ok efter som jag inte är helt dum i huvet, har ganska bra med tid att inte bara "slösa" på att vara otrevlig, sarkastik, och allmänt töntig så kommer ett lite tips trots allt.
Att bada i Jaco är kanske inte jättesmart. Stadens avlopp går rakt ut i viken. bli inte förvånade om ni blir magsjuka. vågorna är oftast för att inte säga alltid dåliga på stranden vid Jaco. För surfing bör du åka söder eller norr ut. Hermosa är närmaste som har bra vågor. efter som du är pappaledig antar jag att barnet inte är så gammalt att hon vill surfa?
om ni vill bort lite från Jaco och "stadslivet" kan jag rekomendera Esterillos Este. Här har jag bott och de är nog perfekt för en liten familj som eran. Liten pool, eget kök, nära havet, lång fin strand och bra vågor som bryter en bit ut vilket gör att de går att bada om de inte är för stort. kanon fin frukost varje morgon som serveras utomhus under ett litet tak. inte en massa folk i vattnet att trängas med. kolla länken:
www.emi-waves.com/index.html nu är de några år sen jag var där men vi betalade $65/natten ink frukost.
eller hyr en bil, åk runt längs kusten och hitta eran egen lilla strand med soft boende. de finns många pärlor gömda i djungelkanten...
jo förresten.
www.alfatravelguide.com/swedish/cr/cr-resa.htm
www.costaricaguiden.se/
www.guiascostarica.com/guia_e.html
kanske kan hitta något intressant där... google you know...
trevlig resa.