Facebook data

1
Colombia?
#5482 Colombia? 18 år, 4 månader sen  

Mörten

Tjena
Någon som har erfarenhet från Colombia? Hur är säkerheten vid Stilla Havet? Hur är det att ta sig runt mellan städer? Någon som varit där och som ger tummen upp?

Logga in för att svara
#5483 Svar: Colombia? 18 år, 4 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Columbia är ett grymt ställe. Det är en fördel att prata spanska om du ska ut och kolla terrängen på egen hand. alla är tyvärr inte lika glada för utlänningar på surf safari. Jag reste med en columbiansk kompis och hade därför inga problem, men har hört skräckhistorier om andra som har gått sig lite vilse...kanske bara snack. Landet e hel underbart.....du får nog en skön resa. lycka till:)

Logga in för att svara
#5485 Svar: Colombia? 18 år, 4 månader sen Stoke: 4

nekons
graphgraph

Litet myndighetperspektiv på det hela:

www.swedenabroad.com/pages/general____7056.asp

Hoppas det blir grymt!

Logga in för att svara
#5487 Svar: Colombia? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

petre
graphgraph

Tycker absolut att du ska åka dit. grymt land och sköna människor. dock ska man ta det försiktigt när man är där. Kan tänka mig att många skräck historier är gannka sanna. En polar till mig blev tex drogad en gång på krogen med allt var det innebär. bestulen på kamera pangar osv. Så drick inte av nåns öl eller din egen för den delen om du inte känner personarena runt om kring dig om de har haft möjlihet att stoppa nått i din flaska. Sen kommer de flesta att rekomendera dig att flyga vart än du ska. speciellt från större städer.

Gerillorna gillar att sätta upp checkpoints på lands vägarna och råna alla som kommer. Att bli kidnappad som svensk är nog inte så troligt värre är det för amerikanare, engelmen och folk med en bmw. När vi var där så kunnde vi inte snacka spanska särskilt bra men det löste vi genom att hokka upp med några damer som var bätte på spanska än oss.

Har man det sunda förnuftet i behåll så är det lunga gatan. Och ta av dig rolex klockan när du går ut på kvällen.

Logga in för att svara
#5504 Svar: Colombia? 18 år, 4 månader sen Stoke: 4

Teun
graphgraph

Kolla här: www.oceansurfpublications.co.uk/colombia2.html

Vet inte om allt är sannt men roligt att läsa och schyssta bilder.

Logga in för att svara
#5505 Svar: Colombia? 18 år, 4 månader sen  

Svar: Colombia?

Varför just Colombia?

Har hört mycket gott om Costa Rica och Ecuador.

Logga in för att svara
#5708 Svar: Colombia? 18 år, 4 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Logga in för att svara
#6016 Svar: Colombia? 18 år, 4 månader sen  

bengan

Har surfat tayrona, en nationalpark ganska nära Santa Martha på caribien sidan. Var väl inget fantastiskt precis. Var även nere vid stillahavskusten i närheten av Cali o såg lite potential men inget swell tyvär. Däremot är det ett häftigt land att besöka med grymt fina brudar(som gillar gringos). Ha kul, men förvänta dig inget världsklassurf!

Logga in för att svara
#7645 Svar: Colombia? 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

Revisorn
graphgraph

Tjena
Har en kompis vars far blev rånmördad mitt i centrala Barranquilla förra vintern. Jag satt på en nattbuss som blev stoppad av gerillan som sen släppte av allt folk och brände ner den. Håll en låg profil men landet är annars underbart med otroligt snygga tjejer. Som gringo kommer du få otroligt mycke hugg Finns ett svenskt vandrarhem i Medellin som är kanon. Dom kan hjälpa dig med all info om olika delar av landet.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!