Facebook data

1
Kissa i drakten!!
#51826 Kissa i drakten!! 16 år, 4 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

While urine doesn't seem to do any damage to the wetsuit itself, surfers who fail to wash out their wetsuit after every surf-n-pee session may begin to notice a rank, rotting smell. With all of its dark, wet nooks, urine soaked neoprene makes for a perfect fungus farm. In addition to a funky odor and greasy texture, this fungus has been known to cause skin irritation, allergic reactions, and infections in open cuts. And it's nasty. The Surfer's Medical Association holds that urine can cause "wetsuit folliculitis," a skin condition similar to acne. This can all be easily avoided by washing your wetsuit off with fresh water after every time you surf, which also serves to preserve the lifetime of your suit in general. As far as attracting sharks goes, there is little evidence that suggests mammal urine attracts sharks, and if it did, you'd probably have to be eating a hell of a lot of sushi for your pee to be at all similar to that of a seal. One could also theorize that urine could act as a shark repellent. Someone could package it up and sell the stuff like sunscreen: shark repellent.

Logga in för att svara
#51831 Svar: Kissa i drakten!! 16 år, 4 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Tror faktiskt inte att urin är bra alls för dräkten heller...

Logga in för att svara
#51835 Svar: Kissa i drakten!! 16 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Stoney skrev:
Tror faktiskt inte att urin är bra alls för dräkten heller...

Belägg?

//Gaz

Logga in för att svara
#51836 Svar: Kissa i drakten!! 16 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

"Belägg" kanske var lite starka ord ... - men undrar varför du tror det .... Jag tror nämligen inte att det påverkar livslängden (materialet) särskilt mycket. Har ALLTID kisat i dräkten - och har idag dräkter jag surfat med sedan 1979 - typ.

//Gaz

Logga in för att svara
#51837 Svar: Kissa i drakten!! 16 år, 4 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Gazzer skrev:
Har ALLTID kisat i dräkten - och har idag dräkter jag surfat med sedan 1979 - typ.

//Gaz

Alltid bra att veta...
Är det dom jag sett som kan gå själva???

Logga in för att svara
#51838 Svar: Kissa i drakten!! 16 år, 4 månader sen Stoke: 2

acobia
graphgraph

Alla pissar i sin dräkt dom som inte gör det ljuger

Logga in för att svara
#51839 Svar: Kissa i drakten!! 16 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

NEHE!!

Emil som har en våtdräkt till salu på Surfmarknaden kissar INTE i hans våtdräkter! Jag sett själv att han går ut ifrån vattnet - kissar sedan tillbaka igen - helt jävle obegripligt!!

Alltså köpa hans dräkt om du vill försäkra dig om ett opissat dräkt ...

//Gaz

Logga in för att svara
#51840 Svar: Kissa i drakten!! 16 år, 4 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Gazzer skrev:
"Belägg" kanske var lite starka ord ... - men undrar varför du tror det .... Jag tror nämligen inte att det påverkar livslängden (materialet) särskilt mycket. Har ALLTID kisat i dräkten - och har idag dräkter jag surfat med sedan 1979 - typ.

//Gaz

Enda anledningen till att jag tror det är att jag har jobbat lite med packningar till en bensinpump som skulle pumpa urea (kopiss). Från början satt det neoprenpackningar i dessa pumpar men de packningarna frättes bort efter ca ett år.

Sedan är det möjligt att kopiss fräter mer än människodito men en sak är nog säker, och det är att dräkten mår inte sämre av att man inte pissar i den.

Logga in för att svara
#51847 Svar: Kissa i drakten!! 16 år, 4 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Vill ni köpa en garanterat inpissad dräkt, köp av Gazzer! Du är irriterande och borde veta bättre, eller har lider du av regression tack vare din höga ålder?

Skärp ER! sluta paja andras annonser!

Om nu Emil säger att hans dräkt är opinkad, så är den väl det, jag vet iaf. att mina är det! Sen att det är många som inte kan hålla tätt i dräkten och några tycker det är gött, hör inte hit.

Logga in för att svara
#51849 Svar: Kissa i drakten!! 16 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Den däringa nya produkten i en annan tråd som ska undersökas marknadsmässigt... kan det vara en blöja tro !! ??

