|
#52702 |
Svineri 16 år, 4 månader sen |
Stoke: 15 |
|
Ibland blir man bara så trött på svin som inte pallar städa efter sig, efter tre sköna timmars surf går man för att bytaom på den offentliga toalett som finns i anslutning till surfet.
Denna toalett är (tycker ialla fall jag) en välsignelse, att efter vintersurf slippa stå ute i vind och kyla och byta om.
Blir grymt besviken och förbannad när jag inser att de människor som innan mig använt lokaliteterna för samma ändamål måste vara helt pantade och respektlösa.
2 cm gyttja och vatten över hela golvet.
Skall man använda offentliga utrymmen kan man ialla fall ha vett nog att städa efter sig.
Ta skithuspapper och torka upp med, ta med en trasa eller använd din handuk, men visa respekt, så att inte ortsbefolkning och affärsidkare blir förbannade och irriterade på surfare, med allt skit som det kan medföra.
Detta stället är ett känt turistmål på skånes sydkust.
|
|
|
|
|
#52703 |
Svar: Svineri 16 år, 4 månader sen |
Stoke: -234 |
|
|
|
|
|
#52704 |
Stoke: 11 |
|
sverre skrev:
ah... det räcker väl att den som är sist torkar upp??
men hur vet man vem som kommer att bli sist?
och blir det inte väldigt kämpigt när ingen vill bli sist?
kan man inte bara avliva dom som inte hajjar det där med medmänsklighet och att bry sig om andras väl och ve?
Då överlever bara dom snälla och så får vi en schysst surfevolutionerad übermensch till slut.
|
|
|
|
|
#52705 |
|
|
|
|
|
#52706 |
Stoke: 0 |
Olav
|
hmm.. det fins ett ordspråk för detta.... Behandla andra som du själv vill bli behandlad. Simple........
|
|
|
|
|
#52707 |
|
|
|
|
|
#52708 |
Stoke: 28 |
|
Papasharq skrev:
Ibland blir man bara så trött på svin som inte pallar städa efter sig, efter tre sköna timmars surf går man för att bytaom på den offentliga toalett som finns i anslutning till surfet.
Denna toalett är (tycker ialla fall jag) en välsignelse, att efter vintersurf slippa stå ute i vind och kyla och byta om.
Blir grymt besviken och förbannad när jag inser att de människor som innan mig använt lokaliteterna för samma ändamål måste vara helt pantade och respektlösa.
Skall man använda offentliga utrymmen kan man ialla fall ha vett nog att städa efter sig.
Ta skithuspapper och torka upp med, ta med en trasa eller använd din handuk, men visa respekt, så att inte ortsbefolkning och affärsidkare blir förbannade och irriterade på surfare, med allt skit som det kan medföra.
Det satt upp en liten skyltt på köket i Biskops Arnö när jag jobbade där - det stod det::
"DISKA ELLER DÖ"
(men skyllten var INTE till mig FAKTISKT!!!!!)
eller?

|
|
|
|
|
#52709 |
|
Olav skrev:
hmm.. det fins ett ordspråk för detta.... Behandla andra som du själv vill bli behandlad. Simple........
men vad ska man göra med dom som inte fattar ordspråket och svinar ner i omklädningsrummen, toaletterna, parkering etc?
|
|
|
|
|
#52710 |
|
Sätt upp en klassiker annars:
Din Gudfader jobbar inte här, städa upp din egen skit
|
|
|
|
|
#52711 |
|
sverre skrev:
Sätt upp en klassiker annars:
Din Gudfader jobbar inte här, städa upp din egen skit
jag tror mer på våld i detta specifika fall
|
|
|
|
|
#52713 |
|
man kan undrar vad "folk" tänker med och hur de tänker ...
"I don't give a shit ----- nån annan kommer efter och har tid med sånt här - jag har viktigare saker för mig .... hoppas det rent och fint nästa gång jag kommer tillbaka ... ingen vet att det var jag som skitade ner - ha ha ha!!"
