Facebook data

1
svenska surfskador
#53438 svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

vad är den värsta skadan ni fårr genom att surfa i sverige??

körde väddö i går med benny på en tung vänster (super clean)och på typ 8:e vågen låg jag för djupt på en våg och kookade lite...dök framlängs på revet som sög tort...

resultatet vart djupt sår i huvet å en mindre hjärnskakning och ett besök på akuten i norrtälje..

Logga in för att svara
#53439 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 1

BennyS
graphgraph

Tubat och cleant...och minus tre grader. Men smakar det så kostar det...

Logga in för att svara
#53441 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 11

Freddy81
graphgraph

Jag tappa ena linsen en gång! Såg ju inte så skönt ut det där, hoppas det gick bra med dig!

Logga in för att svara
#53442 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 42

nordost
graphgraph

Jag är orolig att jag kommer att tappa höger stortå efter att ha surfat denna vänster imorse, det var jättekallt och den känns konstig:dry:

Logga in för att svara
#53443 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Lyckades med en sen takeoff och slog i ansiktet i botten så näsan blödde, skar upp ett finger på en fena och fick brädan i bakhuvet och i magen så jag skar även upp min wettie. Allt i samma krasch

Logga in för att svara
#53444 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 42

nordost
graphgraph

förra gången vi vinkade så här kom sjöräddningen, dom trodde vi var skadade som surfade i januari:)

Logga in för att svara
#53445 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 42

nordost
graphgraph

det var nära att nicklas skadade sig imorse;)

Logga in för att svara
#53446 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

det värst som hänt ärväl att man glömt hålla i långbården n blåsig dag eller två, lyckats få den på "rev"benen (badabom-bisch) och käken:S

Logga in för att svara
#53447 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

Fått en fin bläcka när jag bjöd på en fin vurpa sen over the falls och ner på botten
Nu kanske det inte syns så bra på bilden men den svullna upp ännu mer vart helt blå och såg ut som en alien skulle födas ur ögonbrynet:P

Logga in för att svara
#53448 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

Föddes ur ögonbrynet fan kan inte stava

Logga in för att svara
#53451 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

plåtslagarn skrev:
vad är den värsta skadan ni fårr genom att surfa i sverige??

körde väddö i går med benny på en tung vänster (super clean)och på typ 8:e vågen låg jag för djupt på en våg och kookade lite...dök framlängs på revet som sög tort...

resultatet vart djupt sår i huvet å en mindre hjärnskakning och ett besök på akuten i norrtälje..

Jag anar att det kan vara på samma ställe som jag dingade pannan i höstas. Klarade mig precis från att slå huvudet på revet men visste inte vart brädan tog vägen förrän den slog ner i skallen på mig...Det gjorde ganska ont men verkade inte blöda...eftersom jag var ensam i vattnet så såg jag inte hur det såg ut förrän jag satte mig i bilen. Stort & fult var det men blödde inte så mkt eftersom det var nerkylt.

Allra snyggast var att det började blöda igen när jag klev in på McDonalds i Norrtälje. Killen i kassan såg lite förskräckt ut när det helt plötsligt rann ner blod i mitt ansikte medan jag beställde...

Logga in för att svara
#53454 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 42

nordost
graphgraph

Ja väddö har jäkligt vassa stenar, de e softare på gotland ni bord åka hit istället pöjkar:)

Logga in för att svara
#53455 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 42

nordost
graphgraph

rundare stenar här som mest rasslar om man åker i botten:)

Logga in för att svara
#53459 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 0

Ola
graphgraph

nic skrev:
Jag anar att det kan vara på samma ställe som jag dingade pannan i höstas. Klarade mig precis från att slå huvudet på revet men visste inte vart brädan tog vägen förrän den slog ner i skallen på mig...Det gjorde ganska ont men verkade inte blöda...eftersom jag var ensam i vattnet så såg jag inte hur det såg ut förrän jag satte mig i bilen. Stort & fult var det men blödde inte så mkt eftersom det var nerkylt.

