Facebook data

1
SSA Årsmöte 14 mars
#54445 SSA Årsmöte 14 mars 16 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

<strong>Här diskuteras nyheten: SSA Årsmöte 14 mars</strong>

SSA ...

nja...

Logga in för att svara
#54447 Svar: SSA Årsmöte 14 mars 16 år, 3 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Shut up!

Support SSA.

Logga in för att svara
#54458 Svar: SSA Årsmöte 14 mars 16 år, 3 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

En styrelse som luras och sticker knivar i ens mage och rygg och förtalar en på olika sätt.. En fokusering på endast landslag och inte svensk surfing, som borde vara viktigare för ett svensk förbund. Ja det och annat kommer i alla fall jag ta upp på årsmötet. Jag kommer INTE sitta lugn på det mötet, jag kommer skrika och gorma och banka så det stör. Så kom dit och se en massa tjaffs!!!!

Fuck peace & war!

Logga in för att svara
#54459 Svar: SSA Årsmöte 14 mars 16 år, 3 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

Ants skrev:
En styrelse som luras och sticker knivar i ens mage och rygg och förtalar en på olika sätt.. En fokusering på endast landslag och inte svensk surfing, som borde vara viktigare för ett svensk förbund. Ja det och annat kommer i alla fall jag ta upp på årsmötet. Jag kommer INTE sitta lugn på det mötet, jag kommer skrika och gorma och banka så det stör. Så kom dit och se en massa tjaffs!!!!

Fuck peace & war!

är detta nån reklam grej för mötet?? roligt sätt att locka medlemar till mötet..

Logga in för att svara
#54460 Svar: SSA Årsmöte 14 mars 16 år, 3 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Jag sitter INTE i styrelsen, så tro inte att stödjer dem!

Logga in för att svara
#54461 Svar: SSA Årsmöte 14 mars 16 år, 3 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Vad gjorde SSS for svensk surfing2008 ? Ok att det ar bra value i medlemskapet med en tshirt.

De endaklubbarna som pa riktigt gjorde nagot forra aret var SVS, Salusandarna och Surfriders.
Tycker det verkar som svensk surfing verkar ha en battre struktur nu en for nagra ar sedan.
Med SSA som spindel i natet for lokala klubbar, deras uppgift bli val da mer ur en samordnande och internationell vinkling. Sen var vals SSA syfte fran borjan att kunna aka pa EM/VM o dyl.

Ants, hur mycket pengar ar du skyldig SSA igen?

Logga in för att svara
#54462 Svar: SSA Årsmöte 14 mars 16 år, 3 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Nu när man e medlem igen, kan det kanske vara läge att närvara på ett SSA årsmöte igen. Jag tar med mig ett dussin ägg, hehe... (för er som minns det mötet då det 'regnade' ägg utanför Binges studio)

Logga in för att svara
#54464 Svar: SSA Årsmöte 14 mars 16 år, 3 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Andiss skrev:

Ants, hur mycket pengar ar du skyldig SSA igen?

Vad fan menar du med att anklaga mig för sådant igen. Om du verkligen vill veta och det kommer du få veta när du dyker upp på årsmötet. Fucktum är att SSA är skyldig mig pengar!

Logga in för att svara
#54465 Svar: SSA Årsmöte 14 mars 16 år, 3 månader sen Stoke: -1

Blindmoose
graphgraph

Kan tyvärr inte närvara vid denna grandiosa pajkastning.
Kan nån filma mötet och sedan youtuba klippen?

Logga in för att svara
#54499 Svar: SSA Årsmöte 14 mars 16 år, 3 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Esta skrev:
Nu när man e medlem igen, kan det kanske vara läge att närvara på ett SSA årsmöte igen. Jag tar med mig ett dussin ägg, hehe... (för er som minns det mötet då det 'regnade' ägg utanför Binges studio)

Hahaha, hade glömt bort det! Det var annat än den korvgrillning du hade förväntat dig hehe..
De här mötena brukar vara en av årets höjdpunkter. Uppmuntrar alla att gå dit. Bli medlem idag!

