|
#5291 |
Nya brador ngn som provat fordel nackdel..osv 18 år, 5 månader sen |
|
Benny
|
Det har kommit ut en del nya grejor pa marknaden typ Aviso, surftech, salomon s core osv...
Ngn som har testat bradorna och har lite info att dela med sig av typ lagningar, kansla osv.
-Benny
|
|
|
|
|
#5292 |
Svar: Nya brador ngn som provat fordel nackdel..osv 18 år, 5 månader sen |
Stoke: 1 |
|
|
|
|
|
#5306 |
Stoke: 1 |
|
tjena, har en tufflite McCoy, är helnöjd mkt svårare att dinga, lättare, flyter bättre. Ett litet minus att den faktiskt tål mindre av långvarigt tryck, typ hade brädan låg på en hylla inne i campervan med en ganska liten väska på, ett par dagar, därefter en liten spricka. Lite svårare också att hitta folk som lagar epoxy. Dock på det stora hela mkt nöjd.
Per
|
|
|
|
|
#5313 |
Stoke: 2 |
|
Har ikke salomon sluttet og produsere surfbrett, og solgt en modell til rusty?
|
|
|
|
|
#5321 |
Stoke: 30 |
|
none are as good performance-wise as custom surfboards, but they are more durable, if that's what is important to you, but you can get custom made boards with epoxy glassing which are a happy medium
I have heard good things about Firewires and Aviso's. Taj surf's a firewire on tour if that tells you anything.
|
|
|
|
|
#6442 |
Svar: Nya brador ngn som provat fordel nackdel..osv 18 år, 4 månader sen |
|
Har en CIS i Tuflite. Den är guld när det gäller att resa pga att den tål bra mycket mer stryk och är lätt (kan hålla den horisontellt mellan tummen och pekfingret). De ända gångerna jag svurit över den är då det varit choppy i OH till 2OH surf - brädan är helt stum pga epoxyn... Därtill så tappar jag all fart på choppen när jag surfar just den brädan. Vet inte om det har med vikten, shapen eller bara mig att göra, men jag bara studsar runt på choppen iaf. Använder helst brädan till mindre surf när det är rent, och till det är den strålande. Inte minst pga vikten när man leker med läppen och när det gäller aerials. Är som du säkert förstår jäkligt kär i den brädan och epoxyn, men bytar inte ut mina vanliga brädor för större surf och taskiga förhållanden...
|
|
|
|
|
#6443 |
Svar: Nya brador ngn som provat fordel nackdel..osv 18 år, 4 månader sen |
|
Har en CIS i Tuflite. Den är guld när det gäller att resa pga att den tål bra mycket mer stryk och är lätt (kan hålla den horisontellt mellan tummen och pekfingret). De ända gångerna jag svurit över den är då det varit choppy i OH till 2OH surf - brädan är helt stum pga epoxyn... Därtill så tappar jag all fart på choppen när jag surfar just den brädan. Vet inte om det har med vikten, shapen eller bara mig att göra, men jag bara studsar runt på choppen iaf. Använder helst brädan till mindre surf när det är rent, och till det är den strålande. Inte minst pga vikten när man leker med läppen och när det gäller aerials. Är som du säkert förstår jäkligt kär i den brädan och epoxyn, men bytar inte ut mina vanliga brädor för större surf och taskiga förhållanden...
|
|
|
|
|