Allra snyggast var att det började blöda igen när jag klev in på McDonalds i Norrtälje. Killen i kassan såg lite förskräckt ut när det helt plötsligt rann ner blod i mitt ansikte medan jag beställde...

Precis samma sak hände mig på Bunkers i Danmark. Ja förutom McDonalds då.. Ville aldrig sluta blöda när man såret blev varmt. Efter några timmar fick jag tag på en läkare som hade jour inåt landet som kunde hjälpa mig att sy några stygn.

Logga in för att svara
#53470 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

nordost skrev:
Ja väddö har jäkligt vassa stenar, de e softare på gotland ni bord åka hit istället pöjkar:)

GOD JESUS FUCKING CHRIST!!!!
THAT is a bosy WAVE!!

Logga in för att svara
#53474 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

nordost skrev:

Det här är ju helt sjukt, var ligger gotland egentligen? Har sett för mycket bra surfbilder för att va sant... Jag som var så nära att flytta dit ist för till Varberg... skitockså..

Logga in för att svara
#53496 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 42

nordost
graphgraph

här får alalin skum i håret på samma våg i augusti, men det va nästan lika kallt i vattnet då konstigt nog. nordost e en fin vind:)

Logga in för att svara
#53498 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 42

nordost
graphgraph

här hade det bara blåst 10-12. fast ganska länge. cyklade hit vill jag minnas:)

Logga in för att svara
#53511 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

min trumhinna sprack och så kom det in vatten i den, jag fick inte surfa på 20 dagar men gjorde det ändå med tejpat öra och en fet öronpropp i det, nu har jag litelite nedsatt hörsel på det

vågorna från gotland ser helt sjuka ut asså! funderar på att praoa os några kompisar som bor nära stenkyrka bara för det grymma surfet!
ge mig lite tips om bra ställen nordost för jag e på gotland ungefär 2 veckor varge sommar!

Logga in för att svara
#53546 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 1

Oldschool
graphgraph

BennyS skrev:
Tubat och cleant...och minus tre grader. Men smakar det så kostar det...

Ah va i helvete Benny, har du slutat höra av dig bara för att jag saknar 6mm:an När den kommer upp kan du ge dig faun på att jag hänger på överallt

Å när vi snackar sörfskador så har jag fått en som ser helt identisk ut med plåtslagarns. Nån kall höst/vinterdag på norra Öland efter 15 minuters surf. Men vi körde vidare ett par timmar till (med kallt vatten å huvan på så känner man ju åndå inget) å sen blev det 5 stygn 7 timmar senare på en vårdcentral i Kalmar.

Sen vill jag bara säga om gotland bilderna.....DRA ÅT HELVETE VA NICE!!! Det blir till att hoppa på färjan i framtiden å dra till Sveriges Hawaii

Logga in för att svara
#53574 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Staffan fick brädan i huvudet och fick sy en sådär 8 stygn, sista dagen kunde han inte hålla sig så Joakim hjälpte till att göra en hemmagjord badmössa för att skydda mot Marockos vatten:

Logga in för att svara
#53575 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Stoke..

Logga in för att svara
#53588 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 6

bimHanna
graphgraph

hm, 1000 ytliga sår typ på benen/fötterna/ryggen typ inge farligt men bklöder så jäklarns mycke i vattnet!
Obehagligaste: att göra en "scorpion". När en våg slår över ryggen på en antingen när man ligger på brädan eller oftast då är under vattnet så att man böjs så fötterna slår en i huvet. Tur man är böjlig annars hade de nog inte vatt superkul! huh

typ såhär:

hahaha

Logga in för att svara
#53596 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 0

JohanBTZ
graphgraph

fick brädan på hakan och fick sy några....
märkte inget först och tog säkert 3-4 vågor innan jag märkte att de röda i vattnet kanske kom från min haka.

