Facebook data

1
Att lära sig surfa.
#52136 Att lära sig surfa. 16 år, 4 månader sen Stoke: 0

Karibien
graphgraph

Hallå! Jag heter Adam och jag går första året på gymnasiet. Jag har det senaste året blivit grymt intresserad av att lära mig surfa. Vilket är det bästa sättet att börja på? Surfskola eller ska jag helt enkelt köpa en bräda och ge mig ut i vattnet själv? Tips, idéer m.m! Tack på förhand!
Hoppas ni orkar svara.

Logga in för att svara
#52137 Svar: Att lära sig surfa. 16 år, 4 månader sen Stoke: 0

Rurik
graphgraph

Att ha ngn som visar dig grunder och seder i vattnet gör enl, min tro att du lär hjärna och kropp att gå rätt väg redan från början. Jag har plaskat på efter bästa förmåga utan guidning från början och jag känner att gjort mkt fel som är svårt att träna bort, jag skulle ha kommit mycket längre och jag använt tiden i vattnet på rätt sätt redan från börja.

Ta det i steg. Ta en lektion eller två. sen ut och brottas i vågorna. känner du att det funkar kanske det är dax för en till lektion eller så har du hittat vänliga själar i vattnet som kan ge dig småtips. Du finner säkert tonvis med matnyttigt på nätet, t.ex hur du skall undvika att skada andra och dig själv..

Logga in för att svara
#52138 Svar: Att lära sig surfa. 16 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Lite varning är i sin ordning här - alla kan inte lära sig surfa ... Esta till ex. .... men försöker duger sägs det i alla fall ...

Logga in för att svara
#52139 Svar: Att lära sig surfa. 16 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Det skulle vara kul att få veta hur du kom på idén att lära dig surfa!! ?

Logga in för att svara
#52145 Svar: Att lära sig surfa. 16 år, 4 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Gazzer skrev:
Lite varning är i sin ordning här - alla kan inte lära sig surfa ... Esta till ex. .... men försöker duger sägs det i alla fall ...
Oj vad en liten bokstav kan skapa oreda här...
Byt ut s mot m = alla kan inte lära Mig surfa!
Jag har försökt åtskilliga gånger att få Gazz att ligga på ovansidan brädan men han tycker det e skönt med fenan mellan bena + att han vill slippa få vax på dräkten.

Karibien, jag tycker du först ska gå en surfskola om du har möjlighet.

Logga in för att svara
#52155 Svar: Att lära sig surfa. 16 år, 4 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

dra ner till biarrit ästa somar medsurfakaemin!
www.surfakadeinse
eller så finns det ju också görans camp!

Logga in för att svara
#52398 Svar: Att lära sig surfa. 16 år, 4 månader sen Stoke: 0

Karibien
graphgraph

Okej, tack för svaren. Biarritz nästa sommar låter faktiskt rätt bra.
Idén med att börja surfa kom i somras när jag såg en surfbräda i något skyltfönster här i Stockholm. Just då tänkte jag att det var rätt korkat att man skulle köpa en bräda så långt ifrån vågorna. Men när jag googlade på det så förstod jag ju att faktiskt gick att surfa här i Sverige. Sedan dess har jag varit intresserad av att surfa själv.

Logga in för att svara
#52402 Svar: Att lära sig surfa. 16 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Karibien skrev:
Okej, tack för svaren. Biarritz nästa sommar låter faktiskt rätt bra.
Idén med att börja surfa kom i somras när jag såg en surfbräda i något skyltfönster här i Stockholm. Just då tänkte jag att det var rätt korkat att man skulle köpa en bräda så långt ifrån vågorna. Men när jag googlade på det så förstod jag ju att faktiskt gick att surfa här i Sverige. Sedan dess har jag varit intresserad av att surfa själv.

cool dude..
Hang loose and good luck!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!