|
#5370 |
bali i sommar 18 år, 5 månader sen |
|
gc/ag
|
Tjena,
Jag och min polare vill dra till bali denna sommar och chilla ett tag. Men the big question, funkazr det bra tror ni? en av oss är helt nybörjare och en aannan har surfat ett tag. hur står det till finns det bra vågor, lätttilängliga och schysta vågor som lämpar sig för oss och vår nivå. är vädret soft kan man chilla i badbyxor i vattnet. var ska man hänga? var e de billigt och bra`? tja
|
|
|
|
|
#5376 |
Svar: bali i sommar 18 år, 5 månader sen |
Stoke: 5 |
hman
|
Gör det inte. du kommer bli hooked och antingen stanna i din utveckling och bli en bekymmerslös snubbe som inte vill göra annat än att surfa eller flytta hem till sverige och sitta och svära över windgurus ändrade prognoser och lägga en förmögenhet på gummi
|
|
|
|
|
#5383 |
Stoke: 2 |
|
Det startar en surfskola på Lombok inriktat på skandinaver i sommar. Jag ska vara med och driva den, om du känner att det vore något så kan du maila mig på krl83@hotmail.com
Mvh Calle
|
|
|
|
|
#5386 |
Stoke: 6 |
|
Charlie skrev:
Det startar en surfskola på Lombok inriktat på skandinaver i sommar. Jag ska vara med och driva den, om du känner att det vore något så kan du maila mig på krl83@hotmail.com
Mvh Calle
berätta lite mer e du snäll.
|
|
|
|
|
#5390 |
|
aggc
|
ok märkligt. men åter till frågan, är vågorna lämpligt stora för oss då? har förstått att de är bästa säsong där då, så jag undrade om det kanske var lite väl köttigt för oss då. nått tips på lämpliga breaks och bra boende där intilll?
tack, tjena
|
|
|
|
|
#5392 |
Stoke: -1 |
|
kuta,kuta och ater kuta. det ar ett beachbreak, kan vara for stort visa dagar under denna period, men finns mycket annat att gora da. kan alltid chilla uppe i medewi som ar en lugn vag. om ni skall ut till bukit ak direkt till dreamlands det ar en bra vag dock lite lurig, gott om annat att titta pa... resten av alla kanda stallen pa bukit ar rev sa hall er borta. pa ostsidan finns dar manga bra beachbreaks, men minsta lilla vindpust sabbar vagorna.
annars ar lombok ett bra alternativ om ni vill surfa snalla vagor, finns inte mycket annat att gora dar...
|
|
|
|
|
#5395 |
Stoke: 30 |
|
I hear it's real crowded there, I have no need to go where there are crowd, i can find them here.
|
|
|
|
|
#5397 |
Stoke: 5 |
|
Hallå eller! Medewi är väldigt bra nybörjar ställe. Lång långsam left för feta brädor.
Inside Grupuk vid Kuta-Lombok är också bra.
Lycka till
|
|
|
|
|
#5411 |
Stoke: 0 |
|
hman skrev:
Gör det inte. du kommer bli hooked och antingen stanna i din utveckling och bli en bekymmerslös snubbe som inte vill göra annat än att surfa eller flytta hem till sverige och sitta och svära över windgurus ändrade prognoser och lägga en förmögenhet på gummi
Precis så!
Kuta har oftast baby-waves lagom för nybörjare och en hel radda av bräduthyrare. Jag måste få rekommendera min vän Jimmy som håller till under en palm nedanför ett hotel som heter Inna Kuta Beach. Ganska långt öster ut på Kuta Beach.
|
|
|
|
|
#5414 |
Stoke: -1 |
|
finns löjligt med crowd pa bali...
men det finns aven manga okända uncrowded vågor som haller lika hog klass som de mest kanda vagorna pa bukit, det galler bara att leta litegrann.
|
|
|
|
|
#5428 |
|
Kapten
|
Det verkar ju vara några mil till Medewi så hur brukar ni göra, sova över där eller bo i Kuta och köra varje dag?
|
|
|
|
|
#5432 |
|
steff
|
det tar ju ca 2.5h upp dit fr kuta. sova i medewi ett par nätter är att rekommendera. och planera om det går o kör så mkt som möjligt i dagsljus.
föresten skall jag själv upp till medewi kring 5-10januari. under förutsättning att lite swell passerar.
Om någon vill haka finns det plats i bilen! /stefan
|
|
|
|
|
#5435 |
|
gc ag
|
okej, tack för alla tips! hur går det att ta sig från kuta till medewi utan bil? klarar man sig bra där utan bild om man vill runt och leta lite sopts om de e för mkt crowd runt kuta? tjenahej
|
|
|
|
|
#5436 |
|
Kapten
|
Okej 2,5 h va ju ett tag så övernattningen är nog att föredra, finns det några ställen att slagga på nära surfet?
|
|
|
|
|
#5443 |
|
steff
|
|
|