|
#54417 |
Boattrip on Bali sökes 16 år, 3 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Då var det dags igen för lite surf , tänkte flyga jet till Bali, bo i Kuta, hyra en moppe. Allt detta kommer ske i April 2009.
Min fråga är nu om nån kan rekommendera en båt/chaffis/guide (gärna en man kan sova på) som kan ta mig till lite fina bryt med inte allt för mycket crowd.
Mvh Niklas
|
|
|
|
|
#54997 |
Svar: Boattrip on Bali sökes 16 år, 2 månader sen |
|
ingen som åkt större bår en fiskekanot på Bali?
|
|
|
|
|
#55002 |
Stoke: -234 |
|
Sök på Bali och du ska finna! 
|
|
|
|
|
#55028 |
Thor
|
Jag har inget tips på specifik charter, men när jag var där 2007 så fanns det en uppsjö av båtar, kolla runt lite i Kuta, och snacka med lite folk innan du bestämmer dig om du har gott om tid.
Det man kan säga är väl att det är svårt att undvika crowds eftersom det finns så många båtar. Många åker en vecka till Lombok, och en sån tur kan nog vara värd att ta. Lombok är en väldigt vacker ö.
Lycka till.
|
|
|
|
|
#55284 |
|
Thor skrev:
Jag har inget tips på specifik charter, men när jag var där 2007 så fanns det en uppsjö av båtar, kolla runt lite i Kuta, och snacka med lite folk innan du bestämmer dig om du har gott om tid.
Det man kan säga är väl att det är svårt att undvika crowds eftersom det finns så många båtar. Många åker en vecka till Lombok, och en sån tur kan nog vara värd att ta. Lombok är en väldigt vacker ö.
Lycka till.
Jo jag har sett dessa båt turer när jag varit nere, men det är ju som ett lotteri, jag vill ju inte lägga mina värdefulla dagar på någon dålig trip  så om någon kan rekomendera en person/företag så kan jag ju komma hit o klaga sen...
Sverre: jag har sökt och letat men inte hittat några konkreta tips, mera att det går och att det finns överallt. Men jag kanske helt enkelt är för dålig/trött/lat för att leta.... 
|
|
|
|
|
#55292 |
|
aha.. Nej det jag menade var att det finns massa båtar på Bali som du kan utforska när du väl är där. Men det visst du ju redan.
Jag tror inte att det är någon större skillnad på båtarna mer än att du får det du vill ha.
Vill du lägga mer pengar på bättre mat och större boende med fler fiskeredskap etc, eller nöjer du dig med mindre bekvämligheter.
|
|
|
|
|
#55297 |
Stoke: 2 |
|
Hej,
De flesta båtarna är sk Nusa Lembongan båtar, ingen superkvalité direkt och ingen komfort heller, men däremot extremt billiga. Det finns framför allt en galen gubbe som jag skulle råda dig att undvika, jag har glömt bort var han kommer ifrån.
Men jag har hört en story där han fortsatte en surfresa med gäster ombord, trots att det gick ruff sjö och tog in vatten efter att ha tappat båda sidopontonerna. Jag såg hans båt i höstas, så jag vet att han fortfarande kör resor. Han kör en lembongan båt, en rikttigt sunkig en, samma båt som han gjort alla dumheter med.
Jag tror du kan hitta mycket info på internet,
// Calle
|
|
|
|
|
#55298 |
Stoke: 2 |
|
Hej,
De flesta båtarna är sk Nusa Lembongan båtar, ingen superkvalité direkt och ingen komfort heller, men däremot extremt billiga. Det finns framför allt en galen gubbe som jag skulle råda dig att undvika, jag har glömt bort var han kommer ifrån.
Men jag har hört en story där han fortsatte en surfresa med gäster ombord, trots att det gick ruff sjö och tog in vatten efter att ha tappat båda sidopontonerna. Jag såg hans båt i höstas, så jag vet att han fortfarande kör resor. Han kör en lembongan båt, en rikttigt sunkig en, samma båt som han gjort alla dumheter med.
Jag tror du kan hitta mycket info på internet,
// Calle
|
|
|
|
|
#56317 |
Svar: Boattrip on Bali sökes 16 år, 1 månad sen |
|
Tackar för tipsen Charlie,
Vi kommer nog ta baliwavehunter eller nått liknande, ca 7 dagar båt tripp, vi bokar när vi är där (vi landar 7april), om nån vill haka på som ska dit/redan är på Bali får ni säga till, vi är 3 st glada gubbar.
Vi vill dock ej ha med några gnällisar 
|
|
|
|
|
#56318 |
|
NikFish skrev:
Inga sånna här alltså med skånsk dialekt:
Fy faen vad dåoligt!
Så jävla dåoliga vågor jou!
Asså, nou är jag trött påo den här mauten! finns det inge annat?
Fy faen vad soulen e stark!

|
|
|
|
|
#56353 |
|
jag och 2 kompisar åkte med wavehunter nu i oktober 08. är riktigt nöjd med den resan, va riktigt lyxigt... mat, bintang och bra surf. surfade: lembongan, desertpoint, YoYo och ekka.. vi var 8 pers på en båt med 16 bäddar, så vi hade gott om plats till övers... vi bokade dagen innan och betalade 5 miljoner, riktigt bra pris tycker jag för den resan.. men glöm inte bort att åka till G-land också!!!
|
|
|
|
|
#56354 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
sverre skrev:
NikFish skrev:
Inga sånna här alltså med skånsk dialekt:
Fy faen vad dåoligt!
Så jävla dåoliga vågor jou!
Asså, nou är jag trött påo den här mauten! finns det inge annat?
Fy faen vad soulen e stark!
det heter dålllligt på skånska
|
|
|
|
|
#56365 |
|
går det bra med dryga stockholmare eller käcka göteborgare o norrmän?

|
|
|
|
|
#56473 |
|
Lägger till att jag inte vill ha med någon snarkare, då jag vill kunna sova ordentligt...
|
|
|
|
|
#56475 |
Stoke: -1 |
ådén
|
det du behöver är alltså en bitter finlandssvensk som svarar på allt med en stavelse och sedan återgår till den standardfinska intetsägande minen:blink:
någons surfspeedosär försvunna:
prrrååååka inte påjkar! de e siitkallt i vattnät iallfall! 
|
|
|
|
|