Logga in för att svara
#54500 Svar: SSA Årsmöte 14 mars 16 år, 3 månader sen Stoke: 9

perry
graphgraph

Jag nöjer mig inte med mindre än att mötet streamas live?
Kan man lägga det som motion om man är medlem månntro?

Ett plus vore Sverre som expertkommentator, kanske med Viktor M som bisittare.
Någon rejäl typ som studioankare, kanske inbjudna gäster som Ants och Gazzer.

Nej, skämt åsido.
Hoppas att det blir lugnt och konstruktivt. Det sägs faktiskt att man kan diskutera saker utan att gorma som om kniven satt i en.

Logga in för att svara
#54520 Svar: SSA Årsmöte 14 mars 16 år, 3 månader sen Stoke: 5

hman
graphgraph

De år man hoppas på action brukar alla deltagare bete sig föredömligt lugnt och konstruktivt. Sen tror man att cirkusen lagt sig och låter bli att gå dit nästa år bara för att inse att man befunnit sig i stormens öga.

Bli medlem i tid, gå på mötet och rösta - annars har ni inget att säga till om och ert gnäll på internet betraktas som mer eller mindre ointressant.

Ni får den styrelse ni förtjänar!

Logga in för att svara
#54531 Svar: SSA Årsmöte 14 mars 16 år, 3 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

den dagen jag ser nått lyckat event blir jag medlem...
nä har ju varit nåra lyckad aktiviteter men inte lyckats komma på dom

Logga in för att svara
#54533 Svar: SSA Årsmöte 14 mars 16 år, 3 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

- Longboard SM i Salusand, Mölle Open, tillsammans med lokala arrangörer. Precis vad SSA jobbat för i flera år. Båda eventen höll en mycket högre klass än 2007. SSA och tillresta styrelsemedlemmar hjälpte till att göra tävlingarna till vad dom var. Mig veterligen fanns det bara en tävling i Sverige som SSA INTE var med att arrangera.

- Deltagande på VM i Portugal (med det bästa svenska laget någonsin)...

Så vill du se lyckad arrangemang så fanns det alltså en del att välja mellan.

Som Andiss påpekat så är själva syftet med SSA internationellt tävlande.

Den kritik som förs fram här är alltså rätt obefogad.

Dessvärre är det inte SSA som ansvarar för vågorna på Torö, annars är jag övertygad om att det hade blivit ett shortboard SM oxå.

Logga in för att svara
#54534 Svar: SSA Årsmöte 14 mars 16 år, 3 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

ådén skrev:
den dagen jag ser nått lyckat event blir jag medlem...
nä har ju varit nåra lyckad aktiviteter men inte lyckats komma på dom

Sorry Anders, läste lite snabbt där.

Logga in för att svara
#54536 Svar: SSA Årsmöte 14 mars 16 år, 3 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Ar det inte battre att BOS tar over hela verksamheten? Okey for att det sakerligen kommer bli mer brak, knark och horor pa tillstallningarna men alla tavlingarna kommer helt klart bli genomforda. Och om nan brakar blir det kniven som talar? Later val som en bra idé?. Foresten Sverre! Jag har en Nya Zelánare, en britt och en ryss som vill bli medlemmar, kommer snart att posta surfbilder plus ett gruppfoto pa oss harifran!

BOS for Life:cheer:

Logga in för att svara
#54541 Svar: SSA Årsmöte 14 mars 16 år, 3 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Eftersom BOS ar bara ett forum fenomen - ICKE

Daremot kan BOS stalla upp i foljande vm

seattle2008.ifba-online.com/

Logga in för att svara
#54565 Svar: SSA Årsmöte 14 mars 16 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

adamski skrev:
Ar det inte battre att BOS tar over hela verksamheten? Okey for att det sakerligen kommer bli mer brak, knark och horor pa tillstallningarna men alla tavlingarna kommer helt klart bli genomforda. Och om nan brakar blir det kniven som talar? Later val som en bra idé?. Foresten Sverre! Jag har en Nya Zelánare, en britt och en ryss som vill bli medlemmar, kommer snart att posta surfbilder plus ett gruppfoto pa oss harifran!

BOS for Life:cheer:

Mycket mycket BRA!!!

