Okey da... Har tva vittnen till foljande historia, tva av vilka kommer bli BOS, en nya zelandare och en engelsman som jag hangt med i nagra veckor. Vi var i Hermosa och vagorna var ganska skit, stort men det stangde hela tiden. Klockan var runt 5 pa eftermiddagen. Plotsligt ser jag och Matt en 30cm fisk som hoppar over vattenytan och bakom denna en javligt stor fisk. 30 meter bort ser Tim ryggfenan. Jag blir livradd men tanker att den anda jagar en fisk (i panik). Men den lilla fiskjavulen tog sin flykt under min brada och hajen hangde pa. Sen foljde det som kandes som en evighet, hajen rammade in i min brada men jag blev aldrig iknuffad, men jag kande den med min ena hand. Sedan trodde
Okey da... Har tva vittnen till foljande historia, tva av vilka kommer bli BOS, en nya zelandare och en engelsman som jag hangt med i nagra veckor. Vi var i Hermosa och vagorna var ganska skit, stort men det stangde hela tiden. Klockan var runt 5 pa eftermiddagen. Plotsligt ser jag och Matt en 30cm fisk som hoppar over vattenytan och bakom denna en javligt stor fisk. 30 meter bort ser Tim ryggfenan. Jag blir livradd men tanker att den anda jagar en fisk (i panik). Men den lilla fiskjavulen tog sin flykt under min brada och hajen hangde pa. Sen foljde det som kandes som en evighet, hajen rammade in i min brada men jag blev aldrig iknuffad, men jag kande den med min ena hand. Sedan trodde jag att hajen kanske sket i fisken och ville ha rejalt BOS-kott istallet och fick fan panik. Tog forsta vagen in liggandes pa mage, for stel av skrack for att sta upp. En del andra som sett det hela gick ocksa ur vattnet. Utom localsen som bara garvade... Skont att vara tillbaka i Santa Teresa....
HAHAHA! Den där adamski är det svarta fåret inom BOS!
Han orkade fan inte eller så fattade han inte vilken tråd han skulle berätta i, så han berättade under tråden BOS update och jag som Gäddfader fick ta på mig ansvaret att själv avsluta denna tråd som jag skapat, genom att kopiera in det.
yes sverre, beyond me strange, this is without a doubt one of the better stories ever told on surfsverige and yet no reaction. maybe the sheep are asleep?
Håller med om att det är konstigt att så få har kommenterat en story som är så SICK
eller NJA så konstigt är det nog inte...det finns ett visst inslag av tävlan bland svenska surfare om att vara den mest luttrade surfräven, och en story med sådan tyngd, placerar ju adamski uppe bland gräddan av den svenska surfscenen.
Har för mig att limpan postade att han kört tow-in på fuerte och ingen höjde ens på ögonbrynen...inte jag heller för den delen, jag hoppades att det skulle falla i glömska och JAG skulle vara den som först basunerade ut nyheten om mig själv som sveriges första towinnare!
Castorn skrev: Håller med om att det är konstigt att så få har kommenterat en story som är så SICK
eller NJA så konstigt är det nog inte...det finns ett visst inslag av tävlan bland svenska surfare om att vara den mest luttrade surfräven, och en story med sådan tyngd, placerar ju adamski uppe bland gräddan av den svenska surfscenen.
Har för mig att limpan postade att han kört tow-in på fuerte och ingen höjde ens på ögonbrynen...inte jag heller för den delen, jag hoppades att det skulle falla i glömska och JAG skulle vara den som först basunerade ut nyheten om mig själv som sveriges första towinnare!
ABSOLUT SANT!
Då är det lättare att kommentera trådar som " konstigaste djuret i lineup " för då får man själv skriva vad man har upplevt. Är det så kanske att vi diskuterar inte MED varann här inne utan vi framhäver oss själva!
Svenska surfare är som backpackers som skryter över vem som har upplevt mest!
Stoney skrev: sverre skrev: Stoney skrev: Det skulle ju kanske, bara kanske, kunna vara för att det är en sverretråd?
Hört talas om pojken som ropade varg?
sverretråd .... ok ..... ?
På vilket sätt är vad adamski varit med om, och skriver en sverretråd??
