GOD JUL!!
FUUCK THE BAAAJS (i sann Gazzer och Ants stil)
|
|
|
|
|
#51586 |
Stoke: 28 |
|
|
|
|
|
#51587 |
Stoke: 1 |
|
HAHA klassiker, ja det är lätt att tycka utan att vara med ...
... gå med och påverka/tyck vad ssa ska göra för 100 kr!
"att vara med i ssa ger mer underhållning än en bio och kostar lika mkt"
Jag tror det är samma sak för många som inte är medlemmar, man orkar inte, själv gick jag med från början för att jag fick billigare öl på O-baren då, 3-4 öl och man gick plus, det orkade jag dom första ölen sen blev jag väldigt trött efter dom sista ölen så inte ens det orkade man, men det borde ändå återinföras!
Sen har jag varit med för att stödja, just nu stödjer jag skånesvågsurfare med medlemskap.
|
|
|
|
|
#51791 |
Stoke: 4 |
Ants
|
Precis, jag håller med, många gnäller här, men vill inte vara med och påverka.
Fast 100 kr för mycket för ingenting. Dessutom om man vill ansluta sin förening så är den kostnaden 10 ggr för hög jämfört med vad andra förbund tar och ger tillbaka. Sänk avgiften till ett par ynka kronor eller fyll den med innehåll.
Ja lägg ner SSA som förening helt och hållet och låt den verka som förbund med föreningar anslutna.
Det finns föreningar i Skåne, Sthlm, Varberg och Norrland just nu, stöd dem så de kan jobba för sina lokala mål. Man kan också hjälpa till om man nu vill något.
För Sthlm Sub Surfers så har jag hört förslag om att spränga bort stenen på Torö, omklädningsrum/bastu på Torö, klubbmästerskap, bättre försäkring för surfare specifikt, Stående våg i Sthlm Ström, arrangera SM igen osv, men inget av detta går att göra om folk bara gnäller och inte hjälper till själva.
Surfare suger!
|
|
|
|
|