Logga in för att svara
#53615 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

Hej alla surfers! Första inlägget jag läser som ny medlem här på sidan berör ett ämne som jag kan mer om än surfing tack vare eller p.g.a mitt kaxiga inhopp i surfingen! Havet är det tuffaste elementet, helt klart, på snowboarden kan man stanna liksom, men havet de bara mosar på vare sig man vill eller inte...

Den här skadan fick jag visserligen i Norge men den känns värd att nämnas, jag paddlade på som vanligt nånstans längs Bore stranden när en saftig våg dök upp bakom mig, för stor tänkte jag först men den tanken försvann lika snabbt som vinden å faktiskt lyckades jag komma upp på brädan men nån sekund senare började det dåna bakom mig å jag fick en skön flygtur genom luften med huvet mot stranden och tydligen särade ben för brädan sköts in i skrevet på mig och en fena träffade pungen med helt ok styrka, min enda tanke var pungen pungen förihelvete!! å ja fick en jävla fart upp på brädan å paddla på, fick en våg in till stranden.. låg å surfade i fosterställning fram till kanten där jag kravlade upp å kved minst 15 minuter innan jag gick till bilen å tog av dräkten å såg skadan som blodade på, ett par dagar senare gick jag till doktorn eftersom de inte läkte så bra med mitt hemmameck.. han frågade om ja va dum i huvet som inte kom på en gång, men de gjorde inte så ont faktiskt men 2 mm till så hade kulorna legat i dräkten.

Nu håller jag mig inom mina gränser som faktiskt är ganska låga då jag lärt mig den hårda vägen att havet är jävligt farligt om man inte har koll på läget, strömmar som suger ut en, vågor som snurrar en, maneter som bränns, brädor som flyger.. bottnar som tar stopp.. men surf är GODLIKE så BIG UPS till alla surfers!

Logga in för att svara
#53616 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

Hej alla surfers! Första inlägget jag läser som ny medlem här på sidan berör ett ämne som jag kan mer om än surfing tack vare eller p.g.a mitt kaxiga inhopp i surfingen! Havet är det tuffaste elementet, helt klart, på snowboarden kan man stanna liksom, men havet de bara mosar på vare sig man vill eller inte...

Den här skadan fick jag visserligen i Norge men den känns värd att nämnas, jag paddlade på som vanligt nånstans längs Bore stranden när en saftig våg dök upp bakom mig, för stor tänkte jag först men den tanken försvann lika snabbt som vinden å faktiskt lyckades jag komma upp på brädan men nån sekund senare började det dåna bakom mig å jag fick en skön flygtur genom luften med huvet mot stranden och tydligen särade ben för brädan sköts in i skrevet på mig och en fena träffade pungen med helt ok styrka, min enda tanke var pungen pungen förihelvete!! å ja fick en jävla fart upp på brädan å paddla på, fick en våg in till stranden.. låg å surfade i fosterställning fram till kanten där jag kravlade upp å kved minst 15 minuter innan jag gick till bilen å tog av dräkten å såg skadan som blodade på, ett par dagar senare gick jag till doktorn eftersom de inte läkte så bra med mitt hemmameck.. han frågade om ja va dum i huvet som inte kom på en gång, men de gjorde inte så ont faktiskt men 2 mm till så hade kulorna legat i dräkten.

Nu håller jag mig inom mina gränser som faktiskt är ganska låga då jag lärt mig den hårda vägen att havet är jävligt farligt om man inte har koll på läget, strömmar som suger ut en, vågor som snurrar en, maneter som bränns, brädor som flyger.. bottnar som tar stopp.. men surf är GODLIKE så BIG UPS till alla surfers!

