|
#55005 |
Nicaragua? 16 år, 2 månader sen |
Stoke: 0 |
Thor
|
Sitter och funderar på Nicaragua... är det någon som har lite sköna tips och känner för att outa dom? Det skulle vara grymt.
Jag söker en fin våg med boende/camping intill.
|
|
|
|
|
#55006 |
Svar: Nicaragua? 16 år, 2 månader sen |
Stoke: -13 |
|
seriöst... SÖK.
trevlig resa!
|
|
|
|
|
#55011 |
Thor
|
ok, jag fattar. SÖK. men om jag nu bara ville söka så skulle jag ju inte skriva här och fråga. Nu tänkte jag i min enfald att det kanske kunde gå att använda forumet på ett sätt som verkade fungera väl när det gällde PERU? tråden.
Jag är ingen riktig gröngöling på det här med att söka efter att ha tillbringat 2 och en halv månad tältandes själv som enda surfare på södra Madagaskar, jag har varit söder om Timor, jag har varit i Japan, syd-östra Sri Lanka, El Salvador, jag har åkt buss utmed halva Mexicos väst-kust, jag har vildcampat på Lobos för 10 år sen, mm. mm. Söka kan jag.
MEN, jag skulle gärna göra livet lite lättare för mig. Så om det finns nån därute som vill eller känner för att dela med sig så är det välkommet.
Tack.
|
|
|
|
|
#55013 |
Stoke: -234 |
|
|
|
|
|
#55014 |
|
|
|
|
|
#55015 |
Stoke: 9 |
|
jag TROR rackarn kan ha menat: SÖK (i forumet).
eller kanske på google? vad vet jag.
|
|
|
|
|
#55017 |
|
|
|
|
|
#55020 |
|
eller på ren svenska:
Rackarn - Är du tillräckligt cool för att få veta?
Thor - Ja, det är jag!
mouhahahaha!!
BOS analysing human behaviour on surfsverige since 2007
|
|
|
|
|
#55021 |
Thor
|
jacobw skrev:
Jag slog en sökning i forumet på Nicaragua; 0 träffar. Google har jag oxå provat... flest resultat på Yankie orienterade villor runt Popoyo för 100 USD / natt.
Dom små pärlorna i förhållandevis oexploaterade länder brukar vara utan hemsidor. Därför söker jag lite modest förstahands-information i denna tråd. 
|
|
|
|
|
#55022 |
Thor
|
sverre skrev:
eller på ren svenska:
Rackarn - Är du tillräckligt cool för att få veta?
Thor - Ja, det är jag!
mouhahahaha!!
BOS analysing human behaviour on surfsverige since 2007
Klockren analys!  Bra där!
|
|
|
|
|
#55023 |
Thor
|
Thor skrev:
jacobw skrev:
Jag slog en sökning i forumet på Nicaragua; 0 träffar. Google har jag oxå provat... flest resultat på Yankie orienterade villor runt Popoyo för 100 USD / natt.
Dom små pärlorna i förhållandevis oexploaterade länder brukar vara utan hemsidor. Därför söker jag lite modest förstahands-information i denna tråd.
Fuck, råkade söka Surfsverige istället för i forumet... sorry 
|
|
|
|
|
#55038 |
Stoke: -13 |
|
jag är inte fullt så dryg att jag menar att stackars thor ska behöva söka efter vågorna på plats i nica  .
vill du ha lite äventyr är ett förslag att ta taxi från san juan del sur söderut till typ remanso (går säkert att åka med bil längre än så nu) å sen trekka över till nästa strand... eller så långt ni har proviant och ork till.
pumpar det lär det ju ändå dyka upp lite jänkare i båtar så vad gör man.
|
|
|
|
|
#55072 |
Stoke: 3 |
MesS
|
|
|
|
|
#55411 |
Stoke: 1 |
|
Åk till popoyo. bra stælle ær en del hus att hyra dær. vi va 4 pers o betalade 5 dollar var natten. fins massa vågor runt om med. elle playa mederas osæker på stavningen.. dær kan du bo på matildas camping..
