|
#52328 |
kalla händer 16 år, 4 månader sen |
Stoke: -4 |
lena
|
Halloj alla vikingar!
Nu behöver jag hjälp igen...
Hur torkar jag handskarna pa bästa sätt? Jag tycker inte de blir riktigt torra. Att vända dem helt ut och inn skulle jag gärna slippa. Har ni nagot speciellt trix.
Är tacksam för alla svar!
Surf's up:woohoo:
|
|
|
|
|
#52329 |
Svar: kalla händer 16 år, 4 månader sen |
Stoke: 63 |
ErikG
|
köp en varmluftsfläkt, sån där som man torkar skor med. Har gummislangar som man stoppar in i handskar och skor.
|
|
|
|
|
#52334 |
Stoke: -234 |
|
ett gammalt hederligt torkskåp kanske... 
|
|
|
|
|
#52340 |
Stoke: 101 |
|
Hårtork brukar ju alla tjejer ha.....
Fast jag förstår inte riktigt varför det är så noga med att få dem torra? De blir ju någosånär blöta iallafall på direkten!? Men det är ju klart.... Hade ett par Atas skor förut som tog typ 2 veckor för sig att torka. Så det är ju klart. Lite irriterad kan man kanske bli!? 
|
|
|
|
|
#52341 |
Stoke: 29 |
Esta
|
Proppa handskarna fulla med tidningspapper som får suga åt sig vattnet/fukten. Ett bra tips jag själv fick här.
Men nu har jag köpt en varmluftsfläck på Clas Ohlson för ngr 100. Funkar klockrent!
|
|
|
|
|
#52351 |
Stoke: 33 |
|
Mina handskar brukar torka over natten nar jag hanger dem ute...en ide kan vara att ha 2 par handskar..torka ett par o surfa i ett par andra...annars funkar ett element hyfsat ocksa..var noga att det inte det blir for varmt.
Sa 2 par handskar, 2 vatdrakter och 2 par skor o du ar sorted!!! 
|
|
|
|
|
#52364 |
Stoke: 11 |
Willy
|
Andiss skrev:
Mina handskar brukar torka over natten nar jag hanger dem ute...en ide kan vara att ha 2 par handskar..torka ett par o surfa i ett par andra...annars funkar ett element hyfsat ocksa..var noga att det inte det blir for varmt.
Sa 2 par handskar, 2 vatdrakter och 2 par skor o du ar sorted!!!
DU är sorted
|
|
|
|
|
#52374 |
lena
|
Hmm 2 av varje det blir ju lite väl dyrt...
Lämnade handskarna pa mitt värmeslinge-element hela natten, men de är forfarande fuktiga i fingrarna:angry:
Jag har de nya ripcurl bomb handskarna och har man tur och inte klantar sig kan man ju surfa med helt torra sköna händer om man inte ,som jag klantar tilldet , varje gang när jag tar av mig dem:(
Det där elementet med slangar, vart hittar man det?
Smurf's up, Lena
|
|
|
|
|
#52376 |
Stoke: 0 |
Yann
|
Jag vänder dom ut å in men lämnar de sista 5 cm på fingrarna rättvända för att inte slita på sömmarna för mycket (och spara lite jobb) och sen torkar jag på elementet. Funkar kanon!
|
|
|
|
|
#52385 |
Esta
|
|
|
|
|
#52390 |
Stoke: 15 |
|
Rusta och Jula har nog dessa skotorkar också...
|
|
|
|
|
#52391 |
|
Bara en fraga, hur kan du ha kalla hander, kan inte va sa kallt i vattnet?
Mina handskar ar natsan alltid lite blota, men jag anvander dem for att jag blir kall snabbare utan.
Maste varit tokbra i i sodra frankrike de senaste tva veckorna, antar att ni fatt samma swell som oss, fast en dag senare... 
|
|
|
|
|
#52525 |
lena
|
Andiss skrev:
Bara en fraga, hur kan du ha kalla hander, kan inte va sa kallt i vattnet?
Mina handskar ar natsan alltid lite blota, men jag anvander dem for att jag blir kall snabbare utan.
Maste varit tokbra i i sodra frankrike de senaste tva veckorna, antar att ni fatt samma swell som oss, fast en dag senare...
Surfen är hur grym som helst för tillfället:woohoo:  har surfat nästan varje dag, kolla in dagens surf i estagnot sa förstar du varför jag maste använda handskar:P
|
|
|
|
|
#52526 |
lena
|
Hmm lyckadesinte klistra in bilderna, försöker igen
|
|
|
|
|
#52527 |
lena
|
|
|
|
|
#52528 |
lena
|
|
|
|
|
#52529 |
lena
|
Estagnot idag, ahhhh

