Facebook data

1
brada pajad pa flyget tacksam for hjalp nu
#51568 brada pajad pa flyget tacksam for hjalp nu 16 år, 4 månader sen Stoke: 0

thomas
graphgraph

Sitter pa ett internetcafe i Agadir efter att hamtat ut en brada som blev 5 dagar forsenad och nu visade det sig att pradan ar pajj. Nagon som vet hur flygbolagen agerar, blev hanvisad till Air Marocs kontor i agadir imorgon bitti fragan ar om det ar nagon ide att ta in pa hotel och besoka dom imorgon eller att dra till imsuanne direkt och skita i tjatet om det anda inte blir nagra pengar.

Om nagon har erfarenhet av detta vore jag tacksam for svar nu.

Logga in för att svara
#51573 Svar: brada pajad pa flyget tacksam for hjalp nu 16 år, 4 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

många bolag hävadar att du inte får lämna flygplatsen om någon garnti ska gälla!

Logga in för att svara
#51584 Svar: brada pajad pa flyget tacksam for hjalp nu 16 år, 4 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Nej för fan, du ska bara behöva dokumentera skadorna på brädan och höra av dig t det flygbolag som pajjade brädan. Var inget problem att få tillbaka pengarna för vår del.

Logga in för att svara
#51585 Svar: brada pajad pa flyget tacksam for hjalp nu 16 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Här är som sagt "dokumenterat" nyckel ordet.

Logga in för att svara
#51592 Svar: brada pajad pa flyget tacksam for hjalp nu 16 år, 4 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Min bräda blev försenad ca en vecka i somras. Jag fick ingen ersättning trotts att jag ju var tvungen att skaffa mig en ny bräda.

Jag fick ett paket öppnat med en tavelram. När det kom ut på bagagebandet trillade delarna ut och det blev ett par rejäla märken. Fick ingen ersättning.

Mina skidor blev försenad 4 dagar när jag åkte till Andermat en långhelg. Jag slapp betala för frakten tillbaka till sverige. Men ingen annan ersättning.

Tror det är svårt att få ersättning nu för tiden. För många har utnyttjat detta för ofta. Nu gömmer sig flygbolagen bakom regler som är så svårtolkade att jurister behövs... Jäkligt synd.

God Jul!

Logga in för att svara
#51608 Svar: brada pajad pa flyget tacksam for hjalp nu 16 år, 4 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

this is why it costs so much to transport boards.

BOS's tip of the day, pack them better next time.

Logga in för att svara
#51616 Svar: brada pajad pa flyget tacksam for hjalp nu 16 år, 4 månader sen Stoke: 9

perry
graphgraph

alex el gordo skrev:
Min bräda blev försenad ca en vecka i somras. Jag fick ingen ersättning trotts att jag ju var tvungen att skaffa mig en ny bräda.

Ja, det där var en jäkla bummer. Jag låg på flygbolaget som den lilla hunden i "Den där Mary", och till slut fick jag iallafall tillbaka 1 500 pengar. Det SKA inte gå att tappa bort brädor på en flygning utan mellanlandningar eller att inte veta vart de har tagit vägen. Och inte heller för dem att sitta på röven i tre dagar innan de börjar göra efterforskningar. Speciellt inte när man har betalt extra för att transportera dem.

Mitt tips om du har fått skador (som uppenbarligen är orsakade av riktigt omild behandling) är att ta eventuell fajt efter surfresan. Det sabbar mest surfen och semesterstämningen när man måste hålla på och jiddra i förmodligen flera dagar.

Logga in för att svara
#51619 Svar: brada pajad pa flyget tacksam for hjalp nu 16 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

ådén skrev:
många bolag hävadar att du inte får lämna flygplatsen om någon garnti ska gälla!

Beware: This message may contend false information.
BOS working against bullshit and false information since 2007.

Logga in för att svara
#51623 Svar: brada pajad pa flyget tacksam for hjalp nu 16 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

sverre skrev:
ådén skrev:

Beware: This message may contend false information.
BOS working against bullshit and false information since 2007.

Däremot ska man visa upp skadan direkt och få en skriftlig bekräftelse på skadan. Det är en fördel.

Logga in för att svara
#51635 Svar: brada pajad pa flyget tacksam for hjalp nu 16 år, 4 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Thomas om du packat brädan väl och du anser att de verkligen levt rövare med din bräda, klart du skall claima den, men som någon sa, många har packat sina brädor dåligt genom åren och krävt skadestånd för detta och även skador som inte är relaterade till bagagehanteringen.

Vi alla som surfar lider nu av detta, fast charter-bolagen är fortfarande billiga, 300:- ToR för brädan till Marocko är fasen busbilligt, heder åt Apollo och Thomas Cook Airlines!

Vi kanske ses där nere och hoppas att det löser sig (en Surftech hade troligen klarat sig).

Logga in för att svara
#51642 Svar: brada pajad pa flyget tacksam for hjalp nu 16 år, 4 månader sen Stoke: 0

JohanBTZ
graphgraph

enda chansen att få pengar tillbaka är att liggapå bolagen som fan...annars har du ingen chans. ring,besök,tjata och va jobbig

Logga in för att svara
#51686 Svar: brada pajad pa flyget tacksam for hjalp nu 16 år, 4 månader sen Stoke: 0

eon
graphgraph

Med egen erfarenhet vet jag att reseförsäkringar brukar täcka förlorat och förstört bagage. Hade med mig en bräda hem från Asien för flera år sedan med Thai Air och öppnade upp den på Arlanda så var den knäckt. Visade upp den och fick ett "skadekvitto" på Arlanda, senare skickade jag in det till Thai Air samt gick till mitt försäkringsbolag, Thai Air betalade självrisken och försäkringsbolaget en ny bräda. Men som sagt var det inga mindre dingar utan brädan i sig var helt snapped. Flygbolaget var riktigt medgörliga också och var väldigt mån om att jag skulle få rätt.

Eric

Logga in för att svara
#51930 Svar: brada pajad pa flyget tacksam for hjalp nu 16 år, 4 månader sen Stoke: 0

Tulle
graphgraph

Min erfarenhet:
-Ta bilder pa skadorna medan du ar inne pa kontoret hos flygbolagets baggage service.
-I andra hand, ta bilder med leverantoren i bild (om bradan kommer med taxi, t ex).
-Ring genast till bolaget och klaga.
-Du kan i basta fall fa nagon form av travel voucher.
-Har du bokat med kreditkort, sa kan kreditbolaget tacka skadorna. Detta ar en seg process men funkar om du har talamod.
-Har du reseforsakring? Da brukar den tacka skador pa bagage.

/Tulle

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!