Om det skulle ha varit jag som var med om historien, skulle alltså en bra historia inte vara bra bara för att det var jag som upplevt den.. ?
för övrigt får många sverretrådar väldigt många läsningar och väldigt många svar..
1. Det var du som postade tråden = Sverretråd.
2. Precis, och det är här "pojken som ropade varg" kommer in.
3. Det räknas naturligtvis inte när du svarar dig själv i 30 inlägg i dina egna trådar.
1. Ok, jag förstår din logik. Även om den är på ett barns nivå...
2. Ok, du kan inte skilja på person och sak. I vargsagan så fanns bara personen närvarande, eftersom " saken " vargarna befann sig utom synhåll. I den här tråden är jag närvarande som person men också själva " saken " nämligen adamskis historia.
Att du då inte kan skilja på person och sak och att du dessutom inte ser den viktiga nyansskillnaden till din vargmetafor gör dig till lite av en krake...
Min logik är möjligen på ett barns nivå om man är så självgod att man utgår från att alla läser ens trådar. Ledsen om jag måste göra dig besviken, men jag struntar i alla fall ofta i att läsa trådar där du står som skapare, alltså så kallade sverretrådar.
Du har uppenbarligen inte fattat sensmoralen i "pojken som ropade varg". Låt mig förklara. Pojken hade ropat varg så många gånger för att få uppmärksamhet, så när vargarna verkligen kom brydde sig ingen. Finns det kanske paralleller att dra här?
Du har uppenbarligen inte fattat sensmoralen i "pojken som ropade varg". Låt mig förklara. Pojken hade ropat varg så många gånger för att få uppmärksamhet, så när vargarna verkligen kom brydde sig ingen. Finns det kanske paralleller att dra här?
quote]
HAHAHAHAHA!!!!!
Du har fortfarande inte fattat !!!
Du kan inte se skillnaden!
Ett försök till då... När vargen kom som du säger, så brydde sig ingen. MEN det var ingen som SÅG vargen komma! Saken var att det var ingen som litade på pojken längre, MEN SKULLE DOM HA SETT VARGEN så inte fan skulle det ha spelat någon roll hur pojkens trovärdighet var!!
I denna tråd är ju VARGEN synlig! Vad spelar min trovärdighet för roll när det är Adamski som skrivit??
Stoney skrev:
Vem var det som nämde något om barns nivå?
HAHAHAHAHA!!!!!
Du har fortfarande inte fattat !!!
Du kan inte se skillnaden!
Ett försök till då... När vargen kom som du säger, så brydde sig ingen. MEN det var ingen som SÅG vargen komma! Saken var att det var ingen som litade på pojken längre, MEN SKULLE DOM HA SETT VARGEN så inte fan skulle det ha spelat någon roll hur pojkens trovärdighet var!!
I denna tråd är ju VARGEN synlig! Vad spelar min trovärdighet för roll när det är Adamski som skrivit??
Stoney skrev: Vem är det som inte fattar? Det här är ett internetforum, det är ingen här som har sett någon haj, bara hört dig ropa haj (eller adamski genom dig).
svar: Det är du som inte fattar. Som jag tidigare har skrivit i den här tråden så har jag kopierat in vad Adamski har skrivit själv, i tråden " BOS update "
Du citerar ju själv mitt svar där jag inom parentes skriver "eller Adamski genom dig" vilket ganska tydligt visar att jag är medveten om att det ursprungligen är Adamskis inlägg. Så återigen, vem är det som inte fattar?
Spännande histora förresten, gissningsvis lite skakis efteråt?
Stoney skrev: Du citerar ju själv mitt svar där jag inom parentes skriver "eller Adamski genom dig" vilket ganska tydligt visar att jag är medveten om att det ursprungligen är Adamskis inlägg. Så återigen, vem är det som inte fattar?
Spännande histora förresten, gissningsvis lite skakis efteråt?
ok..... om nu det är riktigt att du insett det från början, så fattar jag ännu mindre dina ursprungliga påhopp....
och ännu mindre hur du kunde hänvisa till vargsagan...
Ditt senaste inlägg förstärker således din ursprungliga idioti...
Stoney skrev: Min logik är möjligen på ett barns nivå om man är så självgod att man utgår från att alla läser ens trådar. Ledsen om jag måste göra dig besviken, men jag struntar i alla fall ofta i att läsa trådar där du står som skapare, alltså så kallade sverretrådar.