Man kan hoppas att "what comes around goes around" funkar ibland ...
|
|
|
|
|
#52716 |
|
|
|
|
|
#52717 |
|
|
|
|
|
#52718 |
Olav
|
Idioter fins överallt går inte att bli av med dom.. men om man har lite extra koll där nästa gång så kan du säkert säga till honom/henne, att så beter man sig inte..eller bara sprida ditt missnöje till andra surfare där så ska du nog se att du får sympati.
may the force be with you=)
|
|
|
|
|
#52724 |
|
Det är konstigt att de som är mest måna om att det ska städas och tycker det är viktigast och har ögon för att se det,
är alltid de som tjatar o tjatar o tjatar som tjatmorsor om att alla andra ska städa. Istället för att bara städa själva och det är klart, så går mer energi åt att tjata o TJATA O TJATA!
Sen kommer alla " DET VAR INTE JAG TYPER " OCH HÅLLER MED OM vilka idioter det är som inte städar.
" Den som själv har nått att dölja ropar på förstärkt polis " nationalteatern.
Lite väl magstarkt kanske att tycka att IDIOTERNA ska torka upp skiten med sina egna handdukar eller skitpapper...
Skaffa för fan dit en skrapa och en skurhink istället!!! Lös problemet själv istället för att spela hjälte!!!!
|
|
|
|
|
#52735 |
|
sverre skrev:
Det är konstigt att de som är mest måna om att det ska städas och tycker det är viktigast och har ögon för att se det,
är alltid de som tjatar o tjatar o tjatar som tjatmorsor om att alla andra ska städa. Istället för att bara städa själva och det är klart, så går mer energi åt att tjata o TJATA O TJATA!
Sen kommer alla " DET VAR INTE JAG TYPER " OCH HÅLLER MED OM vilka idioter det är som inte städar.
Lite väl magstarkt kanske att tycka att IDIOTERNA ska torka upp skiten med sina egna handdukar eller skitpapper...
Skaffa för fan dit en skrapa och en skurhink istället!!! Lös problemet själv istället för att spela hjälte!!!!
det ena uteslutar inte det andra asshole sverre !! Du fattar inget som vanligt och tror samtidigt att du fattar allt - du är en idiot!
Jag städar oavsett VEM som skitar ner MEN vi behöver åtminstone försöka förmedla och påminner om sånt vi finnar oansvarigt och behöver kritseras. Om du vill kalla det för tjat är du en fucking asshole.
|
|
|
|
|
#52736 |
Stoke: 5 |
hman
|
Gazzer skrev:
sverre skrev:
det ena uteslutar inte det andra asshole sverre !! Du fattar inget som vanligt och tror samtidigt att du fattar allt - du är en idiot!
Jag städar oavsett VEM som skitar ner MEN vi behöver åtminstone försöka förmedla och påminner om sånt vi finnar oansvarigt och behöver kritseras. Om du vill kalla det för tjat är du en fucking asshole.
Bland all skit du skrivit här var det där det dummaste du kläckt ur dig
|
|
|
|
|
#52737 |
|
|
|
|
|
#52738 |
|
|
|
|
|
#52739 |
Stoke: 5 |
hman
|
Gazzer var snabb med att svara. Jag riktade mig såklart till exDon Sverre
|
|
|
|
|
#52740 |
|
Jag står mitt förslag att köpa en förbannad skurhink med tillhörande skurborste samt eventuellt en skrapa, och ställa in skiten där!
