Facebook data

1
Hur stor är risken?
#52040 Hur stor är risken? 16 år, 4 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Ska om två veckor flyga till Costa och tänkte boka in mina brädor. Mitt dilemma är följande: Min längsta bräda är 6.6, boardbagen blir efter tillknyckling 201cm. Bryssel Airlines kör en liten jävla sträcka mellan GBG och Bryssel och den här vägen behöver jag endast bry mig om på ditresan. Bagage över 200cm får man lägga 80 Euro extra för denna sträcka. Tjejen på ticket skrämmer mig med att jag måste ange exakt annars kan BA säga till mig att jag får lämna brädan hemma. Frågan är, ska jag ljuga om 2 cm för att slippa punga ut med nästan en tusing, eller är de så jävla hårda att de mäter exakt på plats? Nån med erfarenhet av BA eller varit i en liknande situation?

Logga in för att svara
#52041 Svar: Hur stor är risken? 16 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Kan gå vägen .... eller ... ... mitt råd är i alla fall ta en rövare (sånt gillar du har vi märkt!!) MEN har en back up plan i fall det skulle krascha ...

Lycka till och ha en skön resa!!!

//Din idol

Logga in för att svara
#52044 Svar: Hur stor är risken? 16 år, 4 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

när jag flög till biarritz med sterling behövde jag bara lägga bagen med 3 brädor i på en sak och dom sa inget speciellt för vi hade bokat extrabagage men inte bokat att vi hade surfbrädor men dom brydde sig inte! jag tror nog du klarar det!

Logga in för att svara
#52046 Svar: Hur stor är risken? 16 år, 4 månader sen Stoke: 0

seeb
graphgraph

adamski skrev:
Ska om två veckor flyga till Costa och tänkte boka in mina brädor. Mitt dilemma är följande: Min längsta bräda är 6.6, boardbagen blir efter tillknyckling 201cm. Bryssel Airlines kör en liten jävla sträcka mellan GBG och Bryssel och den här vägen behöver jag endast bry mig om på ditresan. Bagage över 200cm får man lägga 80 Euro extra för denna sträcka. Tjejen på ticket skrämmer mig med att jag måste ange exakt annars kan BA säga till mig att jag får lämna brädan hemma. Frågan är, ska jag ljuga om 2 cm för att slippa punga ut med nästan en tusing, eller är de så jävla hårda att de mäter exakt på plats? Nån med erfarenhet av BA eller varit i en liknande situation?

De går vägen:) inga bekymmer mate. kontrollen går efter inbokningen och alla som jobbar där har dels inte tid att kolla allt bagage samt att dem inte bryr sig ett jävla piss:P dem blir liksom tvugna om den e svinmycket för lång... annars åker dem på skit, men så länge ingen märker nått så latar dem sig så mycket som möjligt... har en kompis som jobbar på landvetter:P

Logga in för att svara
#52055 Svar: Hur stor är risken? 16 år, 4 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Äh, jag bokade in att brädan var 199cm. I värsta fall får jag väl nöja mig med 6.3an om de är fittiga och köpa en ny på plats. Tack för hjälpen dock....

BOS was here 09

Logga in för att svara
#52096 Svar: Hur stor är risken? 16 år, 4 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Brukar säga att min longbord är runt 2.40, så 1.99 om den är 2.01 är nog hellugnt...

//Göran

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!