|
#5286 |
Whisky + Surf = Sant?? 18 år, 4 månader sen |
Stoke: 24 |
|
Rastlös en vinter eftermiddag...
Verkar som det finns en del Whisky intresserade surfare i detta land??
Vad föredar ni innan och efter ett svenskt höst Surf?
Blir det en Rock n roll Bourbon eller en Classic single malt?
Själv föredrar jag en liten Longrow eller en 10 årig Springbank innan surf, för att värma upp kroppen lite.. ( Max 4 cl )
Och efter surf sitter en 18 yrs Highland Park väldigt fint.. Bra blandning av rök o torv med havssmaken man har kvar i munnen..... Och har man extra med pengar i plånboken så hade ju Broras 30 åriga varit underbart.....
MVH: Johan
|
|
|
|
|
#5289 |
Svar: Whisky + Surf = Sant?? 18 år, 4 månader sen |
Stoke: 7 |
Cagge
|
En Rak Arne ( dricksglas hembrännt garnerat med en falukorvsskiva) är att föredra som "starter" ere´stort kan man försöka hitta ngn svamp, i brist på svamp brukar jag lukta lite i tanken på Henios Opel. (95 oktan blyfri) Efter surfen är det perfekt att maja på ett par reservdäck , Gislaved och chilla med spolarvätska ( helst färdigblandad denturerad Kemetyl ) Solarez vid extra festliga tillfällen:pinch:
|
|
|
|
|
#5290 |
Stoke: 0 |
|
är med dig på den! 18 yrs Highland Park gör dagen fulländad
|
|
|
|
|
#5294 |
Stoke: 4 |
|
Den uppmärksamme har i överflöd kunna "värma upp" med små söta toppkantskivlingar på vägen ut till ön i Åsa. Shit vad hemåskolamöten det kommer bli när kidsen väl fattar vad som växer runt knuten. Själv föredrar jag kaffe och hallonros före, under och efter surf.
|
|
|
|
|
#5295 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
Att ta sig en jäkel innan eller efter (eller varför inte under?) vintersurfet är aldrig fel. Jag myser när jag tänker på det. Är ingen finsmakare men gillar det mesta i whiskyväg så länge den dryckes utan is. Torv och rök låter bra, den kör vi på! Sen gillar jag att proppa käften full med Brio Frukt innan jag hoppar i eftersom det smakar Sex Wax.
Sushi är gott men fy satan sicken halsbränna man får i vattnet. Gjorde misstaget att tjacka med mig ett paket ICA-sushi som jag glatt inmunigade på Udden innan ihopp för en massa år sedan. Det gör jag inte om.
|
|
|
|
|
#5303 |
Stoke: 33 |
|
Hot port efter surf.... mmmm
Eller Jameson eller nagot annat cork marke, paddy, powers, midleton rare for den med lite cash att branna...
|
|
|
|
|
#5304 |
Stoke: 11 |
Willy
|
L A G A V U L I N

|
|
|
|
|
#5305 |
|
Andiss skrev:
Hot port efter surf.... mmmm
Eller Jameson eller nagot annat cork marke, paddy, powers, midleton rare for den med lite cash att branna...
Hehe verkar som du håller starkt på dom irländska Whiskey sorterna...... Midleton kan jag hålla med om e god eller 18 årig Jameson men har du smakat Clontarf?? Den smakade inte speciellt gott..... Finns det nått destilleri nära surfet där du bor?? Kanske kommer upp en sväng och testar lite Whisky o får i mig lite surf samtidigt...
|
|
|
|
|
#5320 |
Stoke: 33 |
|
Midleton destilleri, 30 min fran surf...
|
|
|
|
|
#5366 |
toski
|
En termos med Pajala sunrise är aldrig fel, (det är en Rak Tore med en tvist). Ett ölglas hembränt med en skvätt öl för att få till en fin färg och hämma spritsmaken, toppa med en korvskiva och ett drink paraply så är ni i hamn. Eller varför inte en kaffekask, häv i socker efter behag (nu snackar vi bitsocker förstås) Fyll på med kaffe tills biten täcks helt, fyll sedan på med hemstampat tills sockerbiten flyter igen.
|
|
|
|
|
#5367 |
toski
|
En rak Arne ska det vara, fel av mig.
|
|
|
|
|
#5368 |
toski
|
För de lite tuffare surfarna kan jag också rekomendera Ullati special uppkallad efter alkisarna i byn som ofta njöt av denna frikostiga dryck. T-Röd och vatten 50/50 svep och njut av utsikten.
|
|
|
|
|
#5372 |
Eric
|
Jag tar gärna en single malt efter surfet på vintern. Smakar gott och gör gott, håller förkylningen borta.
Bourbon duger till drinkar, Lynchburg Lemonade känns fräsch, passar bra i varmare klimat.
|
|
|
|
|
#5449 |
|
Toski, kan gärna tillägga att blandningen 50% t-röd + 50% vatten brinner utan att det bränns upp. vilket betyder att man kan tända på kläder, händer osv, ganska coolt faktiskt !
Inte för erfaren inom områder whisky men har en Vat 69 liggande här ngnstans, det är dock en redigt kass whisky som inte smakar vidare bra
God jul !
|
|
|
|
|
#5450 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Dalwhinnie är ingen fulwhisky om man gillar mild whisky
Laphroaig är ju ganska god om man gillar lite grov smak med rök och sälta.
Och sen går ju Jameson an också.
Är inte det där med single malt blablabla ett jäkla snobberi förresten? En blandad whisky kan vara minst lika god!
Whisky betyder väl livets vatten förresten!
skål:woohoo: 
|
|
|
|
|
#5484 |
|
En Glenmorangie port wood och skölja bort saltet med är inte fel
|
|
|
|
|
#5486 |
|
olathelongboarder skrev:
En Glenmorangie port wood och skölja bort saltet med är inte fel
Om du gillar Glenmorangies portwood borde du testa "Balvenie 21yrs port wood" Sjukt god 
|
|
|
|
|
#5517 |
|
PJ
|
fick faktiskt smaka en 25 årig MacAllan igår... riktigt god.. men fan vet om det är värt pengarna
sitter själv med en 18 årig Highland Park mycket mycket god whiskey
|
|
|
|
|