Facebook data

1
Senegal
#52964 Senegal 16 år, 3 månader sen Stoke: 0

366
graphgraph

Hallå Surfsverige,

drar till Senegal i början av Mars och tänkte höra ifall det är någon som har lite bra tips? Kollat de traditionella källorna på nätet vad det gäller surfing men tar gärna emot tips direkt från folk som redan varit där.

Alla tips som e relevanta för en surfresa välkomnas.

Tack på förhand!

Logga in för att svara
#52975 Svar: Senegal 16 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Du får säkert bra surf, det verkar vara ett soft ställe att besöka. Om du letar runt på franskspråkiga delar av nätet kanske du hittar mer info? Har för mig jag har/hade nåt nummer av tidningen "Surfers path" där det var ett reportage med nåt franskt proffs som hade växt upp därnere och sen återvände då och då.

Logga in för att svara
#52985 Svar: Senegal 16 år, 3 månader sen Stoke: 0

366
graphgraph

ErikG skrev:
Du får säkert bra surf, det verkar vara ett soft ställe att besöka. Om du letar runt på franskspråkiga delar av nätet kanske du hittar mer info? Har för mig jag har/hade nåt nummer av tidningen "Surfers path" där det var ett reportage med nåt franskt proffs som hade växt upp därnere och sen återvände då och då.

Tack tack!

Ja jag kanske måste sätta mig med min franskspråkigevän och surfa runt på nätet. Franska surftermer ingick inte i min skolfranska, kan ivf försöka intala mig att det är enbart därför som jag inte skulle förstå ett ord av dessa sidor

Logga in för att svara
#53035 Svar: Senegal 16 år, 3 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

har en surffilm från senegal! dom har riktigt bra surf!

Logga in för att svara
#53046 Svar: Senegal 16 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Du 366 tror det heter N'gor island där allt surfet är. Det låg nån karta över alla spots på magicseaweed sidan senegal fotona. Det är nog bara dra dit. Jag har varit på Kap Verde i februari, det är ungefär samma svall som träffar där. Det var bra men lite platt mellan svallen, det krävs iofs en del för att gå fritt från reven på Sal, det är möjligt det finns stränder man kan surfa även smått på i Senegal.

Logga in för att svara
#53100 Svar: Senegal 16 år, 3 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!