Logga in för att svara
#54613 Svar: SSA Årsmöte 14 mars 16 år, 3 månader sen Stoke: 1

Gustaf
graphgraph

Hej på er alla, och Ants.

Jodå jag håller med om att, kom på mötet och påverka genom att använda din röst. Den behövs! och absolut det kommer säkert bli kul. Kan vi inte styra upp en rejäl fest efteråt? jag gillar fest! vore kul med typ bättre pris på öl i någon bar om man är SSA medlem? eller kanske tvärtom? kodord till bartender: jag surfar men jag är inte med! pang och där har du en öl för 15 spänn.

Men Ants, mannen vad är det med dig? precis som alla andra kommer du givetvis få säga dina åsikter men du kommer få göra det när du har ordet. Att "skrika och gorma och banka så det stör" kommer inte funka, eftersom dom flesta bara kommer sitta och undra om vad du håller på med. Diskutera gärna i vanlig ton istället så kommer det bli ett mkt mer givande och kreativt årsmöte, vi kanske kan komma överens om massa saker. Lämna gärna in motioner till årsmötet (vilket jag absolut också är sugen på, återkommer om det) eftersom dessa är lättare att behandla och måste skickas ut till medlemmarna innan så att man kan tänka på dom lite innan och få en åsikt.

Ska givetvis bli väldigt kul att höra om hur allt har gått till med pengarna osv, även om jag just då redan vet eftersom jag är revisorn.

Esta klockrent med ägg! jag tar med lite socker och sprit så kan vi göra äggtoddy och surpla i oss. Om inte äggen är slut pga av kastningen då förståss annars är paj också gott men den kanske också hinner ta slut.

Ang motioner! Jo jag har en del åsikter om t ex att:

SSA bör kommentera i media/hos samarbetspartners (surfsverige) när det gäller saker som rör dom. Eftersom dom inte gör det blir det väldigt många missuppfattningar mm på nätet vilket är synd. Därför tänker jag lägga in en motion ang att jag tycker att ssa skall se till att någon från styrelsen kan kommentera påhopp mm som sker mot styrelsen. Det kan givetvis ske väldigt enkelt genom att man säger, "jag skall ta upp det här vid nästa möte den xx månaden och sen återkomma i ärendet". Bara så att folk får ett rakt och tydligt svar från styrelsen istället för massa annat folk som tror sig veta.

En annan åsikt som jag har är hur ersättning till styrelsen skall utgå. Ett exempel som jag tycker att man bör diskutera är: ska en styrelsemedlem som åker på en tävling, t ex i skåne få ersättning för resa? Åker personen enbart för att hjälpa till med att fixa tävligen så är det ok (om det behövs hjälp) men vad händer om styrelsemedlemmen åker och själv är med och tävlar? skall resan ändå bli betald? skall förbudet även betala ev hotellboende? vart går gränsen för hur mkt en styrelse medlem kan göra av med, ska fru och barn också få boende betalt? om en bil med styrelsemedlem går från Karlstad en från Umeå och en från Lindesberg till en tävlig i skåne och alla tar in på hotell så har förbundet snart inga pengar kvar. Min motion kommer gå ut på att tävlande styrelse medlem står för sina egna kostnader!

Hur som helst så tänkte jag även passa på att säga att alla (även icke medlemmar) som vill kan väl skriva lite ideer på motioner här och om jag gillar dom så lovar jag att jag använda mig av dom, detta ger även er som inte är medlemmar en liten liten möjlighet att påverka. Gillar inte jag motionen så kanske någon annan använda eller utveckla den. Så kom med förslag hur SSA kan bli bättre! konkreta ideer!

Hörs
Gustaf Sjöberg

Logga in för att svara
#54616 Svar: SSA Årsmöte 14 mars 16 år, 3 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Genom att säga "skrika, gorma och banka" så ville jag visa att jag lägger mig på "er" nivå om saker och ting.

Jag ville också uttrycka min besvikelse och hur ledsen jag blev att bli "knivstucken", dvs lurad, anklagad och förtalad av en grupp av personer jag trodde var ärliga och stod upp för någon slags uppriktighet.

