|
#52107 |
Surfdagar/Arbete 16 år, 4 månader sen |
Stoke: 20 |
Elis
|
Minns den goda tiden då man var student. Låg runt 40dagar om året i sverige o lika många utomlands.
Nu som lärare ligger jag på runt 20dagar i sverige och en handfull utomlands.
Skulle vara intresant att se vilka jobb som erbjuder möjlighet till mkt surf;)
Skriv vilket jobb ni har och antal surfdagar, så ska vi se om vi kan kora det bästa jobbet:woohoo:
|
|
|
|
|
#52108 |
Svar: Surfdagar/Arbete 16 år, 4 månader sen |
Stoke: -234 |
|
antal surfdagar: Sverige: 54 utomrikes 52
arbete: själv är bäste dräng innefattar dagdriveri, plockning av svamp, bär, kottar och harsyra. Odling av rotfrukter att lagra i jordkällaren för vintern. djurfällor, fiske, skrothandel. dikteri, beskydderi, samt ett och annat dagsverke utomsocknens

|
|
|
|
|
#52110 |
Stoke: 1 |
|
Elis jag fick juh typ 40 dagar "surf" i longbay detta året...  även om jag bara bodde i kalmar till aug!
Dags att köpa kite!!Ditt nyårslöfte kanske!
|
|
|
|
|
#52115 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Ja Elis ut och Kajta med dig, du kanske kan bli kajtinstruktör eller nåt.
|
|
|
|
|
#52122 |
Stoke: 11 |
|
skolan förhindrar mig att surfa på vardagar förutom när jag har lov... på helgerna brukar jag komma ut om det är vågor...  bättre än att jobba i alla fall! 
|
|
|
|
|
#52123 |
Stoke: 15 |
|
|
|
|
|
#52124 |
Stoke: 7 |
|
Bom bom bom:woohoo: ride --on with style and no fear. The big once are out there, chath them if you can.
|
|
|
|
|
#52126 |
Stoke: 9 |
Jakob
|
Jobbar som konsult in om IT-säkerhet
Har 30 utlandsdagar och hemma vet jag inte men skulle gissa på runt 40, kanske något fler...
Man vill ju komma upp till 50 i sverige, gött att säga att det är möjligt att surfa en gång i veckan i Sverige..
|
|
|
|
|
#52127 |
Keno
|
Benny!! Kite är inte surf, kommer aldrig bli, är lika mkt surf som backhoppning...fast det är klart...backhoppning är ju ballare...hahahaha:P
|
|
|
|
|
#52129 |
|
|
|
|
|
#52131 |
Elis
|
Håller med Andreas,
Tänkte ju jag skulle börja vindwanka lite under hösten. men ett jädra meck o rigga hela tiden. blev tre ggr o sen blåste de ju tillräckligt för riktig surf o då e de ju inte aktuellt med vindsurf... Tror jag nöjer mig med det. hinner fasen inte me många fler dagar nu ändå tyvärr.
Till sommaren med sjöbrisen kanske man kan ta upp vindsurfandet igen..
|
|
|
|
|
#52134 |
Stoke: 33 |
|
|
|
|
|
#52140 |
Stoke: 10 |
|
Måste bara kommentera låg på 40 och nu 20 per år, kan ju förväxlas med något helt annat...
2008 har jag räknat lite dåligt, men tror jag hade runt 130 surfdagar (utomlands inräknat också) och kan surfa varje dag det är surf i princip är hemma. Hann inte idag för jag inventerade och ska till Lanzarote på måndag och är hemma 2 dagar innan jag åker till Marocko... Fast kändes surt oavsett att missa surf...
2005 hade jag 240 surfdagar och hoppas få lite mer i år än jag hade förra året. Helst vill man väl ha 150-200 dagar (surf varannan dag i genomsnitt).
Så tror mitt jobb är ganska svårslaget när det gäller antalet surfdagar om man bor i Sverige största delen av tiden.... Fast det finns ganska många som kommer loss dagtid och surfar här hemma, så bara man har ett fritt jobb så spelar det ju inte så stor roll vad man jobbar med.
