Facebook data

1
Den ENDA normala surfaren i Sverige
#5221 Den ENDA normala surfaren i Sverige 18 år, 5 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

fick i helgen bekräftat efter år av undersökningar och utfrågningar att den ENDA normala surfaren i sverige är JAG. alla andra e borderline galna!

Logga in för att svara
#5226 Svar: Den ENDA normala surfaren i Sverige 18 år, 5 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Nehe, det ar jeppe sopm ar mest normalast

Logga in för att svara
#5228 Svar: Den ENDA normala surfaren i Sverige 18 år, 5 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Visst e vi nog smått galna emellanåt, iaf jag, det kan Big G intyga, haha.
Vore intressant o läsa en djupgående analys av surfares psyken.

taget från nätet nånstans...

"Long-term surfers gradually become worse at learning and remembering things, a new study suggests.
"It definitely fogs your brain," says Lambros Messinis, who led the study at the University Hospital of Östhammar in Sweden.
Messinis and colleagues tested the mental abilities of 20 long-term surfers who had been surfing heavily at least four sessions a week for an average of 15 years. Their brains were rustier than those of 20 short-term surfers who had averaged seven years of surfing and 24 controls who had surfed sporadically or not at all."

Kan ju förklara en del...

Logga in för att svara
#5230 Svar: Den ENDA normala surfaren i Sverige 18 år, 5 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

Esta skrev:
Visst e vi nog smått galna emellanåt, iaf jag, det kan Big G intyga, haha.
Vore intressant o läsa en djupgående analys av surfares psyken.

taget från nätet nånstans...

"Long-term surfers gradually become worse at learning and remembering things, a new study suggests.
"It definitely fogs your brain," says Lambros Messinis, who led the study at the University Hospital of Östhammar in Sweden.
Messinis and colleagues tested the mental abilities of 20 long-term surfers who had been surfing heavily at least four sessions a week for an average of 15 years. Their brains were rustier than those of 20 short-term surfers who had averaged seven years of surfing and 24 controls who had surfed sporadically or not at all."

Kan ju förklara en del...

att den undersökningen var på surfarna i och runt östhammar kan ju förklara en hel del esta hehehehehe

Logga in för att svara
#5237 Svar: Den ENDA normala surfaren i Sverige 18 år, 5 månader sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

Om endast EN person är normal kan det ju inte vara normalt.....??
God jul K-man;)

Logga in för att svara
#5242 Svar: Den ENDA normala surfaren i Sverige 18 år, 5 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Hävdar fortfarande att JAG är den enda normala surfaren i Sverige. Det enda vi tycks vara överens om är att Andreas Linnell är den onormalaste.

Logga in för att svara
#5253 Svar: Den ENDA normala surfaren i Sverige 18 år, 5 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

Redax skrev:
Hävdar fortfarande att JAG är den enda normala surfaren i Sverige. Det enda vi tycks vara överens om är att Andreas Linnell är den onormalaste.

jag vet att du hävdar det redax men sanningen e tyvärr en annan. ja andreas linnell ligger på en klar topp 3 plats över sveriges onormalaste surfare. JAG är DEN ENDA normala surfaren i sverige!

Logga in för att svara
#5258 Svar: Den ENDA normala surfaren i Sverige 18 år, 5 månader sen Stoke: 0

glenn
graphgraph

Sorry grabbar men jag är det normalaste surfaren i sverige!!!!

Logga in för att svara
#5265 Svar: Den ENDA normala surfaren i Sverige 18 år, 5 månader sen  

Peppe

Andiss skrev:
Nehe, det ar jeppe sopm ar mest normalast

Är Jeppe normal då är jag gärna ONORMAL!

Logga in för att svara
#5275 Svar: Den ENDA normala surfaren i Sverige 18 år, 5 månader sen Stoke: 3

cosmocat
graphgraph

Kman skrev:
ja andreas linnell ligger på en klar topp 3 plats över sveriges onormalaste surfare.

är det för att jag har slutat surfa?

Logga in för att svara
#5301 Svar: Den ENDA normala surfaren i Sverige 18 år, 5 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

cosmocat skrev:
Kman skrev:
ja andreas linnell ligger på en klar topp 3 plats över sveriges onormalaste surfare.

är det för att jag har slutat surfa?

nej det e för att du e onormal:blink:

Logga in för att svara
#5307 Svar: Den ENDA normala surfaren i Sverige 18 år, 5 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

Hur var det nu igen?? Om man är normal i en sjuk värld är man väl...........ja, normal eller normal i sin egen värld åtminstone, får man hoppas, att dessutom omgivningen är helknäpp hjälper väl föga när man nu är helt normal själv. Normaliteten ligger förmodligen i betraktarens garderob och brinner. Nu går jag och lägger mig.......i min verklighetsuppfattning..

Logga in för att svara
#5311 Svar: Den ENDA normala surfaren i Sverige 18 år, 5 månader sen Stoke: 1

Oldschool
graphgraph

Kman skrev:
fick i helgen bekräftat efter år av undersökningar och utfrågningar att den ENDA normala surfaren i sverige är JAG. alla andra e borderline galna!

måste ju hålla med om att alla är borderline galna! vet inte varför...måste vara nått i vattnet hemma

Logga in för att svara
#5314 Svar: Den ENDA normala surfaren i Sverige 18 år, 5 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Det e enkelt: abstinensen e boven - surfabstinensen alltså.
På väg till surf kan jag känna mig sk dampig över vad som väntar runt pointen. Man e som i nåt sorts rus. Hela köret från att upptäcka en bra prognos som håller och till man landat igen efter skön surf framkallar, iaf hos mig, en form av personlighetsförändring. Till det bättre, skulle jag vilja påstå.
Surf e 'enkelt' jämfört med 'det vanliga livet', ni vet... jobb, studier, arbetslöshet, sjukdom/skada etc. Och det som e 'enkelt', roligt, adrenalingivande o meditativt vill man ju hålla på med eller hur?
Abstinens däremot, gör mig grinig till slut. Tyvärr e det så att det finns Flat Swell & Förhinder som kan få en att bete sig 'onormalt'... eller normalt... eller onormalt... eller 'normalt'.
Nu ska jag gå o elda upp en bräda!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!