Vi ses på mötet, men jag kommer inte komma med några motioner till detta möte, för ingen av er kommer få min röst och jag känner verkligen inte för att festa med er.

NEJ TACK!

Detta är ett typiskt exempel på att gruppen oftast har "fel"

Logga in för att svara
#54626 Svar: SSA Årsmöte 14 mars 16 år, 3 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

Ants skrev:

Detta är ett typiskt exempel på att gruppen oftast har "fel"

Hahahahaaa. Ants du är för skön...! OM gruppen oftast har "fel", dvs du har rätt. kanske ett förbund eller en förening inte är något för dig. Du skulle skapa ett eget liten diktatur där du kunde vara diktator och de som gillade alla dina ideer kunde vara med tills du kom på något som de inte gillade då kunde de bli uteslutna.

Kan inte någon göra som tidigare föreslagits, filma och sända live på nätet? PPV kanske? jag kan tänka mig att betala för att se mötet... Kanske ska bli medlem trots allt. bara för att få gå på mötet och se om de är så underhållande som de sagts att de tidigare mötena vart.

Viva la Ants! Viva la SSA!

Logga in för att svara
#54635 Svar: SSA Årsmöte 14 mars 16 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

freddandson skrev:
Ants skrev:

"

Hahahahaaa. Ants du är för skön...! OM gruppen oftast har "fel", dvs du har rätt. kanske ett förbund eller en förening inte är något för dig. Du skulle skapa ett eget liten diktatur där du kunde vara diktator och de som gillade alla dina ideer kunde vara med tills du kom på något som de inte gillade då kunde de bli uteslutna.

!

Tyvärr men det finns redan! And the name is BOS !!!

Logga in för att svara
#54636 Svar: SSA Årsmöte 14 mars 16 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Gustaf skrev:
Hej på er alla, och Ants.

.

En annan åsikt som jag har är hur ersättning till styrelsen skall utgå. Ett exempel som jag tycker att man bör diskutera är: ska en styrelsemedlem som åker på en tävling, t ex i skåne få ersättning för resa? Åker personen enbart för att hjälpa till med att fixa tävligen så är det ok (om det behövs hjälp) men vad händer om styrelsemedlemmen åker och själv är med och tävlar? skall resan ändå bli betald? skall förbudet även betala ev hotellboende? vart går gränsen för hur mkt en styrelse medlem kan göra av med, ska fru och barn också få boende betalt? om en bil med styrelsemedlem går från Karlstad en från Umeå och en från Lindesberg till en tävlig i skåne och alla tar in på hotell så har förbundet snart inga pengar kvar. Min motion kommer gå ut på att tävlande styrelse medlem står för sina egna kostnader!

Din motion är förnuftig! Men är det inte fruktansvärt oroande att en organisation som SSA som är seriös men som mer eller mindre drivs ideellt, ÖVERHUVUDTAGET ska diskutera att det skulle kunna vara OK att betala tävlande styrelsemedlemmar för hotell och eventuellt för familjen. Kan någon driva en sådan fråga och fortfarande ha förtroende ?? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA !!!!!!

Logga in för att svara
#54753 Svar: SSA Årsmöte 14 mars 16 år, 3 månader sen Stoke: 1

Gustaf
graphgraph

Det blir nog bra!

Sverre: Jag håller med dig, men att årsmötet är överens om vad som gäller, är inget som jag tycker är dumt. Fru och barn bör ju inte kunna åka med men det var bara ett exempel. Men att t ex Eric som är huvuddommare får betalt för att åka runt i sverige tycker jag känns helt ok han kanske till och med ska ha mer. Andra funktionärer mm tycker jag den lokala klubben bör fixa fram och ge ev ersättning.

Men jag vill bara ha en diskution om ersättningar på mötet eftersom jag tror att många har ganska olika åsikter ang det. Som sagt det handlar ju om förtroende.

Vill också bara påpeka att jag inte sitter i styrelsen däremot är jag vald revisor som tycker att styrelsen borde vara aktiva och behjälpliga på nätet eftersom dom ofta sitter på informationen som efterfrågas.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!