Logga in för att svara
#53622 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

ähh FAN de där är ingen bild man vill se två ggr...
Måste säga att du leder med hästländer i jämförelse med de ändra. Fast du fuskade lite, de var ju i norge och inte i sverige

Logga in för att svara
#53623 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 20

Elis
graphgraph

ajaj, lider med föregående talare..
Kan inte bräcka den. Min värsta var första vågen på Bingin (Bali). Började med en elevator direkt och landade med rumpan på revet. Shortsen var bara o kasta sen och de blev inge mer surf den dan. Ont som f¤#X men inte värre än några skrapsår egentligen.
Brädan på näsan så jag trodde den gick av en gång me annars bara skrubbsår, mest från bottenhopp när man trott det var djupare..

Logga in för att svara
#53629 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

aj f*n marQs fick dom sy ihop det där? shit vad ont det måste ha gjort!

Logga in för att svara
#53642 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

ojojoj. detta va riktigt osoft.

Logga in för att svara
#53655 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 10

Whale
graphgraph

marQs skrev:

Episk första post!

Logga in för att svara
#53658 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Jag gillar inte att hora talas om surfskador sa jag tanker inte ens lasa den har traden, ville bara dela med mig av min varsta surfskada dar jag fick en fena i pannan, fick ett jack tjockt som en tumme och fick sy 15 stygn. Gissa om folk stirrade. Mitt i pannan, ovanfor ogonbrynen. Jag presenterade mig som "Froken Frankenstein" efter det.

Logga in för att svara
#53661 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Logga in för att svara
#53662 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Attans for stor, forsoker igen...

Logga in för att svara
#53664 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Ok jag tjuvkikade lite anda... Kunde inte lata bli. Men fy fan marQs!! Oh shit.

Logga in för att svara
#53695 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

nej nej nej så farligt va de inte! Inte värre än ett tummestort hack i pannan å 15 stygn som Hea drog på sig!!!

Huvet gillar ja verkligen inte å slå i, de är en av de värsta känslorna som finns! Kör med hjälm på snowboard nuförtiden.. kanske blir en på surfen med för de verkar ju behövas!

Sy går ju bara å göra inom 8 timmar ungefär å ja skulle ut på byn å slå runt så de blev tejpning på egen hand, vilket gick åt skogen för pungen ändrar ju storlek då å då!
Men alla som slagit i pungen vet hure känns, ändå upp i magen.. ush ush.
Den värsta smärtan va i duschen hemma i vanligt vatten, de va en obeskrivlig smärta som ledde till kravling ut ur kabinen!!

keep em coming, skador är bra å veta om så kan man försöka undvika dem..

Logga in för att svara
#53700 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

marQs skrev:
nej nej nej så farligt va de inte! Inte värre än ett tummestort hack i pannan å 15 stygn som Hea drog på sig!!!

Huvet gillar ja verkligen inte å slå i, de är en av de värsta känslorna som finns! Kör med hjälm på snowboard nuförtiden.. kanske blir en på surfen med för de verkar ju behövas!

Sy går ju bara å göra inom 8 timmar ungefär å ja skulle ut på byn å slå runt så de blev tejpning på egen hand, vilket gick åt skogen för pungen ändrar ju storlek då å då!
Men alla som slagit i pungen vet hure känns, ändå upp i magen.. ush ush.
Den värsta smärtan va i duschen hemma i vanligt vatten, de va en obeskrivlig smärta som ledde till kravling ut ur kabinen!!

keep em coming, skador är bra å veta om så kan man försöka undvika dem..

hahahah:lol: shit måste varit jobbigt alltså!

Logga in för att svara
#53709 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

marQs skrev:
de blev tejpning på egen hand, vilket gick åt skogen för pungen ändrar ju storlek då å då!
..

borde strama som fan även om man sytt pungen då ju! Kanske finns specialtillverkade elastiska gummipungband??

Logga in för att svara
#53812 Svar: svenska surfskador 16 år, 3 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

de borde de faktiskt göra men de vet ja inget om!
men en sak vet jag å de är att man ska hoppa åt sidan om brädan om man vurpar....

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!