Jag utgår inte från någonting, men om jag tittar på tråden har den lästs 880 ggr.
Du får gärna strunta i att läsa mina trådar, ( det gör mig inte det minsta besviken, ) men du vill tydligen skriva i dom
Ok, jag förklarar en gång till, även om det börjar bli tröttsamt.
Det ursprungliga resonemanget om Sverretråd bygger på att man inte har läst i tråden utan bara avskräckts av att se i översikten att det är du som har skrivit den. Förstår du inte hur analogin med sagan om pojken och vargen är tillämplig här kan jag nog inte hjälpa dig.
Var i mina inlägg hittar du ett påhopp? Jag för ett resonemang på frågan varför inte folk svarar på ditt/Adamskis spännande hajinlägg. Jag tycker inte att du har någon anledning att utmåla dig som offer här då du själv har tagit till "när inte hjärnan räcker till tar Bombay TV vid (gammalt surfsverigeordspråk"-taktiken.
Angående att tråden har lästs 880 ggr så kan man kanske bara dra slutsatsen att folk skiter i vad du och Adamski skriver. Synd för det var ju ett intressant inlägg.
Stoney skrev: Ok, jag förklarar en gång till, även om det börjar bli tröttsamt.
Det ursprungliga resonemanget om Sverretråd bygger på att man inte har läst i tråden utan bara avskräckts av att se i översikten att det är du som har skrivit den. Förstår du inte hur analogin med sagan om pojken och vargen är tillämplig här kan jag nog inte hjälpa dig.
Var i mina inlägg hittar du ett påhopp? Jag för ett resonemang på frågan varför inte folk svarar på ditt/Adamskis spännande hajinlägg. Jag tycker inte att du har någon anledning att utmåla dig som offer här då du själv har tagit till "när inte hjärnan räcker till tar Bombay TV vid (gammalt surfsverigeordspråk"-taktiken.
Angående att tråden har lästs 880 ggr så kan man kanske bara dra slutsatsen att folk skiter i vad du och Adamski skriver. Synd för det var ju ett intressant inlägg.
hehehe.....
Ditt resonemang hade haft bäring om nästan inga hade läst tråden. Om du nu inte trodde att många hade läst den så kan jag förstå din liknelse!
"när inte hjärnan räcker till tar Bombay TV vid (gammalt surfsverigeordspråk"-taktiken.
Nja... jag tycker snarar att det är " när ett argument är uppåt väggarna fel eller överdrivet tar bombay tv vid för att illustrera detta med ett ännu värre motsvar "
Och påhoppet jag syftar till är att du gör dig dryg över mig som person..
Inte att du skriver något drygt i sak men att du gör det till en Sverre fråga!
Och att det du skriver inte har någon bäring eftersom folk skriver och läser mycket mer orelaterade trådar till surf än så!
Att folk skiter i vad adamski eller jag skriver skulle kunna vara ett svar på frågan... men jag tror inte det är där skon klämmer..
Ok, inser att det jag skrev kan uppfattas som viss dryghet mot dig och jag ska inte heller påstå att det var helt oavsiktligt. Sorry för det.
När jag skrev mitt första inlägg menade jag faktiskt vad jag skrev även om det var kryddat med viss dryghet. Det var iofs innan tråden hade haft nästan 1000 läsningar.
Det var da ett valdans hit och dit och fram och tillbaka pa den har traden. Orkar inte lasa nat men kan bara saga att det var bajs att vara i den situationen. Nu blir jag nojig sa fort fiskar borjar hoppa omkring... Men ingenting som inte TIDEN laker... Sa, uppforstorat sa in i helvete.... Ta det lugnt pojkar och flickor.... Anvand ALLTID kondom. Kolla till hoger och vanster nar ni gar over vagen. Och se till att ha varma klader nar det ar kallt for att undvika att frysa.
Det var tydligen en dykare på plats under lineupen när adamski blev påkörd av hajjäveln!
Så grattis här kommer lite bildbevis jag fick mailat till BOS kontoret idag.
sverre skrev: Det var tydligen en dykare på plats under lineupen när adamski blev påkörd av hajjäveln!
Så grattis här kommer lite bildbevis jag fick mailat till BOS kontoret idag.