Jag står också för min analys om tjattyper och påhejartyper..
|
|
|
|
|
#52741 |
|
hman skrev:
Gazzer var snabb med att svara. Jag riktade mig såklart till exDon Sverre

|
|
|
|
|
#52744 |
Stoke: 14 |
|
Papasharq skrev:
Håller med dig Papashark. Det är väldigt skönt att just dom toaletterna är öppna så man kan använda dom när man byter om. det slutar ju tyvärr med att dom som är ansvariga för stället låser. Med ord slängda lite hit och dit på denna tråden så är dock inte sverres ide så dum. Vi borde ställa dit en mopp och en hink som vi kan använda. Det e ju bara att ta kontakt med dom som är ansvariga och det är väl ägarna av kiosken kan jag tänka mig. att sen alla tar ansvar för sig själv borde ju vara en självklarhet.
|
|
|
|
|
#52747 |
|
sverre skrev:
Städade givetvis först, gick sedan hem och gnällde, gnällde med en svag förhoppning att få folk att tänka på sina handlingar.
köpte en skrapa på vägen hem, men det är ointressant om inte folk bryr sig.
!!!!
Tycker inte det var speciellt magstarkt,
magstarkt hade varit att kräva att de skulle slicka upp det
|
|
|
|
|
#52748 |
|
sverre skrev:
Städade givetvis först, gick sedan hem och gnällde, gnällde med en svag förhoppning att få folk att tänka på sina handlingar.
köpte en skrapa på vägen hem, men det är ointressant om inte folk bryr sig.
!!!!
Tycker inte det var speciellt magstarkt,
magstarkt hade varit att kräva att de skulle slicka upp det
|
|
|
|
|
#52756 |
Olav
|
Tänker inte skriva något mer här, det hela handlar bara om normalt f- ing betende. 
|
|
|
|
|
#52758 |
Stoke: 20 |
|
Jag slängde ett bananskal bland stenarna vid lilla högern idag!!!!!!!!!!!
Till den övriga diskussionen svarar jag:
1: Det ÄR skönt att gnälla när det är befogat.
2: Shit va jag älskar sådana här trådar.
3: Näste person som ser en "nerskitare" säger till. Ni skulle behöva en Daniel som vågar säga ifrån på direkten uppe hos er:P (jag förstod att inte Pappahaj såg den skyldige till "brottet")
BOS
|
|
|
|
|
#52759 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
För jävla trist sånt här, man undrar ju lite hur personernas tankebanor går. "öh öh öh torka upp öh öäöööh tar tid öh jag vill hem öäöääöh"
Samma sak har tidigare hänt i mölle, det höjde inte direkt surfarnas popularitet där heller. Ser ni nån som grisar ner och smiter så ge dom 50m i pissrännan..(om ni är stora, håriga aggrotyper) annars brukar det funka att prata med folk också.
|
|
|
|
|
#52768 |
Svar: Svineri 16 år, 3 månader sen |
Stoke: 21 |
JFL
|
Pierre och jag snackade med dom ansvariga i våras om hur vi ska agera på den där toaletten. Men det är bara att konstatera att surfare inte beter sig som vanligt folk. Får väl köra en uppföljning med Bernd. Sen
kolla hur det ska bli med dom nya omklädningslokalerna.
www.skanesvagsurfare.se/ambassadorskap/kaseberga
|
|
|
|
|
#52776 |
Svar: Svineri 16 år, 3 månader sen |
|
- Man ska inte dra alla över en kam.
- Vi kan väl prata med dom som sabbar, kanske kan vi få dom att städa efter sig om vi förklarar att det blir trevligare då?
- Det är ju synd om några få ska få förstöra för alla andra.
Jag har hört alla argument till leda. Alla argument som går ut på en slapp låt gå-mentalitet. Många människor är svin. De flesta surfare är svin. Alla skateboardåkare är svin. Det är bara att fejsa.
Jag tror att vi kommit till vägs ände. Vi, som utgör en minimal minoritet, vi fåtal godhjärtade väluppfostrade surfare, måste ta vårt ansvar och spöa skiten ur eller kanske till och med döda alla dom som inte kan uppföra sig. Vi måste förgöra alla som skitar ner och på annat sätt odlar dålig image för surfing. Troglodyter är inte mottagliga för sakliga argument. Vi måste ta i med hårdhandskarna.
/Vän av ordning
|
|
|
|
|