|
#53378 |
Offentliggör när någon portas från SS 16 år, 3 månader sen |
Stoke: 11 |
Willy
|
Fick se att Gazzer blivit bannad, inte så oväntat med dubbelregistreringar och bedjande att Redax ska Fuck off.
Gazzer är inte den första (och inte heller första banningen av honom) men under åren har ett gäng personer blivit portade från SS av lite olika anledningar. Jag skulle uppskatta om det fanns en lista över dödade surfprofiler och orsakerna till dessa banningar för att exemplifiera regelövertramp och åskådliggöra var gränsen går för tillåtet och inte tillåtet. Jag tycker att regelbrott ska tydliggöras och banningar (med motivering eller exempel på regelbrottet) ska vara offentliga.
Kanske läge för en omröstning?
|
|
|
|
|
#53380 |
Svar: Offentliggör när någon portas från SS 16 år, 3 månader sen |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
Eller varför inte sätta upp en stupstock på Torö med alla bannade medlemmar (det finns 2 st) så folk kan spotta på dem offentligt. Nej tack!
|
|
|
|
|
#53384 |
Stoke: -10 |
|
Regler för banning... Jo jag tackar. Eftersom herr agressiva påhopp (Sverre för den som inte fattade) inte blivit bannad, eller åt minstone låtits komma tillbaka så verkar det ju mer vara som om Redax väljer själv vem som är välkommen eller inte. OK för det, det är ju hans sida. Men jag tycker verkligen det är tragiskt.
Så här resonerar jag.
1. Det finns tusentals bloggar och comunitys bara i sverige. Ett bättre ställa att spy galla över saker som inte har med surf att göra borde med andra ord vara lätt att finna.
2. Vi som tycker att surf är så viktigt att vi gärna pratar om det de dagar vi inte har möjlighet att utöva vår kära sport... Vart ska vi ta vägen? Det finns endast en enda comunity som har hela sveriges surfares uppmärksamhet (vare sig de är aktiva på forumet eller inte).
3. Vi är få som "vågar" säga vad vi tycker om förändringen på forumet sedan Sverre började köra sitt sabotagerace. Ingen av oss, eller andra som nickar instämmande i det tysta, har något emot humor eller gliringar här och där men när det endast är sånna inlägg och man inte kan föra en endaste seriös tråd så har det blivit alldeles för mycket.
Att jag överhuvud taget skriver igen är för att jag känner att livet i Sverige och Stockholm skulle bli så mycket tråkigare utan en surf-comunity.
Eftersom de som uppskattar Sverrestilen inte kan förstå oss andra är därför min fråga om man kan skapa två separata forum, eller kanske en asterix framför trådar som man vill tillägna surfing och inget annat?
Peace and out
|
|
|
|
|
#53386 |
Stoke: 11 |
Willy
|
Redax skrev:
Eller varför inte sätta upp en stupstock på Torö med alla bannade medlemmar (det finns 2 st) så folk kan spotta på dem offentligt. Nej tack!
Det är en väldigt stor skillnad mellan att fysiskt föra våld mot de som bryter mot regler till att visa övriga medlemmar vad som inte tolereras på forumet. Jag vill bara skapa debatt i detta ämne och få en bild av vad som är tillåtet.
Det finns även andra verktyg som du tar dig till när medlemmar kliver över linjen. Inlägg tas bort för att de väcker anstöt. Det tycker jag är en självklarhet. Men inläggen försvinner spårlöst istället för att det kanske står med röd text att inlägget har tagits bort pga det och det regelbrottet.
|
|
|
|
|
#53452 |
Stoke: -234 |
|
Redax skrev:
BRA!
|
|
|
|
|
#53453 |
Stoke: -234 |
|
alex el gordo skrev:
Regler för banning... Jo jag tackar. Eftersom herr agressiva påhopp (Sverre för den som inte fattade) inte blivit bannad, eller åt minstone låtits komma tillbaka så verkar det ju mer vara som om Redax väljer själv vem som är välkommen eller inte. OK för det, det är ju hans sida. Men jag tycker verkligen det är tragiskt.
Så här resonerar jag.
1. Det finns tusentals bloggar och comunitys bara i sverige. Ett bättre ställa att spy galla över saker som inte har med surf att göra borde med andra ord vara lätt att finna.
2. Vi som tycker att surf är så viktigt att vi gärna pratar om det de dagar vi inte har möjlighet att utöva vår kära sport... Vart ska vi ta vägen? Det finns endast en enda comunity som har hela sveriges surfares uppmärksamhet (vare sig de är aktiva på forumet eller inte).
3. Vi är få som "vågar" säga vad vi tycker om förändringen på forumet sedan Sverre började köra sitt sabotagerace. Ingen av oss, eller andra som nickar instämmande i det tysta, har något emot humor eller gliringar här och där men när det endast är sånna inlägg och man inte kan föra en endaste seriös tråd så har det blivit alldeles för mycket.
Att jag överhuvud taget skriver igen är för att jag känner att livet i Sverige och Stockholm skulle bli så mycket tråkigare utan en surf-comunity.
Eftersom de som uppskattar Sverrestilen inte kan förstå oss andra är därför min fråga om man kan skapa två separata forum, eller kanske en asterix framför trådar som man vill tillägna surfing och inget annat?
Peace and out
Jag brukar raljera en del över vissa företeelser, bla över ditt enorma brädintresse eller brädfetisch som du själv kallar det.
En gång la du upp en skiss på en bräda och frågade rakt ur vad folk tyckte, jag skrev att den såg " retarded " ut. Gjorde den det? Nä, naturligtvis inte.
Att jag raljerade lite över ditt enorma brädintresse innebär inte att jag tycker du ska sluta skriva om att bygga brädor etc.
Jag vill dessutom förtydliga att jag inte ägnar mig åt skitsnack eller aggresiva påhopp utan anledning.
Däremot retas jag en del och skriver en del flamseri, men skitsnacket är det andra som står för här. När folk angriper mig aggresivt slår jag däremot tillbaka med aggresivitet i kvadrat.
Vill bara förtydliga för dig och alla andra här att jag inte har något emot någon här inne personligen.
|
|
|
|
|