Facebook data

1
Costa Rica tips
#53844 Costa Rica tips 16 år, 3 månader sen Stoke: 0

snowdriver
graphgraph

Mycket Costa Rica just nu så jag passar på:
Tänkta dra till Costa Rica nästa vår, typ mars-maj, under pappaledigheten. Jag, min fru och vår dotter undrar vad det kan tänkas kosta med boende per månad? Det lutar åt att vi åker till Santa Teresa..
Nån som vet ungefär vad det kostar, gärna tips på bra ställen att bo på som funkar med fru och ett litet barn.
Förresten, är mars-maj en bra tid att åka? Vi skulle kunna dra dit redan i jan-ferbruai nån gång...

/Sven

Logga in för att svara
#53845 Svar: Costa Rica tips 16 år, 3 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

ett lite tips om inte sök funktionen på surfsverige fungerar...

www.justfuckinggoogleit.com/

Logga in för att svara
#53846 Svar: Costa Rica tips 16 år, 3 månader sen Stoke: 0

snowdriver
graphgraph

Tack för trevliga och hjälpsamma tips! Det uppskattas verkligen!
Google...?? Hur funkar det, har jag aldrig hört talas om?

/Sven

Logga in för att svara
#53848 Svar: Costa Rica tips 16 år, 3 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

kom igen. så farligt var de väl inte?
söker man på "costa rica tips" på surfforumet får man 67 träffar, söker man på "boende costa rica" får man 29 träffar, söker man på "costa rica i mars" får man 20 träffar. och söker man på "costa rica med barn" får man 8 träffar. är du helt crazy och söker på "costa rica" får du inte mindre än 693 träffar...
skulle gissa att du hittar svar på dina frågor där. men av ren lathet sökte du inte innan du postade frågan.
torka tårarna och gör en sökning. hur svårt ska de vara?

efter allt tjat om icke surfrelaterade trådar borde kanske costa rica frågor gå in under den rubriken? hur många gånger måste man svara på frågor ang costa rica? minst lika tjatigt som alla andra inlägg...

redax gör en sticky "costa rica for dummies"

Logga in för att svara
#53854 Svar: Costa Rica tips 16 år, 3 månader sen Stoke: 0

snowdriver
graphgraph

Om det är någon annan som är äldre än 11 år mentalt som har några tips så tas dom gärna emot....
Det visar sig nämligen att antalet träffar inte är riktigt samma sak som relevant information : )
Freddansson, du verkar ju i alla fall inte vara lat.. har rätt mycket energi att lägga på att vara otrevlig, sarkastisk och allmänt rätt töntig...

Logga in för att svara
#53856 Svar: Costa Rica tips 16 år, 3 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

kolla gästboken!!

Logga in för att svara
#53859 Svar: Costa Rica tips 16 år, 3 månader sen Stoke: 1

BennyS
graphgraph

Det finns många ställen i Santa teresa/malpais området som bjuder på mkt bra boende jag vet inte va du har för budget men om du kan tänka dig ex lägga runt 700 kr natten för er tre så finns det mkt fina hotell högre upp mot "bergen" med egen swimmingpool ac och stängda gårdar för barn. Burkar bli dyrare juh längre upp man kommer,oslagbar utsikt från vissa ställen. Det billigaste jag hittade för två st var runt 250 kr natten med ac och pool och det är väl det tjejer bruakr vilja ha om man inte surfar. Om du ska ha barn med dig så ta flyget från San jose till Santa teresa(ligger ca 45 minuter därifrån) eller häng ett par dagar i Jaco och sen ta en speedboat över till Montezuma,sen ta taxi därifrån. Men om du har barn och fru så är det nog att föredra att hänga i Jaco du kan få mkt bra surf där oxå men det finns betydligt mer utbud vad gäller hotell och resturanger. Jaco är även betydligt mer badvänligt än santa teresa området.

Logga in för att svara
#53866 Svar: Costa Rica tips 16 år, 3 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

ok efter som jag inte är helt dum i huvet, har ganska bra med tid att inte bara "slösa" på att vara otrevlig, sarkastik, och allmänt töntig så kommer ett lite tips trots allt.

Att bada i Jaco är kanske inte jättesmart. Stadens avlopp går rakt ut i viken. bli inte förvånade om ni blir magsjuka. vågorna är oftast för att inte säga alltid dåliga på stranden vid Jaco. För surfing bör du åka söder eller norr ut. Hermosa är närmaste som har bra vågor. efter som du är pappaledig antar jag att barnet inte är så gammalt att hon vill surfa?

om ni vill bort lite från Jaco och "stadslivet" kan jag rekomendera Esterillos Este. Här har jag bott och de är nog perfekt för en liten familj som eran. Liten pool, eget kök, nära havet, lång fin strand och bra vågor som bryter en bit ut vilket gör att de går att bada om de inte är för stort. kanon fin frukost varje morgon som serveras utomhus under ett litet tak. inte en massa folk i vattnet att trängas med. kolla länken: www.emi-waves.com/index.html nu är de några år sen jag var där men vi betalade $65/natten ink frukost.

eller hyr en bil, åk runt längs kusten och hitta eran egen lilla strand med soft boende. de finns många pärlor gömda i djungelkanten...

jo förresten.
www.alfatravelguide.com/swedish/cr/cr-resa.htm
www.costaricaguiden.se/
www.guiascostarica.com/guia_e.html

kanske kan hitta något intressant där... google you know...

trevlig resa.

Logga in för att svara
#53977 Svar: Costa Rica tips 16 år, 3 månader sen Stoke: 0

snowdriver
graphgraph

Tack för alla tips!

/Sven

Logga in för att svara
#54105 Svar: Costa Rica tips 16 år, 3 månader sen Stoke: 33

bazmei
graphgraph

Jaco är inte att rekmendera. Är fullt av Crack heads. Dra till Santa Teresa Om du surfat mycket för brukar bli stor där på vår kanten. Annars funkar Tamaindo är nog bättre om man har ett barn. Vattnet är lite smutsigt utan för staden me nfinns mycket bra runt om på gång av stånd. Jag kommer nog dra till Santa Teresa igen i mitten slutet på mars.
Lycka till

Bazmei

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!