Facebook data

1
Sodra Australien?
#53485 Sodra Australien? 16 år, 3 månader sen Stoke: 1

piiit
graphgraph

Nagon som har koll pa hur kallt det blir dar nere pa vintern runt juli-augusti? Ar det som i Torquay / Melbourne ungefar eller kallare? Vill garna stanna till ett tag pa cactus beach pa vagen till WA men vet inte om jag pallar kallvatten..haha

Vill garna dela resan till WA fran typ wollongong / sydney med nagon ocksa i juli-aug typ om nagon ar intresserad.

Logga in för att svara
#53545 Svar: Sodra Australien? 16 år, 3 månader sen Stoke: 11

Freddy81
graphgraph

Jag kommer ner till Australien i början/mitten av Juni. Ska kanske upp och jobba på en av skidorterna som det var tänkt. Men om det skulle skita sig är jag grymmt sugen! Det beror lite på vad strömarna har för sig, men som regel är det nog rätt kallt. Ligger ju inte så långt från sydpolen. Var nere på Tasmanien förra året, detta var trotts allt mitt i sommarn och det var ordentligt kallt, typ 15 i vattnet!

Logga in för att svara
#53549 Svar: Sodra Australien? 16 år, 3 månader sen Stoke: 0

figge44
graphgraph

Har bott i Esperance, på WA sidan av syd kusten och det är 16-17 grader i vattnet där på vintrarna och inte så speciellt mycket varmare på sommaren.Vet inte hur det ser ut i SA på vintern men det borde inte vara så stor skillnad.
Missa inte Esperance på vägen över.Många bra bryt och väldigt lite folk ute.Fick surfa själv där för det mesta.

Logga in för att svara
#53631 Svar: Sodra Australien? 16 år, 3 månader sen Stoke: 0

Cutts17
graphgraph

Hej Mate, i have lived in South Australia my whole life until moving to Sweden and there are some great breaks over that way, uncrowded and a great variety of reef and beach breaks for all levels. Check out York Peninsula as a starter if you have time and then breaks around streaky bay and then onto cactus. At that time of year you can get by with 3 X 2 GBS wettie with booties if you feel the cold or just the 4 x 3 GBS and you will be sweet!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!