|
#51808 |
hur är det nu med cleanline? 16 år, 4 månader sen |
Stoke: 1 |
|
man har ju hört en masa skräckhistorier om att de norpar ens dollares....tänkte köpa ny dräkt och nån får gärna ge mig en uppdaterad rapport om hur de funkat på sistonde. de kanske har tagit sig själv i kragen som man brukar säga.
sen, en enkel fråga...  vilken dräkt är varmast? jag menar superdupermadderfakkingvarm, jag vill inte frysa. jag har läset en massa diskussioner, men nu vill jag ha the final answer hehe.
|
|
|
|
|
#51810 |
Svar: hur är det nu med cleanline? 16 år, 4 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Ripcurls f-bomb skulle jag nog tro är varmast. vet inte hur dom har de med kvaliten på sömmar men de har ju vart en del problem med dessa.
jag har en xcel infinity 654 och den är bra.har dock aldrig surfat under 4grader med den.
|
|
|
|
|
#51811 |
Stoke: 20 |
Elis
|
xcel 654 kör jag med. Har haft Billabong tidigare och tycker xcel e varmare
|
|
|
|
|
#51812 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Var i fyra timmar på norra Öland nu innan jul då hade jag en quik 6/5 cell, varmaste dräkterna jag haft är quiks vinterdräkter. HELA insidan utom armålorna och uppåt/utåt mot ärmarna är fleeceklätt. Klart varmare än min xceldräkt som väl är 6/5/4? den har fleece enbart lite fjuttigt på rygg och bröst. Man tappar dock smidighet med en tung dräkt som min quik. Oneills heat dojjor är också grymt varma, klarade även de 4h med vattentemp runt 4-5c? och runt nollan och kuling i vindstyrka dock sol sist.
|
|
|
|
|
#51814 |
Stoke: 4 |
Ants
|
Har också en qCell 654 och den är varmare än ett ånglok! Smidig tycker jag den är för att vara så tjock och varm, dock så är den inte smidig att ta sig ur. Har nästan förfrusit mig på parkeringen när jag ensam försökt få av mig dräkten och fastnat i ett låst läge som inte ens Houdini skulle klara av 
|
|
|
|
|
#51816 |
Stoke: 9 |
perry
|
låt inte snålheten bedra visheten.
suspekt/hijackad webbshop.
relativt dyr dollar.
risk för tull och moms.
support your local dealer (surfers, backdoor, nord, de pontes, m.fl,)
Och ja, Xcel! 
|
|
|
|
|
#51822 |
Stoke: 5 |
|
Hade en f-bomb tidigare men den tröttnade väldigt fort i sömmarna plus att den var lite kort i ärmar och framför allt ben, trots medium tall i strl.
Köpte sen en xcel 5-4. Den är mycket mjukare längre ben/armar, varmare surfat med den till 0 grader inga problem (hade en väst under bara).
mycket mera nöjd med xcelen!
|
|
|
|
|
#51827 |
|
Tjackade en Xcel 6/4 för 3250kr ink frakt från Darkblue. Bra service och troligen billigast priser i norden. Blir väl kanske lite dyrare än cleanline i dagsläget med knappast märkbart.
|
|
|
|
|
#51828 |
|
jag har en cell nu, den har varit varm ja. men nu fullkomligen forsar vattnet in i lite härliga hål och annat. har haft den länge och är mkt nöjd. men cell finns nog inte längre som tjockdräkt. och ignite verkar vara förra säsongens, eller...? de nya heter cypher? fattar inget....
|
|
|
|
|
#51834 |
Stoke: 4 |
Teun
|
Ett tips för dom som är rädd att någon länsar kontot. Hos vissa banker kan man via internettjänsten låsa kortet för internetköp. Får någon tag i dina kortuppgifter kan de ändå inte använda dessa om du har låst ditt kort.
Vill du själv handla på internet låser du upp kortet tillfälligt via bankens internettjänst, betalar varan och låser kortet igen. Enkelt, snabbt och smidigt.....
|
|
|
|
|
#51869 |
|
men ok vad finns det för andra webbshoppar? som funkar enkelt, tycker alla man går in på känns så meckiga.
eller hur är det i sverige, nån butik som har quiksilvers vinterdräkter inne tex?
|
|
|
|
|
#51870 |
|
crazynick skrev:
men ok vad finns det för andra webbshoppar? som funkar enkelt, tycker alla man går in på känns så meckiga.
eller hur är det i sverige, nån butik som har quiksilvers vinterdräkter inne tex?
gå in o googla fram surfshops i uk. dom har bra reapriser ibland och levererar på 3-5dagar. jag har beställt 2 dräckter därifrån utan problem.
|
|
|
|
|
#51875 |
Stoke: 11 |
|
|
|
|
|
#52559 |
Stoke: 2 |
|
Fick precis hem två xceldräkter från surfstation.co.uk.
De var de enda som hade XLT inne. Priset hamnade på ca 3300 inkl. frakt och då fick man present med på köpet, jag valde en mooncode, en liten plåtlåda med fyrsiffrig kod på som man kan lägga bilnyckeln i och hänga under bilen.
Beställde på nyårsdagen så det var totalt fyra arbetsdagar det tog att få hit dem.
|
|
|
|
|
#52564 |
Olav
|
Vore det smartast att köpa en 4/3 eller räcker det med en 3/2 till höst/ vår? 
|
|
|
|
|
#52569 |
Willy
|
Olav skrev:
Vore det smartast att köpa en 4/3 eller räcker det med en 3/2 till höst/ vår?
4/3 om du tänkt surfa i Sverige. 3/2 kan du använda några veckor under sommaren... fast nere i Skåne vet jag inte vilka temperaturer som råder, men är väldigt tveksam till att du klarar dig i en 3/2 under våren.
|
|
|
|
|
#52593 |
|
Jag kör en 3/2 från någon gång i maj till november...i skåne. RC E-bomb.
|
|
|
|
|
#52596 |
|
vafan våren är ju kallast! man behöver en 6/5a fram till slutet av april. minst. i alla fall omkring sthlm. blir ju sällan över 5 grader i vattnet innan maj har börjat
|
|
|
|
|
#52655 |
Stoke: -234 |
|
crazynick skrev:
vafan våren är ju kallast! man behöver en 6/5a fram till slutet av april. minst. i alla fall omkring sthlm. blir ju sällan över 5 grader i vattnet innan maj har börjat
nu snackar du allt i nattmössan min gode vän... 
|
|
|
|
|
#52658 |
Willy
|
sverre skrev:
crazynick skrev:
nu snackar du allt i nattmössan min gode vän...
Mars kommer definitivt inte upp i några vettiga gradantal. April börjar det bli varmare men upp till 10 tror jag är sällsynt. Men det är ju klart, vi snackar Väddö nu och inte Torö. Framförallt snackar vi ostkusten och inte milda töntiga västkusten. 2006 var det 8 grader varmt i vattnet i Gävlebukten i juni. So go suck a fuck!
|
|
|
|
|
#52670 |
Olav
|
såå. 4/3 lär ju duga=D man får väl dra på sig rn lusekofta eller ngt liknande om det blur för kallt=D
|
|
|
|
|
#52691 |
|
Olav skrev:
såå. 4/3 lär ju duga=D man får väl dra på sig rn lusekofta eller ngt liknande om det blur för kallt=D
Om du köper någon av premiumdräkterna från xcel, rc eller o´neill kommer du klara en väldigt stor del av året i den. Förra året (vars vinter var ovanligt mild) körde en kompis med sin o´neill 4/3 hela året (i skåne).
|
|
|
|
|