Men det bæsta e att hyra bil. då kommer du åt massa bra surf o utan folk.
|
|
|
|
|
#55417 |
Thor
|
Tack för tipsen! Dom uppskattas! 
|
|
|
|
|
#55436 |
Stoke: 4 |
|
Åk till san juan del sur. en bra utgångspunkt. Men akta dig, det är lätt att fastna där och dricka rom hela dagarna, när man måste mecka med taxi till stränderna, men romen är god så det lär ju bli bra.
Eller så kan man bo på lite olika ställen på stranden.= Mer surf, mindre rom. Alltid offshore!
|
|
|
|
|
#55536 |
|
Generellt så är det lite meckigare att ta sej till vågorn än i tex Costa Rica ofta pga av att vägarna är sämre i Nica. Båt är antagligen det bästa sättet att ta sej till de flesta bryten. Men har man bara tid och tålamod kan man nog hitta riktigt bra, uncrowded surf.
|
|
|
|
|
#56217 |
Svar: Nicaragua? 16 år, 1 månad sen |
men
|
Var där typ tre veckor för tre år sen, i popoyo alltså, grymt billigt och trevligt folk. Det finns ett beachbreak där som är helt ok och så själva popoyo vågen, en helt ok vänster även om den är lite långsam.
Sen finns det massa vågor runt omkring, fråga runt på stället du bor, kan de säkert köra dig till nästa lilla by, där har de en fin våg eller båtar som kan ta dig till massa olika ställen sjukt billigt, mestadels amerikanare som hänger runt där och glöm inte att ta pengar med dig dit (USD är bäst) för typ en dags fram och tillbaka resa för att komma till närmaste bankomat. Och sörsta pluset är att det är konstant offshore vind hela dagen, vi hade bara en dag som det var onshore på. Bara maila om du har fler frågor.
micke
|
|
|
|
|
#56218 |
men
|
Var där typ tre veckor för tre år sen, i popoyo alltså, grymt billigt och trevligt folk. Det finns ett beachbreak där som är helt ok och så själva popoyo vågen, en helt ok vänster även om den är lite långsam.
Sen finns det massa vågor runt omkring, fråga runt på stället du bor, kan de säkert köra dig till nästa lilla by, där har de en fin våg eller båtar som kan ta dig till massa olika ställen sjukt billigt, mestadels amerikanare som hänger runt där och glöm inte att ta pengar med dig dit (USD är bäst) för typ en dags fram och tillbaka resa för att komma till närmaste bankomat. Och sörsta pluset är att det är konstant offshore vind hela dagen, vi hade bara en dag som det var onshore på. Bara maila om du har fler frågor.
micke
|
|
|
|
|
#56246 |
Stoke: 11 |
Miche
|
rackarn skrev:
seriöst... SÖK.
trevlig resa!
Seriöst , man ska kunna fråga utan att få spydiga kommentarer
|
|
|
|
|
#57816 |
Stoke: 1 |
|
Hej,
Jag var dar for ca 8 ar sedan. Da fanns bara Popoyo och Beach Breaket som jag tror kallades Santa Anna (20 min i bil fran Popoyo). Vinden ar konstant of shore (bara runt Popoyo inte hela kusten, effekt fran nagon stor sjo). Tyvarr ar dessa 2 vagor inte varldsklass och redan for 8 ar sedan kunde det bli lite crowd eftersom det bara var tva. Valdigt consistent dock och nar tidvattnet inte var sa bra for Popoyo var det perfekt for beachbreaket.
Om man inte hittat en massa nya riktigt bra vagor, skulle jag inte hange for lange i Nica for bara att surfa. For 8 ar sedan snackades det om massa andra vagor men jag sag ingen som var en riktig vag och som inte hade problem med vind, akte dock aldrig bat.
Nicaragua som land ar soft, som Costa Rica men mera landet och outvecklat, laste dock nyligen att de tyvarr fatt lite politiska problem igen.
Beratta lite om Timor, jag vill dra till Indonesien i sommar coh vill slippa lite crowd.
|
|
|
|
|
#57822 |
|
Pangor skrev:
Hej,
Beratta lite om Timor, jag vill dra till Indonesien i sommar coh vill slippa lite crowd.
jag skulle nog ha skapat en tråd kring detta ämne om jag ville ha napp, med typ rubriken " surfs Timor " eller liknande
BOS etablerade inom marknadsföring sen 2007
|
|
|
|
|