Logga in för att svara
#51859 Svar: Kissa i drakten!! 16 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Daniel skrev:
Vill ni köpa en garanterat inpissad dräkt, köp av Gazzer! Du är irriterande och borde veta bättre, eller har lider du av regression tack vare din höga ålder?

Skärp ER! sluta paja andras annonser!

Om nu Emil säger att hans dräkt är opinkad, så är den väl det, jag vet iaf. att mina är det! Sen att det är många som inte kan hålla tätt i dräkten och några tycker det är gött, hör inte hit.
<

du är helt ute och cykla Daniel!

Skärp dig!!

Logga in för att svara
#51861 Svar: Kissa i drakten!! 16 år, 4 månader sen Stoke: 0

Olav
graphgraph

acobia skrev:
jag klarar inte att kissa i dräkten=P blir för tajt fortfarande nybörjare så jag kanske borde öva mer på kissningen=P

Logga in för att svara
#51903 Svar: Kissa i drakten!! 16 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Olav skrev:
acobia skrev:
jag klarar inte att kissa i dräkten=P

HAHAHAHA!! Fy fan, du har alltså ändå FÖRSÖKT med du misslyckades!!

Mycket ska man höra innan öronen skärs av...

Ordspråk från BOS : ( brukar oftast sägas vid förhör av tjallare.. )

Logga in för att svara
#51906 Svar: Kissa i drakten!! 16 år, 4 månader sen Stoke: 2

acobia
graphgraph

HAHAHAHA

Logga in för att svara
#51910 Svar: Kissa i drakten!! 16 år, 4 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Nu tycker jag vi sänker nivån lite till det lite mer förbjudna och mer spännande
Någon som vågar erkänna att han eller hon BAJSAT i sin dräkt?????

Logga in för att svara
#51912 Svar: Kissa i drakten!! 16 år, 4 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Har skitet pa mig i boardshorts nar man vart i sant dar magsjukland med bra surf...bade i o utanfor vattnet.

Logga in för att svara
#51913 Svar: Kissa i drakten!! 16 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Ants skrev:
Nu tycker jag vi sänker nivån lite till det lite mer förbjudna och mer spännande
Någon som vågar erkänna att han eller hon BAJSAT i sin dräkt?????

kunde ge mig fan på det --- fast trodde det skulle va adamski men men samma skrot och korn som man säger .........

Logga in för att svara
#51919 Svar: Kissa i drakten!! 16 år, 4 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

HAHA... gerrie, tack för din ärliga kommentar och promotion för min annons! vet inte hur daniel tolkade det negativt, oh well

Logga in för att svara
#51922 Svar: Kissa i drakten!! 16 år, 4 månader sen Stoke: 0

Olav
graphgraph

sverre skrev:
[quote]Olav skrev:
acobia skrev:
jag klarar inte att kissa i dräkten=P

HAHAHAHA!! Fy fan, du har alltså ändå FÖRSÖKT med du misslyckades!!

Mycket ska man höra innan öronen skärs av...
ja lätt att jag försökte=P men tyvärr gick det inte så så det blev liiite stressigt att ta av sig dräkten^^ efter det så har jag passat på att kissa före surfet=)
hare gött alla pissnödiga=D

Logga in för att svara
#51923 Svar: Kissa i drakten!! 16 år, 4 månader sen Stoke: 0

Olav
graphgraph

oj blev lite fel^^håppas ni förlåtermig:blush:

Logga in för att svara
#52047 Svar: Kissa i drakten!! 16 år, 4 månader sen Stoke: 0

seeb
graphgraph

de e så jävla nice:) som att va en bebis på nytt:Dlika lycklig:) inga problem i världen och du kan pissa vart du vill...
ibland kan man dock bli lite för bekäm så man glömmer av att ingen kommer torka upp 2:an efter dig:(

Logga in för att svara
#52113 Svar: Kissa i drakten!! 16 år, 4 månader sen Stoke: 1

BennyS
graphgraph

Vems dräkt har frätt sönder av kiss?!
Har slutat kissa i dräkten till 90 % för det är helt enkelt inte trevligt i dagens supertäta dräkter speciellt vinter dräkter...finns typ ett håll där det går ut när man lägger sig på magen och paddlar in i en våg...och det är inte fötterna...
Även efter lite vintersurf med full värme i bilen så har jag kännt mer behagliga dofter i mitt liv..

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!