Facebook data

1
Stand up at macking Pipe
#55024 Stand up at macking Pipe 16 år, 2 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Varit mycket hause i SUP-världen att visa bilder på djupa barrels, men den här bilden tycker jag slår väldigt mycket. Bryter nästan på tredje revet, definitivt tungt på andra.... /JB

Logga in för att svara
#55025 Svar: Stand up at macking Pipe 16 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

i suparvärlden ja.... djupa flaskor....

Vad fan gör han där ute!! Är han full eller??

Logga in för att svara
#55026 Svar: Stand up at macking Pipe 16 år, 2 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Logga in för att svara
#55043 Svar: Stand up at macking Pipe 16 år, 2 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Sannolikt apfull - av adrenalin, gissar att han paddlar som en tok!

sverre skrev:
i suparvärlden ja.... djupa flaskor....

Vad fan gör han där ute!! Är han full eller??

Logga in för att svara
#55080 Svar: Stand up at macking Pipe 16 år, 2 månader sen Stoke: 9

Jakob
graphgraph

Bara bilder nar han eller hon paddlar? Lite mesigt och bara vara ute pa pramen men inte ta nagra vagor... Kanns lite som att ta liften upp i den svarta backen med monoskin, ta ett foto, och sen inte aka ner, skrikandes `basta svangen hokar angen`....

Logga in för att svara
#55089 Svar: Stand up at macking Pipe 16 år, 2 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

sjuka vågor

Logga in för att svara
#55100 Svar: Stand up at macking Pipe 16 år, 2 månader sen Stoke: 2

Castorn
graphgraph

Jakob skrev:
Bara bilder nar han eller hon paddlar? Lite mesigt och bara vara ute pa pramen men inte ta nagra vagor... Kanns lite som att ta liften upp i den svarta backen med monoskin, ta ett foto, och sen inte aka ner, skrikandes `basta svangen hokar angen`....

nja...mesigt är väl att ta i lite!

Jag tycker att det ser rätt hårigt ut att "bara" vara ute och paddla med en bräda the size of a boat bland dom vågorna.

Men alla har vi olika nivåer av vad som anses radical....

Logga in för att svara
#55138 Svar: Stand up at macking Pipe 16 år, 2 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

GNAR

Logga in för att svara
#55140 Svar: Stand up at macking Pipe 16 år, 2 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

jacobw skrev:

GNAR

wohhh

Logga in för att svara
#55143 Svar: Stand up at macking Pipe 16 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Undra om han fick stryk efteråt?
Det borde han ha fått eftersom han använder sitt material till att komma först in på vågen..

Va fan, han behöver ju inte göra en lika kritisk inpaddling som surfare måste göra!!

Logga in för att svara
#55156 Svar: Stand up at macking Pipe 16 år, 2 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

sverre skrev:
Det borde han ha fått eftersom han använder sitt material till att komma först in på vågen..

Va fan, han behöver ju inte göra en lika kritisk inpaddling som surfare måste göra!!

INGEN ger mcnamara stryk på sitt hemmabryt. inte ens när han är ute och stå-uppar.

Logga in för att svara
#55158 Svar: Stand up at macking Pipe 16 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Nä, han har ju paddeln att drämma till med också....

Logga in för att svara
#55216 Svar: Stand up at macking Pipe 16 år, 2 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

sverre skrev:

Med det resonemanget blir ju allt material fusk. OK, ett par shorts är väl kanske mer för att stila, men bräda - fy så fuskigt, stackars alla bodysurfare. Eller, lite rakare rocker - fy så fuskigt, för att inte prata om en fish. Hörde att Sunny Garcia körde en 8'0 när de flesta andra körde 6'8-7'2 på Sunset under tripple crown - snacka om fusk! Klart den grabben borde ha stryk! Har ni set den där lilla plattan som vissa bodysurfare använder - vilket fusk!! Flippers - fusk! Ja som sagt allt material blir ju fusk då.

GMac och alla andra - "vanliga" eller "ovanliga" - surfare som rippar Pipe med lite mer kreativt materialval, får nog mer respekt än stryk. EFTERSOM DE BEHÄRSKAR sitt material. Vi svennebananer skulle nog få stryk oavsett vilket material vi skulle paddla ut på - EFTERSOM VI INTE BEHÄRSKAR varken materialet eller förhållandena tillräckligt bra.

Låt surfetiketten råda istället för fördomar om "vanligt" och "annorlunda" eller hur fasen man nu ska formulera det.

Rätt komiskt att en och annan svensk websurfare dömer ut den typ av helt otroligt duktiga surfare som har 100% respekt, betalat med att ha gått den långa vägen och fortsätter utforska gränserna - komiskt.

