Facebook data

1
perth
#53370 perth 16 år, 3 månader sen Stoke: 0

mem
graphgraph

ok på onsdag bär det av till Perth, Western Australia..
Tipps mottages tacksamt ang var jag ska köpa bräda... Gissar att det finns en shop både begagnat och nytt bakom varje krök, men har ni några råd så posta gärna dem här...
Annat matnyttigt blir jag ju givetvis inte heller ledsen om ni skriver, som tex var man hittar de bästa nybörjarågorna, vilket hostel man inte ska missa osv.

Hej hopp

Logga in för att svara
#53373 Svar: perth 16 år, 3 månader sen Stoke: 0

jannö
graphgraph

Det finns ett ställe inne i Perth som heter star surf, www.starsurf.com.au
De har rätt så bra utbud.
City beach är inte att tänka på, finns mest kläder.
Sen finns det en shop nere vid Scarborough beach har jag för mig, men kommer inte ihåg namnet på den.

kör järnet/
Janne

Logga in för att svara
#53399 Svar: perth 16 år, 3 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Bästa nybörjar vågerna runt Perth finns överallt,,, Då Perth är blockerat av öar och rev.Så därför är vågerna små, Triggs point är det bästa stället, på main land, men också crowded. Rottnest island har ett rent och stort swell, våger där är grymma. men, det kostar att ta sig dit. Mitt tips är att du surfar beacherna i Perth ett tag. Sen drar du ned till SouthWest tipp. D.V.S Margaret River regionen. Vill du byta bräda under tiden så finns det ett ställe i Dunsborough med beg bräder till löjligt låga priset. Samt ny såklart. Det är en shape verkstad. Kolla in WA i Wannasurf. Lycka till

Logga in för att svara
#53490 Svar: perth 16 år, 3 månader sen Stoke: 1

mrlau
graphgraph
Donerat Silver

acklimatisera dig runt cottesloe, trigg o scarborough. sen kan du ska ta dig till rottnest, söderut eller norrut. bara att välja. rottnest e grym. du gör inget mer än surfa, bbq o tar d chill. dyka om du gör d. inga bilar så d e bara cykel som gäller o det kan vara lite jobbigt. surfbutiker finns vid alla city beaches jag nämnde ovan. både nya som beggade brädor. fremantle har också surfbutiker. du åker från fremantle till rottnest. ja, wa har mycke surf, lugnare än östkusten o perth bjuder på bra nitelife oxå.

Logga in för att svara
#53536 Svar: perth 16 år, 3 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Halloj, Perth. Där var man för läänge sedan. Tror inte det har ändrat sig så där jättemycket... Va faan vet jag

Surfaffärer kan väl ha flyttat på sig men jag kommer ihåg att jag tyckte de fanns runt vart enda gathörn. (var vindsurfare då och vindsurfingaffärer fanns det däremot väldigt få) Surfet i Perth sög däremot ordentligt. kan rekomendera att åka ca 10-15 mil söderut. Kommer inte ihåg vad förorten hette men om då åker kustvägen efter Perth så ser du när vågorna börjar forma sig lite mer. I Perth är det mycket rev och annan skit som bromsar.
Min favorit söder om Perth heter Yallingup. En dagsresa söderut. Ligger strax före (eller efter) Margret River. Margret River är stort, strömt och Gnarly medans Yallingup är relativt stort men väldigt lättsurfat. Man går ut på ett rev och surfar längs med. Otroligt vackert och sen är områden späckat av vingårdar där man får provsmaka vin, gratis fylla med andra ord.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!