|
|
|
|
|
#52530 |
lena
|
Yann skrev:
Jag vänder dom ut å in men lämnar de sista 5 cm på fingrarna rättvända för att inte slita på sömmarna för mycket (och spara lite jobb) och sen torkar jag på elementet. Funkar kanon!
Jag testade det och min ena handske gick sönder:sick: skall ga till rip curl och klaga:evil:
|
|
|
|
|
#52531 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Handskar och skor är inte gjorda för att vändas ut och in...man får läckor i sömmar och skarvar och då blir det som bekant KALLT. Köp en fläkt istället kostar 200 spänn cirka hälften av kostnaden för ett par handskar. Köpte min på eminenta Ö&B för strax över 200 sek.
|
|
|
|
|
#52534 |
lena
|
ErikG skrev:
Handskar och skor är inte gjorda för att vändas ut och in...man får läckor i sömmar och skarvar och då blir det som bekant KALLT. Köp en fläkt istället kostar 200 spänn cirka hälften av kostnaden för ett par handskar. Köpte min på eminenta Ö&B för strax över 200 sek.
Jo jag märkte att det inte var en bra idé... Jag hoppas jag far nya i villket fall som helst, har ju bara haft dem i en vecka:S Skickar med en bild fran dagens surf, ahhhhhh hur bra som helst. Pa bilden är det min vän Rudy Marechal som rippar:laugh:

|
|
|
|
|
#52535 |
lena
|
|
|
|
|
#52536 |
Esta
|
Min erfarenhet av RC-handskar e att dom e skit, både fem- & trefingers! Har ägt båda och ingen har hållt tätt mer än första session, typ.
Shit, ni har ju snö!!!
|
|
|
|
|
#52968 |
Svar: kalla händer 16 år, 3 månader sen |
lena
|
Esta skrev:
Min erfarenhet av RC-handskar e att dom e skit, både fem- & trefingers! Har ägt båda och ingen har hållt tätt mer än första session, typ.
Shit, ni har ju snö!!!
Jag haller med RC-handskarna är jâtte daliga! Tur nog fixar de handskarna at mig (RC-fabriken ligger bara 20minuter fran mitt hus, tur sa de kan fixas snabbt) men jag skulle avrada alla att köpa RC-handskar!
Vi hade snö förra veckan helt grymt, dessutom var ju vagorna toppen

|
|
|
|
|
#53022 |
|
Frugan hatar sina rc handskar och precis kopt ett par Excel 3mm XXS eller XS..Dom har ocksa nagon modell med liquid seal vilket slapper in mindra vatten.
|
|
|
|
|
#53204 |
|
|
|
|
|
#53209 |
Stoke: 2 |
|
någon som vet hur Billabongs handskar är? Har redan köpt ett par 7mm trefingers Billabong, men har inte testat dom ännu....nyfiken...
|
|
|
|
|
#53241 |
lena
|
Andiss skrev:
kolla
www.xcelwetsuits.com/surf/index.php?area=products
>>gloves
om du ar riktigt kall
www.oceanrodeo.com/
3mm femfingrar ser riktigt grymma ut!!!, är det dem som din fru har? Gillar hon dem? Tur nog har det blivit varmare, för jag har lämnat mina handskar pa lagning, sa jag surfar i lanade handskar fran decatlon, funkar okej
|
|
|
|
|
#53398 |
|
Hon kopte dem i lordags och hon surfar bara nar det ar bra, (2-6ft cleant), men hon sa att hennes rc handskar hade for mycket material och var kalla, hon ville kopa de med dry seal men det fanns inga i hennes storlek. Jag har sjalv ett par 3mm (icke dry seal) och ett par 1.5mm oneill tycker funkar ok, hade ett par 3 fingers rc men det belv for varmt o klyddigt...
Nar hon testat sager jag till...ska se om jag kan lura ut henne pa sondag
|
|
|
|
|