Aloha!!!!

/JB

PS: "Kritisk inpaddling". Visst kan man med SUP ta vågen lite tidigare (väldigt beroende på vilken typ av SUP-bräda man använder, de små sub-9-fotarna har mycket sämre glide än vanliga longboards), men både utpaddling och själva surfet är OERHÖRT kritiskt i denna typ av förhållanden. Rätt självklart att de får respekt snarare än stryk av övriga crowden. För de som inte tror mig - vi kan väl byta prylar en stund nästa gång det är lite lagom tryck i någon jämförelsevis totalmesig svensk line-up.

PS: Visst är jag överkänslig! Och dessutom korkad som försöker fostra, sticka ut hakan... STRYK borde jag ha!! I vart fall då jag använder något annat än min minstingbräda.

Logga in för att svara
#55219 Svar: Stand up at macking Pipe 16 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Jesper B skrev:
sverre skrev:

Med det resonemanget blir ju allt material fusk. OK, ett par shorts är väl kanske mer för att stila, men bräda - fy så fuskigt, stackars alla bodysurfare. Eller, lite rakare rocker - fy så fuskigt, för att inte prata om en fish. Hörde att Sunny Garcia körde en 8'0 när de flesta andra körde 6'8-7'2 på Sunset under tripple crown - snacka om fusk! Klart den grabben borde ha stryk! Har ni set den där lilla plattan som vissa bodysurfare använder - vilket fusk!! Flippers - fusk! Ja som sagt allt material blir ju fusk då.

GMac och alla andra - "vanliga" eller "ovanliga" - surfare som rippar Pipe med lite mer kreativt materialval, får nog mer respekt än stryk. EFTERSOM DE BEHÄRSKAR sitt material. Vi svennebananer skulle nog få stryk oavsett vilket material vi skulle paddla ut på - EFTERSOM VI INTE BEHÄRSKAR varken materialet eller förhållandena tillräckligt bra.

Låt surfetiketten råda istället för fördomar om "vanligt" och "annorlunda" eller hur fasen man nu ska formulera det.

Rätt komiskt att en och annan svensk websurfare dömer ut den typ av helt otroligt duktiga surfare som har 100% respekt, betalat med att ha gått den långa vägen och fortsätter utforska gränserna - komiskt.

Aloha!!!!

/JB

PS: "Kritisk inpaddling". Visst kan man med SUP ta vågen lite tidigare (väldigt beroende på vilken typ av SUP-bräda man använder, de små sub-9-fotarna har mycket sämre glide än vanliga longboards), men både utpaddling och själva surfet är OERHÖRT kritiskt i denna typ av förhållanden. Rätt självklart att de får respekt snarare än stryk av övriga crowden. För de som inte tror mig - vi kan väl byta prylar en stund nästa gång det är lite lagom tryck i någon jämförelsevis totalmesig svensk line-up.

PS: Visst är jag överkänslig! Och dessutom korkad som försöker fostra, sticka ut hakan... STRYK borde jag ha!! I vart fall då jag använder något annat än min minstingbräda.

Jag bara kände för att nypa dig i akilleshälen...

Logga in för att svara
#55224 Svar: Stand up at macking Pipe 16 år, 2 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

sverre skrev:
Jesper B skrev:
sverre skrev:

Aloha!!!!

/JB

Jag bara kände för att nypa dig i akilleshälen...

Ett litet nyp ska man ju tåla, faktiskt till och med njuta av... Puss på dig Sverre! /JB

Logga in för att svara
#55250 Svar: Stand up at macking Pipe 16 år, 2 månader sen Stoke: 9

Jakob
graphgraph

jacobw skrev:

GNAR

JO men inte sa GNAR som detta

Logga in för att svara
#55366 Svar: Stand up at macking Pipe 16 år, 2 månader sen Stoke: 0

LocalHero
graphgraph

Jakob skrev:
jacobw skrev:

GNAR

JO men inte sa GNAR som detta

Haha seriöst,det gjorde min dag:laugh:

Logga in för att svara
#55432 Svar: Stand up at macking Pipe 16 år, 2 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Samma pipe, annan surfare, grym drop! /JB

Logga in för att svara
#55433 Svar: Stand up at macking Pipe 16 år, 2 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Backdoor barrel

Logga in för att svara
#55434 Svar: Stand up at macking Pipe 16 år, 2 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Och så en liten filmsnutt från Mexical pipe. Han kanske inte är inne så oerhört djupt, men nog satanigatan är det tryck i vågen och han hör på en 9'10!!!!!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!