2.5 meter swell och 15 sekunders period på måndag på Lanzarote ser ganska lovande ut...
Ha det gott
//Göran
|
|
|
|
|
#52141 |
Stoke: 0 |
|
Pappa ledig ett år i californien, surf varje dag innan frugan börjar jobba och efetr hon kommit hem. Iochförsig har jag bara fått ihop 6 surfdagar sen dottern föddes för snart 3 år sedan, men det tänker jag ta igen nu...
|
|
|
|
|
#52142 |
|
mistarippa skrev:
sverre skrev:
antal surfdagar: Sverige: 54 utomrikes 52
arbete: själv är bäste dräng innefattar dagdriveri, plockning av svamp, bär, kottar och harsyra. Odling av rotfrukter att lagra i jordkällaren för vintern. djurfällor, fiske, skrothandel. dikteri, beskydderi, samt ett och annat dagsverke utomsocknens

Lite nyfiken bara...Gissar att "själv är bäste dräng" betyder ungefär inget arbete..? Inget fel med det men nu till det jag undrar...hur fan har du råd med 52 utrikesdagar surf?
njaaa..... det betyder snarare att jag inte är anställd utan bedriver egen verksamhet i form av skrothandleri och beskydderi. mina utgifter är ytterst små..
det är inte stora inkomster som gör en rik utan små utgifter...
ett visdomsord BOS understöder sen 2007. 
|
|
|
|
|
#52148 |
Stoke: 10 |
|
Eller också har man föräldrar som står för fiolerna istället för att stå på egna ben:sick:
|
|
|
|
|
#52150 |
Stoke: 33 |
|
Vet inte om antalet surfdagar sager sa mycket egentligen.
En person som drar till indo i en manad och surfar 3 ggr varje dag i bra forhallande kommer rippa jamfort med 150dar av blandat surf... bara man ar paddel fit sa...iofs kommer personen nog inte rippa i ett onshore beachbreak med en 6/4...sa min argumentation var menlos..
Jag brukar rakna 2-3 ggr per vecka...sa 150+ av gott & blandat smagodis..
|
|
|
|
|
#52153 |
Elis
|
Det intressanta e ju egentligen inte om man utvecklas snabt eller inte. Har själv insett att surf i sverige inte handlar om att bli nån mästare utan mer bara njutningen att komma ut, komma bort från vardagen, göra nåt kul.
Men håller med att man utvecklas fasen så mkt mer en månad i Indo än ett år hemma, även om antalet surfdagar blir detsamma:pinch:
Sen falerar det precis som du säger, med 6/4an på o 2 grader i vattnet så e man inte lika grasiös:S
|
|
|
|
|
#52240 |
|
Dock kan jag juh säga att jag har typ 250 dagar "på havet" om året.... 
|
|
|
|
|
#52241 |
|
Keno....backhoppning slår juh helt klart LÄNGDskidor iallafall... 
|
|
|
|
|
#52253 |
|
Tror om jag slår ut det över året att jag hamnar på 1gång i veckan,
så då blir det väl 52 i Svea rike,
3 dagar i Norge
så summa sumarum 55 tillfällen under 2008 i vattnet, sen om det jag sysslar med kallas surf vet if..n.
Kul har jag ialla fall.
Just det jobb skulle ju redovisas också, jobbar på fabrik.
|
|
|
|
|
#52259 |
|
Papasharq skrev:
sen om det jag sysslar med kallas surf vet if..n.
Kul har jag ialla fall.
är du säker på att det du gör på fabriken kallas jobb då? 
|
|
|
|
|
#52261 |
|
sverre skrev:
Papasharq skrev:
sen om det jag sysslar med kallas surf vet if..n.
Kul har jag ialla fall.
är du säker på att det du gör på fabriken kallas jobb då?
allt är ju en fråga om definitioner
Jag får betalt och skall vara där vissa dagar, tider och göra saker.
|
|
|
|
|
#52331 |
Elis
|
E de "måsten" inblandat, då e de jobb:S
|